2017-06-11, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Domina-trix
What? 100 % av mina matchningar på tinder är bara ute efter seriöst. ALDRIG stött på någon som är intresserad av att ligga. Inte en enda gång på 2 år.

På Good Ones måste du vara försiktig. Du kan aldrig ta en risk att säga något utmanande som kan gå either way för om tjejen blir kränkt kan hon anmäla dig och då väntar reprimander.

Och eftersom appen är utformad enbart för det syftet är det sannolikt bara mycket lättkränkta kvinnor som söker sig dit. Och den manliga delen består bara av nice guys. Kommer inte bli många barn gjorda med andra ord.
Skojar du? Majoriteten som jag stött på verkar bara vara ute efter en snabb förbindelse eller få bekräftelse. Har stött på några guldkorn, som jag dock kan räkna på en hand, och dessa har väl gjort att jag inte tappat hoppet helt. Använder inte Tinder just nu men funderar att börja igen just därför, men det är så sjukt tradigt att svepa och svepa för att KANSKE hitta den där 0.001% igen. Tror inte riktigt att jag är rätt målgrupp eller det jag letar efter finns där, men vart ska man annars leta?

Ja okej det lät ju faktiskt inget vidare om Good Ones.. Jag är inte den som är särskilt grov i mun men det låter som att du har rätt i att det skulle locka lättkränkta människor.
Citera
2017-06-11, 21:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av christallqhulaaa
vad pinsamt.tjejer som kontaktar en först har ju inget annat att skriva än "hej" "hi" så klagas det på att killar är tråkiga

nån som testat match.com och betalat?

Yes, jag har konto aktivt nu på Match. Inte många seriösa tjejer ute. Många konstiga och många som är lägre ner på attraktionsskalan. De som verkar vettiga dissar en helt för man inte är en 10:a. Väldigt många som skriver på engelska. Lyckosökare kanske?

Vet inte hur det ser ut i Göteborg eller Stockholm. Mindre orter verkar kört. Har fått 2-3 dejter på 2 månader.
Citera
2017-06-11, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alltidsammavisa
Ja kvinnor är ju helt efterblivna, alla de kvinnor (ganska få) som kontaktat mig gjort sådana helt efterblivna första meddelanden som ser ut som att de inte ens läste min profil och sen efter 2-3 meddelanden får jag också reda på att det var sant med iaf en av tjejerna.. hon hadde inte läst profilen.
Och jag har inte någon jätte lång profil text heller. Något längre än detta inläg fast delat up i 2 paragrafer.

På senaste tiden har till och med en del kvinnor tagit initiativet och skrivit till mig, konstigt nog. Alltid samma visa antingen får jag frågan "Läget?", eller så påpekar de att "jag verkar rolig" och citerar mig därefter rakt av från ett stycke i min profiltext. Rinner sedan ut i sanden efter ca 5-10 meddelandeutbyten, antar att de antingen fått någon bättre på kroken, att multitaskandet tar för mycket tid, eller att de med så pass lite underlag som 5-10 meddelanden kunnat konstatera att jag är tråkig.
Citera
2017-06-11, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Jag är tjej och min bedömning är att både Badoo och Tinder blivit appar mest för nöjet av bekräftelse/uppmärksamhet. Inget fel i det men nu pratar man knappt med varandra, det är lite trist. Konversationerna dör fort då jakten på bekräftelse går vidare. Lite så?

Så har det alltid varit sen sociala medier blev populärt. Bekräftelseplats, oavsett om det rör sig om dejtingsajt eller Facebook.
Citera
2017-06-15, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenny1990
Jo det kan jag.
Av alla som skrivit till mig på dejting sidor, så har jag inte gillat de flesta. Han var en av de jag gillade mest, men gillar honom ändå inte super mycket. Men jag gick ändå med på att träffa honom fast han fick tjata lite. Det är mest han som vill ha sex, jag gillar bara hans sällskap och vill inte de ska gå längre än vi gjort, jag ska inte säga att jag aldrig vill det men inte just nu iaf :P
Då förstår jag
Citera
2017-06-18, 13:52
Medlem
Jag registrerade mig på Once för en knapp vecka sedan. Idag har jag fått en chatförfrågan från någon okänd tjej. Jag kan varken se bild eller hennes profil utan att betala 2 oncemynt. (Cirka 40 kronor) Är det värt detta? Hon har ju vad jag förstår trots allt betalat för att se en ny matchning och vilja chatta med mig.
Jag tycker man borde få se bild av personen åtminstonde. Känns lite som att köpa grisen i säcken
Citera
2017-06-18, 18:12
Medlem
jenny1990s avatar
Träffade den killen som jg träffade på dejting sida igår.
Jag var inte egentligen ute efter att träffa någon ville bara prata.
Men han försöker saker på mig då har jag gått med på det. Och jag gillade det. Vi har inte haft sex men för varje gång vill han göra mer saker med mig, och vill även ge mig saker... Jag vet inte om jag ska sluta träffa han eller gå med på mer. Igår gick jag med på att ta på hans kuk och han fick pussa mig på halsen o kinderna . Men jag vill inte att det ska gå så långt att vi har sex. För jag har inga känslor. Gillar inte när det blir så intimt med någon jag inte riktigt känner något för. Vet inte om jag ska sluta träffa han. Han är alltid snäll o om jag säger att jag inte vill något så tvingar han mig inte. Men jag förstår att han är ute efter att ha sex med mig. Jag tycker bara det är roligt att prata med honom och kanske kramas.
Citera
2017-06-20, 11:53
Medlem
Ger upp nu med att försöka hitta kärlek/seriöst förhållande.

