2017-06-22, 21:23
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Nej, det är inte det mest effektiva, men Trump har trollat vänsterpacket igen.

De har skrikit sig hesa över solkraft men nu tvingas de inse att det inte är en bra idé i de allra flesta fall.

Dessa nötter gränsar annars till att vara energianalfabeter.

Ha, ha! Så fort Trump säger nåt riktigt tokigt så försöker ni trumpnissar få det till att han medvetet "trollar".
Varför inte en gång för alla våga inse faktum. Att han är lika okunnig som han är korkad.
2017-06-22, 22:09
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Varför i hela helvete skulle privata intressen vara intresserade av att finansiera Trumps mur?

Du antar inte hur brett privata intressen är.
2017-06-22, 22:10
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Ha, ha! Så fort Trump säger nåt riktigt tokigt så försöker ni trumpnissar få det till att han medvetet "trollar".
Varför inte en gång för alla våga inse faktum. Att han är lika okunnig som han är korkad.

Trump är inte korkad. Han har skapat mycket jobb.

Trump är frispråkig. Det är jag också. Det är skönt att vara frispråkig.
2017-06-22, 22:10
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Du antar inte hur brett privata intressen är.

Vad kan de tjäna på att bygga muren?

Privata intressen finns för vägar då man kan sätta upp tullsystem och därmed kräva att folk måste betala skatt till företagen då man bokstavligen äger vägen som de nyttjar men det finns ingen liknande del med muren
2017-06-22, 22:14
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vad kan de tjäna på att bygga muren?

Privata intressen finns för vägar då man kan sätta upp tullsystem och därmed kräva att folk måste betala skatt till företagen då man bokstavligen äger vägen som de nyttjar men det finns ingen liknande del med muren

Solceller på hela muren. Kommer bli en flashig mur då! Jag föredrar också ett stort T på muren. T för...turn back!

Ja. Det är USA det. Fungerar för dom.
2017-06-22, 22:17
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Solceller på hela muren. Kommer bli en flashig mur då! Jag föredrar också ett stort T på muren. T för...turn back!

Fast det är inte till privata aktörers intresse, de skulle tjäna mer på solfarmer, hur ska de kunna suga ut pengar ur folk genom muren?
2017-06-22, 22:26
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast det är inte till privata aktörers intresse, de skulle tjäna mer på solfarmer, hur ska de kunna suga ut pengar ur folk genom muren?

Oj! Avsugarargumentet! Starkt marxistiskt argument som inte fungerar. Typ som att säga "Jag blir rånad av min chef".
Du "suger ut pengar" från folk igenom att sälja billig el.
2017-06-22, 22:38
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Oj! Avsugarargumentet! Starkt marxistiskt argument som inte fungerar. Typ som att säga "Jag blir rånad av min chef".

Du undviker frågan, varför skulle en privat aktör tjäna pengar på en mur? Om det var solcellerna som gav vinst, skulle en solcellsfarm vara effektivare.
2017-06-22, 22:38
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Donald J. Trump‏Verified account @realDonaldTrump 6h6 hours ago

I certainly hope the Democrats do not force Nancy P out. That would be very bad for the Republican Party - and please let Cryin' Chuck stay!

Haha, troll Trump is back. Rally, twitter-hån och snart en intervju? Sweet
2017-06-22, 22:47
Medlem
Citat:

Man skulle ju kunna skriva följande, refugees please climb over the wall with a ladder.
Welcome to the USA!
2017-06-22, 22:48
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Du undviker frågan, varför skulle en privat aktör tjäna pengar på en mur? Om det var solcellerna som gav vinst, skulle en solcellsfarm vara effektivare.

Enormt PR-värde? Nej, jag borde nog har skrivit ENOMRT PR-VÄRDE.

Detta förutsätter dock att man likt Trump tycker att 'there is no such thing as bad publicity'
2017-06-22, 22:49
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Är du helt plötsligt emot vinstintressen, har du blivit kommunist?

Svara på frågan eller erkänn att det inte finns ett vinstintresse med muren vilket leder till att privata aktörer inte kommer att vara intresserade av den.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in