2017-06-22, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EMMA1994
Behöver ju inte vara den som kör forts fel alltid men om det stämmer som de skriver här han fick sladd och åkte in i kvinnans bil så ja då är det ju det

Han är skyldig oavsett om kvinnan körde ut framför honom. Ingen räknar med att någon kommer bakifrån i 200+.
Citera
2017-06-22, 15:14
Medlem
EMMA1994s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Han är skyldig oavsett om kvinnan körde ut framför honom. Ingen räknar med att någon kommer bakifrån i 200+.

Jaja säger du det så
Citera
2017-06-22, 15:16
Medlem
Han fick ju i alla fall sina "15 minutes of fame"...
Det är inte alla som hamnar på Flashback´s Aktuella ämnen efter att dom har varit en idiot och tagit livet av sig, om det nu är någon tröst för den avlidna rockstjärnan.

Mina tankar går till den stackars tjejen som hamnade i idiotens livsutrymme, och hennes anhöriga. Ska skänka henne en tanke på måndag när jag rullar söderut längs 73´an...
Senast redigerad av Orientexpressen 2017-06-22 kl. 15:21.
Citera
2017-06-22, 15:16
Medlem
EMMA1994s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
OM det är så att hon påbörjat en omkörning så fort en annan bil precis susat förbi i 200+ så är det ganska dumt, den andra bilen kan inte ha legat så långt ifrån den första bilen. Blev hon taggad av första bilen som brassa förbi? Hade dubbelkollat två gånger. Skulle inte förvåna mig om hon bara kastat ut sig i vänsterfil. Hejhej!!

Fortfarande inte hennes fel. Men kanske hade det kunnat undvikas? Är man osäker på sin bilkörning brukar man inte ligga och köra 200+ tänker jag.

Ligger jag och kör 200+ så är jag alltid redo att bilarna till höger inte är uppmärksamma och kan helt plötsligt lägga sig i vänsterfil utan som helst tanke. Allt beror på. Ligger dom tätt efter varandra i högerfil så får man vara beredd.

Eller så var grabben efterbliven.

Haha kan ju vara så att hon blev taggad och tänkte haka på och missa det kom en till
Citera
2017-06-22, 15:18
Medlem
Ziarros avatar
Citat:
Det är viktigt folk kollar backspegeln och ger tecken i tid om de tänker byta fil ja .Sen om jag kör fort eller inte spelar ingen roll

Med det tänket är det rätt enkelt att köra bil!

Stanna vid rödljus? Behövs inte, man ska ju kolla att det är fritt även om man har grönt ljus. Så om jag kör mot rött spelar ingen roll då den andra bilen borde sett det!

Högerregeln? Den sket man ju i! För även om man har företräde måste man ju kolla att det inte kommer någon i korsningen och inte köra rakt ut. Så om jag skiter i högerregeln så ska ju andra vara beredda på att det kan komma någon farande ändå och stanna för att undvika kollision.

Hastighetsbegränsningar? Det är ju bara rekommendationer. Så länge alla andra anpassar sig efter mina 200 km/h och lämnar fri väg är det ju lugnt!

Förstår du ditt tankefel eller behöver jag förklara ännu mer ingående?
Citera
2017-06-22, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziarro
Med det tänket är det rätt enkelt att köra bil!

Stanna vid rödljus? Behövs inte, man ska ju kolla att det är fritt även om man har grönt ljus. Så om jag kör mot rött spelar ingen roll då den andra bilen borde sett det!

Högerregeln? Den sket man ju i! För även om man har företräde måste man ju kolla att det inte kommer någon i korsningen och inte köra rakt ut. Så om jag skiter i högerregeln så ska ju andra vara beredda på att det kan komma någon farande ändå och stanna för att undvika kollision.

Hastighetsbegränsningar? Det är ju bara rekommendationer. Så länge alla andra anpassar sig efter mina 200 km/h och lämnar fri väg är det ju lugnt!

Förstår du ditt tankefel eller behöver jag förklara ännu mer ingående?

Att ha uppsikt på bakomvarande trafik och ge tecken..är det tankefel ?
Citera
2017-06-22, 15:30
Medlem
0gKolhydraters avatar
Citat:
Haha kan ju vara så att hon blev taggad och tänkte haka på och missa det kom en till

nä nu jävlar! hejhej!! baaam.

Nån som vet vad kvinnan körde? Ett lik eller inte?
Citera
2017-06-22, 15:30
Medlem
Citat:
Det är viktigt folk kollar backspegeln och ger tecken i tid om de tänker byta fil ja .Sen om jag kör fort eller inte spelar ingen roll

Citat:
Behöver ju inte vara den som kör forts fel alltid men om det stämmer som de skriver här han fick sladd och åkte in i kvinnans bil så ja då är det ju det

Citat:
Jaja säger du det så

Citat:

Undrar varför jag tänker på Ingemar Stenmark när jag läser dina inlägg?
Citera
2017-06-22, 15:32
Medlem
Z2361s avatar
Citat:

Även om kvinnan nu skulle vart vållande så är det han som orsakat vidden av skadorna. Hade han kört lagligt och krockat med kvinnan hade han troligen levt idag.

Denne unge man är ansvarig för sin egen död.

När skall du växa upp? Du har försvarat idiotkörning på allmän väg väldigt länge här på fb, måste du själv krascha innan det går in nå vett i huvudet på dig?
Citera
2017-06-22, 15:35
Medlem
Heltutanklasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z2361
Även om kvinnan nu skulle vart vållande så är det han som orsakat vidden av skadorna. Hade han kört lagligt och krockat med kvinnan hade han troligen levt idag.

Denne unge man är ansvarig för sin egen död.

När skall du växa upp? Du har försvarat idiotkörning på allmän väg väldigt länge här på fb, måste du själv krascha innan det går in nå vett i huvudet på dig?

Man lär väl kolla lite noga i backspegeln innan man byter fil eller? Man ser ju om nån kommer ikapp om den kör fort! 200 är knappast ljusets hastighet.

Du har ju helt klart rätt i att han förmodligen hade klarat sig om han inte kört så fort men kollar man inte ordentligt i backspegeln vid filbyte är det bara en tidsfråga innan man smäller på flerfilig väg där det finns fler trafikanter det hade ju lika gärna kunnat vara en polis på uttryckning!
Citera
2017-06-22, 15:39
Medlem
Machiavellys avatar
Den som byter fil ansvarar väl för det eller? Det spelar ingen roll om någon kommer i 200 eller inte. En motorväg brukar oftast vara rak och man kan se flera kilometer bort. Prova själv ska ni se, det är jättelätt att se "hur snabbt" en bil från vänster kommer. Man kan inte förutsäga hastigheten men man kan väl för fan förutsäga om man hinner eller inte hinner.

Detta är rakt av idiotism från killarnas sida men jag är 100% att det hade gått att undvika kraschen ÄVEN om de kör i 200 eftersom att man kan se bilarna komma. På Autobahn flyter det på bra som fan i allafall.

Rätt åt den pajasen som riskerar andras liv så där. Men denna händelse är även en påminnelse till oss här på FB att alltid kolla NOGA och även dubbelkolla när man byter fil.
Citera
2017-06-22, 15:39
Medlem
Handsekreterarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basil63
Audin är skrot.
Fyra nollor i grillen, och en bakom ratten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in