Får ge mig efter att hitta KK osv istället.
Men har inte någon aning om hur det går till.

Hur vet man vilken tjej som är bara ute efter sex?
Hur kontaktar man en sådan tjej?
Hur ser den första meddelandet ut?
Och hur ser meddelanden efter det ut?

Tror ni att de tjejer som skriver typ "är så trött på män som säger det vill ha seriöst förhållande fast sen så hör de inte av sig efter att vi har hafft sex" är sådana som vill bara ha sex? Det verkar lite grann det beroende hur man ser på det hon skriver.
Citera
2017-06-20, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blondinibland
Jo, men inte riktigt på samma sätt som en bra partner. Dock verkar bra partners vara så ovanliga så om det tar slut med min nuvarande kommer jag nog börja resonera som dig igen.

Du kanske tror att han bryr sig om dig men testa göra slut med honom så kommer han att utnyttja dig så mycket han kan. Eller nej vänta nu lite, det är inte män som gör så, det är kvinno beteende.

Kvinnor som låtsas att dem bryr sig om en så mycket fast innan dem gör slut så tar dem så mycket dem kan ifrån dig som dem inte har någon rätt till och om dem kunde skulle dem slänga ut dig naken på gatan utan ett öre och ingenstans att bo. Det visar hur mycket kvinnan verkligen brytt sig om dig under hela relationen.

Kan någon svara på min fråga nu, skulle faktist vara intressant att höra en kvinnas (som vill ha sex) åsikt om hur en man bör bära sig åt för att bli KK.

Citat:
Ursprungligen postat av alltidsammavisa
Ger upp nu med att försöka hitta kärlek/seriöst förhållande.

Får ge mig efter att hitta KK osv istället.
Men har inte någon aning om hur det går till.

Hur vet man vilken tjej som är bara ute efter sex?
Hur kontaktar man en sådan tjej?
Hur ser den första meddelandet ut?
Och hur ser meddelanden efter det ut?

Tror ni att de tjejer som skriver typ "är så trött på män som säger det vill ha seriöst förhållande fast sen så hör de inte av sig efter att vi har hafft sex" är sådana som vill bara ha sex? Det verkar lite grann det beroende hur man ser på det hon skriver.
Citera
2017-06-20, 13:27
Bannlyst
nej nu får ni lägga av. det är slut med nätdejting.
Citera
2017-06-21, 14:51
Medlem
jenny1990s avatar
Är första gången jag är inne på dejting sida.
Men jag tycker folk i verkligheten har varit så otrevliga, sen jag flyttade. Känner ingen här där jag bor... Är så att de inte vill vara med mig. De är inte direkt trevliga. Har pratat med några i verkligheten, men det var mesta killar som ville ligga med mig, robotar tror jag. Annars är jag ganska snäll och rolig att va med, är inget sånt fel på mig
När man är inne på dejting sida så kan man börja prata med många, många skriver att de har samma intressen som mig.. Det mesta verkar fejk på sidan så att det byggs upp profiler som är som en själv, tar bilder som är lika en själv, så att man ska börja gilla någon, sen är de flesta som man kan skriva till bara robotar. Killen jag träffade sist kände jag på hans hud och de var ju gjort av silikon elr något syntetiskt iaf.
Citera
2017-06-22, 20:04
Medlem
GabrielToshs avatar
Alltså Jeenibomb88 på HP...

Inte direkt fulast profilbilden. Snittar säkert på minst 300 nya killar som mejlar henne per månad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in