2017-06-05, 12:54
Medlem
jenny1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klaragatan
Med tanke på att du tycker om honom så tror jag inte att du kommer att kunna motstå om ni är hemma, om det är det du vill. Lycka till!
Jo det kan jag.
Av alla som skrivit till mig på dejting sidor, så har jag inte gillat de flesta. Han var en av de jag gillade mest, men gillar honom ändå inte super mycket. Men jag gick ändå med på att träffa honom fast han fick tjata lite. Det är mest han som vill ha sex, jag gillar bara hans sällskap och vill inte de ska gå längre än vi gjort, jag ska inte säga att jag aldrig vill det men inte just nu iaf :P
Senast redigerad av jenny1990 2017-06-05 kl. 12:56.
Citera
2017-06-07, 21:26
Medlem
christallqhulaaas avatar
vad pinsamt.tjejer som kontaktar en först har ju inget annat att skriva än "hej" "hi" så klagas det på att killar är tråkiga

nån som testat match.com och betalat?
Senast redigerad av christallqhulaaa 2017-06-07 kl. 21:29.
Citera
2017-06-09, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christallqhulaaa
vad pinsamt.tjejer som kontaktar en först har ju inget annat att skriva än "hej" "hi" så klagas det på att killar är tråkiga

nån som testat match.com och betalat?

Ja kvinnor är ju helt efterblivna, alla de kvinnor (ganska få) som kontaktat mig gjort sådana helt efterblivna första meddelanden som ser ut som att de inte ens läste min profil och sen efter 2-3 meddelanden får jag också reda på att det var sant med iaf en av tjejerna.. hon hadde inte läst profilen.
Och jag har inte någon jätte lång profil text heller. Något längre än detta inläg fast delat up i 2 paragrafer.
Citera
2017-06-09, 18:17
Medlem
En sak jag funderat en del på är om man borde skicka ett nytt meddelande varje dag till alla de kvinnor som man är intresserad av fast dem aldrig varken tittat på din profil eller läst ditt meddelande.

Låter ju ändå som en förnuftig plan att copy paste ditt första meddealnde till dem och skicka igen och igen varje dag tills dem läser det eller tittar på din profil. Fast är oroad att man kan bli avstängd från dejting sidan då?

Tycker det låter förnuftigt att göra så för kvinnor får ju hundratals meddelanden varje dag så dem kan inte ha tillräckligt tid att läsa alla.

Är ju så med marknadsföring också på nätet.. man brukar alltid skicka 3 mail för att påminna och läst att på den andra och speciellt tredje mailet så är det störst chans att få en ny kund. Skickar man bara ett mail så kommer man aldrig få något sålt. Har jag läst iaf.
Citera
2017-06-09, 18:38
Medlem
imperatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alltidsammavisa
En sak jag funderat en del på är om man borde skicka ett nytt meddelande varje dag till alla de kvinnor som man är intresserad av fast dem aldrig varken tittat på din profil eller läst ditt meddelande.

Låter ju ändå som en förnuftig plan att copy paste ditt första meddealnde till dem och skicka igen och igen varje dag tills dem läser det eller tittar på din profil. Fast är oroad att man kan bli avstängd från dejting sidan då?

Tycker det låter förnuftigt att göra så för kvinnor får ju hundratals meddelanden varje dag så dem kan inte ha tillräckligt tid att läsa alla.

Är ju så med marknadsföring också på nätet.. man brukar alltid skicka 3 mail för att påminna och läst att på den andra och speciellt tredje mailet så är det störst chans att få en ny kund. Skickar man bara ett mail så kommer man aldrig få något sålt. Har jag läst iaf.
Tror du borde sluta se relationer som något som skapas genom "marknadsföring". Om du inte får svar på dina mail kommer du bara uppfattas som desperat, creepy och/eller gränslös om du skickar nya mail varje dag. Vad skulle ens syftet vara? Är du intresserad av att lära känna personerna, med tanke på att du verkar skicka samma meddelande till alla? Strävar du efter att interagera med personerna eller få svar från dem, för sakens skull?
Citera
2017-06-09, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imperatrix
Tror du borde sluta se relationer som något som skapas genom "marknadsföring". Om du inte får svar på dina mail kommer du bara uppfattas som desperat, creepy och/eller gränslös om du skickar nya mail varje dag. Vad skulle ens syftet vara? Är du intresserad av att lära känna personerna, med tanke på att du verkar skicka samma meddelande till alla? Strävar du efter att interagera med personerna eller få svar från dem, för sakens skull?

Du har ganska svårt att förstå sen så gör du dumma antaganden. Fattar inte varför 99% av alla människor kan inte låta bli göra så idiotiska antaganden.. fattar inte hur ni tänker, hur ni kommer fram till sånt.

Varför tror du jag skickar samma meddelande till alal kvinnor? Jag sa ju aldrig det.
Sa att jag funderar på om jag borde copy paste det första meddelandet som jag skickade. Men första meddelandet kan ju vara olika för olika kvinnor. Sen så använder jag o andra sidan ett standard copy paste meddelande till alla kvinnor som inte har någon profil text för då har jag ju inget att arbeta med till mitt första meddelande.

Och systet är som jag redan sagt att dem ska se att det kommit ett meddealnde ifrån mig. Hur ska dem veta att jag är "desperat" om de inte sett mina tidigare meddelanden som jag skickat? Alltså allt du säger är så idiotiskt. Om jag skickar ett fjärde meddelande och denna gången läser de den så vet dem inte att jag skickat flera meddelanden innan jag skickade den.. fast beror också på vilken dejting sida..visa sidor kan de se att jag försökt få kontakt tidigare men bara efter att de öppnat mitt meddelande inte innan.

