2017-06-22, 22:57
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Du undviker frågan, varför skulle en privat aktör tjäna pengar på en mur? Om det var solcellerna som gav vinst, skulle en solcellsfarm vara effektivare.

Men är det inte solenergi som halva USA tjatar om att det är så bra? Nu erbjuder Trump en plats åt solcellerna. Varför protesteras det för?
2017-06-22, 22:58
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Man skulle ju kunna skriva följande, refugees please climb over the wall with a ladder.
Welcome to the USA!

Det finns inga flyktingar i Mexiko. Så en sådan skyllt behövs inte. Vakttorn behöver muren.
2017-06-22, 23:00
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Är du helt plötsligt emot vinstintressen, har du blivit kommunist?

Svara på frågan eller erkänn att det inte finns ett vinstintresse med muren vilket leder till att privata aktörer inte kommer att vara intresserade av den.

Jag är provinst.

Det finns. Vänta du bara.
2017-06-22, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Haha, troll Trump is back. Rally, twitter-hån och snart en intervju? Sweet

Pinsamt, alla var ju överens för bara några dager sedan att polariseringen måste minska, att det är skadligt för samhället. Bägge sidor har krävt att man minskar påhoppen och börjar snacka politik. Trump som den idiotiska mobbare han är fortsätter med sina konstanta påhopp och sin polariserande retorik.
Tog han inte ens en dag efter skjutningen av GOP politiker innan han var igång igen.
2017-06-22, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Att USA har lagt ned sin utrikespolitik inom Europa ser jag positivt. Less på att USA ska leka världspolis och få rätt att vara det också. Fattas bara att USA ska skicka hem sina soldater från negerländerna.

Senast så har Emanuel Macron, Frankrikes president, träffat Putin och sagt att Frankrike ska stödja Asad regeringen nu, istället för USA-rebellerna.

Syftet var att USA kan man inte lita på:
http://www.friatider.se/frankrike-bryter-med-usa-om-syrien-assad-ska-bli-kvar-inleder-samarbete-med-putin

Jo USAs världspolis grej är jäkligt störande men samtidigt får man vara beredd på vad konsekvenserna blir om de drar sig tillbaks och lämnar ett stort makt-vakuum. Risken för krig och konflikter kommer inte minska om man säger så.
Konflikter leder till flyktingkriser och det tror jag knappast att vi vill ha mer av.
2017-06-22, 23:14
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag är provinst.

Det finns. Vänta du bara.

Om du måste hitta på ord för att förklara dig så bådar det inte bra, erkänn bara att du är en kommunist som är emot att privata aktörer inte skall ha rätten att tjäna pengar.
2017-06-22, 23:55
Medlem
bernad_laws avatar
Notera att detta är tråden för amerikansk inrikespolitik. /Mod
2017-06-22, 23:57
Medlem
Tarstans avatar
Alltså är vissa helt efterblivna eller har de någon tanke bakom det?:
http://www.politico.com/story/2017/06/22/trump-says-he-has-no-recordings-of-his-comey-talks-239862

"Rep. Mike Quigley (D-Ill.), a member of the Intelligence Committee, said he would encourage the panel’s leaders to go forward with a subpoena.
“With all due respect, [Trump] didn't say there are no tapes,” Quigley said in an interview. “He said, ‘I didn't make tapes, and I don't have tapes.’ Maybe that's just a lawyer's distinction, but it doesn't tell me whether there are tapes or not.”"

Detta med inspelade band verkar folk ha hängt upp sig på, Trump bara trollar med dem, de borde veta det.
Eller är det twittrandet de vill få lut på kanske, jag gissar det, de gillar inte att Trump gör det helt enkelt. De försöker få in ett slag som blir i luften som drabbar de själva bara.
2017-06-23, 00:20
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Alltså är vissa helt efterblivna eller har de någon tanke bakom det?:
http://www.politico.com/story/2017/06/22/trump-says-he-has-no-recordings-of-his-comey-talks-239862

"Rep. Mike Quigley (D-Ill.), a member of the Intelligence Committee, said he would encourage the panel’s leaders to go forward with a subpoena.
“With all due respect, [Trump] didn't say there are no tapes,” Quigley said in an interview. “He said, ‘I didn't make tapes, and I don't have tapes.’ Maybe that's just a lawyer's distinction, but it doesn't tell me whether there are tapes or not.”"

Detta med inspelade band verkar folk ha hängt upp sig på, Trump bara trollar med dem, de borde veta det.
Eller är det twittrandet de vill få lut på kanske, jag gissar det, de gillar inte att Trump gör det helt enkelt. De försöker få in ett slag som blir i luften som drabbar de själva bara.

Det är inte tillåtet att hota vittnen. Vilket det självklart går att tolka hans tweets som. Vilket är dumt om man är president i USA. Kanske roligt om man är runt fjorton år och "Trollar" på 4chan.

Jag tror inte det handlar så mycket om att "Trolla" som att han är inkompetent och helt oerfaren när det kommer till politik. Ett exempel är igår när han pratar om att införa en ny lag där invandrare inte ska kunna få bidrag utan måste försörja sig i minst fem år. Publiken jublar och dreglar. Problemet är att lagen redan finns och har funnits i 20 år.

"I believe the time has come for new immigration rules which say that those seeking admission into our country must be able to support themselves financially and should not use welfare for a period of at least five years"

Tänk dig att Stefan Löfven skulle hålla ett stort möte och säga "Jag har kommit på en helt ny idé som skulle kunna rädda många liv. Det är en utmärkt ny lag jag har kommit på. Det är en mycket mycket mycket bra lag som jag själv kom på igår när jag tittade på TV. Det handlar om att använda säkerhetsbälte när du åker bil. Det ska bli olagligt att inte använda bilbälte"
2017-06-23, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Det är inte tillåtet att hota vittnen. Vilket det självklart går att tolka hans tweets som. Vilket är dumt om man är president i USA. Kanske roligt om man är runt fjorton år och "Trollar" på 4chan.

Jag tror inte det handlar så mycket om att "Trolla" som att han är inkompetent och helt oerfaren när det kommer till politik. Ett exempel är igår när han pratar om att införa en ny lag där invandrare inte ska kunna få bidrag utan måste försörja sig i minst fem år. Publiken jublar och dreglar. Problemet är att lagen redan finns och har funnits i 20 år.

"I believe the time has come for new immigration rules which say that those seeking admission into our country must be able to support themselves financially and should not use welfare for a period of at least five years"

Tänk dig att Stefan Löfven skulle hålla ett stort möte och säga "Jag har kommit på en helt ny idé som skulle kunna rädda många liv. Det är en utmärkt ny lag jag har kommit på. Det är en mycket mycket mycket bra lag som jag själv kom på igår när jag tittade på TV. Det handlar om att använda säkerhetsbälte när du åker bil. Det ska bli olagligt att inte använda bilbälte"

Tur att han inte har hotat vittnen då. Är väl bara ytterligare en av era dussintals fantasier som ni hoppas ska mynna ut i att Trump blir impeachad.
2017-06-23, 00:31
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Tur att han inte har hotat vittnen då. Är väl bara ytterligare en av era dussintals fantasier som ni hoppas ska mynna ut i att Trump blir impeachad.
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/863007411132649473
Citat:
Ursprungligen postat av Förenta Staternas president
James Comey better hope that there are no "tapes" of our conversations before he starts leaking to the press!

Edit: Det här en väldigt beskrivande och kronologisk sammanställning över hela sörjan.
Den ger också en klar bild över varför personal i vita huset ber till gud att man ska ta ifrån miffot telefonen:
https://www.washingtonpost.com/news/post-politics/wp/2017/06/22/trump-says-he-has-no-tapes-of-comey-conversations/
Citat:
Trump says he has no ‘tapes’ of Comey conversations
President Trump said Thursday that he does not have “tapes” of his private conversations with then-FBI Director James B. Comey, finally ending a mystery of his own creation that began last month when he suggested that he had privately recorded their talks.

Trump on May 12 floated the idea he had an audio record of their conversations, apparently as a way to try to intimidate Comey. For five and a half weeks, the president and senior White House officials refused to tell the public whether such tapes exist.

But after an inquiry from congressional investigators about the tapes, Trump tweeted Thursday, “I did not make, and do not have, any such recordings.”
Senast redigerad av zergrush 2017-06-23 kl. 01:01.
2017-06-23, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Nu länkar du utan att först läsa eller så läser du utan att förstå. Det ena eller det andra måste det vara.

Den installation man har räknat på kostar mellan $1,4 - $4,2 miljarder dollar, exklusive infrastrukturen för att få elen från muren till nyttjaren. 1,4 miljarder om priset för installerad effekt faller med över 60% vid 2020, 4,2 miljarder om priset ligger kvar på samma nivå som idag. Att man TEORETISKT kan försörja 220 000 hushåll betyder dessutom inte att det praktiskt är möjligt.

Det skulle ta runt 10-40 år att betala av solcellsinstallationen (infrastruktur till nyttjaren exkluderat, så även drift- och reparationskostnader).

För att citera sista stycket:

"At the Department of Homeland Security's estimate of the wall's construction at $21.6 billion, a solar-powered barrier would eventually pay for itself (if it continues to produce*over $106 million per year of electricity),*Grieser says. But*it would take decades." Räknar jag inte helt fel så skulle det ta 200 år för solcellerna att betala av muren. Antaget att de inte behöver bytas ut en enda gång.

Så ja, jag tror absolut på småskaligt solenergiutnyttjande, men någon storskalig installation som skulle betala av muren är på sin höjd ett dåligt skämt.

Ja visst börjar de bli kostnadseffektiva, men det beror på hur de används och av vem. Om storskaligt användande vore så självklart så skulle USA redan ha en oerhört stor del av sin energiförsörjning från solen istället för runt 1% som det ser ut i dagsläget.
Förstår inte varför inte Trump gör sin väljarbas glada och anlägger kolkraftverk på muren. Och sen tvingat Mexiko att köpa. Det hade varit grejer.

Har jobbat in så helgen ska bli ledig men ska sätta mig in i detta med Ryssland än om det tåget rullar fortfarande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in