Du kommer säkert fortf inte att förstå slår jag vad om.. du tillhör säkert folk gruppen med IQ närmare en apa.
Citera
2017-06-10, 16:45
Medlem
Citat:
Du har ganska svårt att förstå sen så gör du dumma antaganden. Fattar inte varför 99% av alla människor kan inte låta bli göra så idiotiska antaganden.. fattar inte hur ni tänker, hur ni kommer fram till sånt.

Varför tror du jag skickar samma meddelande till alal kvinnor? Jag sa ju aldrig det.
Sa att jag funderar på om jag borde copy paste det första meddelandet som jag skickade. Men första meddelandet kan ju vara olika för olika kvinnor. Sen så använder jag o andra sidan ett standard copy paste meddelande till alla kvinnor som inte har någon profil text för då har jag ju inget att arbeta med till mitt första meddelande.

Och systet är som jag redan sagt att dem ska se att det kommit ett meddealnde ifrån mig. Hur ska dem veta att jag är "desperat" om de inte sett mina tidigare meddelanden som jag skickat? Alltså allt du säger är så idiotiskt. Om jag skickar ett fjärde meddelande och denna gången läser de den så vet dem inte att jag skickat flera meddelanden innan jag skickade den.. fast beror också på vilken dejting sida..visa sidor kan de se att jag försökt få kontakt tidigare men bara efter att de öppnat mitt meddelande inte innan.

Du kommer säkert fortf inte att förstå slår jag vad om.. du tillhör säkert folk gruppen med IQ närmare en apa.

Alltid lika trevlig approach från din sida. Jag är fortfarande helt övertygad om att det är det här som lyser igenom i dina nätdejtingförsök, och att det är därför du inte lyckas.

Gällande den nuvarande problematiken har du nog inget att förlora på din taktik, om de nu ändå inte läser det. Frågan är väl om det är värt att offra din stolthet för någon som inte ens bemödar sig med att läsa dina meddelanden? Tror du att det finns någon chans att denna person kommer orka svara om de mot all förmodan öppnar meddelandet?

Du skriver att du skickar samma copy-paste-meddelande till tjejer utan profiltext. Får du många svar via den?
Citera
2017-06-10, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Jag är tjej och min bedömning är att både Badoo och Tinder blivit appar mest för nöjet av bekräftelse/uppmärksamhet. Inget fel i det men nu pratar man knappt med varandra, det är lite trist. Konversationerna dör fort då jakten på bekräftelse går vidare. Lite så?
Jag har inte använt något annat än Tinder men håller med. Känns lite som snabbmat. Mycket yta och snabba förbindelser. Vilket egentligen är raka motsatsen till vem jag är som person. Har funderat lite på om man skulle testa HP eller något sånt. Någon som vet vart de som verkligen vill träffa någon hänger? Har sett reklam på något som hette "Good Ones" där man behöver verifiera med bank id, någon som testat det?
Citera
2017-06-11, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskglass
Jag har inte använt något annat än Tinder men håller med. Känns lite som snabbmat. Mycket yta och snabba förbindelser. Vilket egentligen är raka motsatsen till vem jag är som person. Har funderat lite på om man skulle testa HP eller något sånt. Någon som vet vart de som verkligen vill träffa någon hänger? Har sett reklam på något som hette "Good Ones" där man behöver verifiera med bank id, någon som testat det?

Undrar jag också.. borde finnas någon sida/app som lockar mer seriös kontakt. Vill inte gå med i match.com ju säg gärna till om du hittar något!
Citera
2017-06-11, 04:04
Medlem
Citat:

Lol du kommer bara framstå som en desperat idiot
Citera
2017-06-11, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskglass

What? 100 % av mina matchningar på tinder är bara ute efter seriöst. ALDRIG stött på någon som är intresserad av att ligga. Inte en enda gång på 2 år.

På Good Ones måste du vara försiktig. Du kan aldrig ta en risk att säga något utmanande som kan gå either way för om tjejen blir kränkt kan hon anmäla dig och då väntar reprimander.

Och eftersom appen är utformad enbart för det syftet är det sannolikt bara mycket lättkränkta kvinnor som söker sig dit. Och den manliga delen består bara av nice guys. Kommer inte bli många barn gjorda med andra ord.
Senast redigerad av Domina-trix 2017-06-11 kl. 04:15.
Citera
2017-06-11, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Domina-trix
Lol du kommer bara framstå som en desperat idiot

Du fattar inte din apa.. Även om jag skulle framstå som desperat så ger det mig fortfarande större chans att få en dejt än om jag inte försöker få mina meddelanden att synas i hennes 1 miljon olästa inkorg.

Citat:
Ursprungligen postat av Domina-trix
What? 100 % av mina matchningar på tinder är bara ute efter seriöst. ALDRIG stött på någon som är intresserad av att ligga. Inte en enda gång på 2 år.

På Good Ones måste du vara försiktig. Du kan aldrig ta en risk att säga något utmanande som kan gå either way för om tjejen blir kränkt kan hon anmäla dig och då väntar reprimander.

Och eftersom appen är utformad enbart för det syftet är det sannolikt bara mycket lättkränkta kvinnor som söker sig dit. Och den manliga delen består bara av nice guys. Kommer inte bli många barn gjorda med andra ord.

Men om en kvinna anmäler ditt meddelande på good ones, då måste väll ändå någon slags moderator verifiera ifall det verkligen är ett "taskigt" meddelande och att hon inte bara meddelar det för skojjs skull? Då behöver man ju inte oroa sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in