2017-06-22, 10:24
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyitis
Fast på rättspsykiatriska kan du däremot få riktig livstid.

Absolut, helt enig.
Tror bara att vår Johanna tror sig kunna manipulera sig till ett kortare straff där

Sedan kanske hennes självbild får sig en törn av att klassas som otillräknelig, men hon har ju redan själv varit inne på den linjen som "gränspsykotisk". Men man vet aldrig, oförutsägbar är hon ju.
Citera
2017-06-22, 10:32
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
.. Hon säger ju inte ens rätt ålder på ungarna...

Citat:
– Men om man skyller ifrån sig på en mamma som har två treåringar för att rädda sitt eget skinn – då kan man inte sjunka lägre. .

Utan att överhuvudtaget ha en aning om som föregått i Johannas huvud - hon kan mycket väl missa sina yngsta barns ålder.

Men det kanske är en felsägning - hon kanske menade hade två tre-åringar. Tvillingarna, födda dec 2012, var i augusti 2016 bara tre år när morfar mördades av MR.
Citera
2017-06-22, 10:58
Medlem
michieffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Absolut, helt enig.
Tror bara att vår Johanna tror sig kunna manipulera sig till ett kortare straff där

Sedan kanske hennes självbild får sig en törn av att klassas som otillräknelig, men hon har ju redan själv varit inne på den linjen som "gränspsykotisk". Men man vet aldrig, oförutsägbar är hon ju.

Men alltså, tror du verkligen att hon tror att man kan "manipulera" sig in på rättpsyk för att sedan plötsligt tillfriskna? Det verkar inte vara en linje som hon verkar gå mot.
Senast redigerad av michieff 2017-06-22 kl. 11:03.
Citera
2017-06-22, 11:07
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av michieff
Men alltså, tror du verkligen att man kan "manipulera" sig in på rättpsyk för att sedan plötsligt tillfriskna? Verkar inte så trovärdigt.

Citat:
Ursprungligen postat av michieff
Edit: Tror du verkligen att hon är så dum att tro det?

Jag tror inte man kan det idag, men ja jag tror att Johanna kanske ser sin enda chans att komma ut den vägen. Hon må vara förslagen och en manipulativ mästare - men hon har åkt dit och då framstår inte hennes mått och steg så särledes smarta idag, eller vad tycker du?

Svarten på sin tid berättade i TV hur han lyckades komma ut från sina Rättspsykiatriska straff flera gånger genom att manipulera dem som skulle bedöma honom.

Johannas grandiosa självbild ger nog henne en uppfattning om att hon kan vara smart nog att göra samma sak, skulle jag gissa. Blir hon fälld - vilket jag tror - vill hon nog hellre bli kryssad än Hinsad är min gissning.
Citera
2017-06-22, 11:07
Medlem
perVers2.1s avatar
Möjligen existerar ljudinspelningen, kanske kanske även blodiga tröjan.
Men varför skulle han som påstås förfoga över dessa rekvisita släpa med sig tröjan till Turkiet?
Efterlyst och troligen bärandes på endast handbagage/ryggsäck så ter det sig i min värld ytterst osannolikt att han skulle ha tagit med en blodig tröja på resan.

Om den existerar hade det väl varit betydligt bättre att gömma den i en påse under en sten i skogen?

Tyvärr,, jag tror inte på historien, i alla fall inte den versionen.

Men jag fattar heller inte syftet med att ljuga om något sådant, och när man inte förstår varför kan resultatet bli att man tror honom. "Historien är så otroligt att den måste vara sann"
Senast redigerad av perVers2.1 2017-06-22 kl. 11:18. Anledning: stavfel
Citera
2017-06-22, 11:19
Medlem
Citat:
Utan att överhuvudtaget ha en aning om som föregått i Johannas huvud - hon kan mycket väl missa sina yngsta barns ålder.

Men det kanske är en felsägning - hon kanske menade hade två tre-åringar. Tvillingarna, födda dec 2012, var i augusti 2016 bara tre år när morfar mördades av MR.
Det är ingen felsägning. Sammanhanget var den påstådda inspelningen, då tvillingarna skulle ha varit just tre år gamla.
Citera
2017-06-22, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Men varför skulle han som påstås förfoga över dessa rekvisita släpa med sig tröjan till Turkiet?
Efterlyst och troligen bärandes på endast handbagage/ryggsäck så ter det sig i min värld ytterst osannolikt att han skulle ha tagit med en blodig tröja på resan.

Om den existerar hade del varit betydligt bättre att gömma den i en påse under en sten i skogen?

Men jag fattar heller inte syftet med att ljuga om något sådant, och när man inte förstår varför kan resultatet bli att man tror honom. "Historien är så otroligt att den måste vara sann"

Jag hade samma funderingar som du. Att släpa på inspelningar och tröjor utomlands låter ju jätteknepigt. Och varför resa tillbaka till ett land där man är efterlyst? Hade det inte varit enklare att lägga grejerna i ett rekommenderat brev och skicka? Nej, jag tror inte heller på historien. Kanske han gör allt för att sätta dit Johanna och därför sår tvivel hos domare och nämndemän? Fast de tvivlar ju på Johannas historia och vet ju att hon är medskyldig. Om det räcker för en fällande dom vete fan.

Tufft fall detta.
Citera
2017-06-22, 11:20
Medlem
Honan6s avatar
Johanna är inte som andra (kan någon skriva en skrämmande musik?)

Jag är Johanna och är inte som andra
Att ljuga är min grej
Jag förstår inte att andra inte tycker det är okej

Mig kan ni aldrig klandra, jag bakar bullar på lördagar precis som mammor ska göra
Går inte mot röd gubbe, röker inte och tar nästan aldrig en nubbe
Det är inte bra för mig att sitta i häkte - min kropp börjar se ut som en stubbe
Jag måste skriva massor med lappar, så jag har något att göra
Ett alibi hit och ett alibi dit - allt för att förleda när de mig ska höra

Ingen frågar hur jag mår
Jag matar ju osynliga får

Jobbar som eskort när andan faller på
Polisen fick dock inte tag på någon som vid en OKQ8 fick den att stå
Jag fick hitta på en ny grej som ingen kunde förstå

Jagar efter pistoler på ICA Maxis parkering
Att dumma måste dödas gör jag ingen särskild notering
Andra kan bli förskräckta och rädda för att deras liv ska bli släckta

Ingen frågar hur jag mår
Fast jag tvingar fram en tår

Att locka unga asylpojkar med alkohol, pengar och sex
kräver ett särskilt sinne
Jag tyckte då det var okej att de filmade sexet för att ha som minne
Sen blev jag ganska arg - inte för att jag har komplex
Jag är ju vuxen kvinna som gillar min kropp
Det spelar ingen roll om killen är ung - bara han har snopp

Jag är Johanna och är inte som andra
Mig kan ni inte klandra

Min passerande stroke skadade mitt minne
Bli inte förvånade om jag blir tysktalande
när jag ska ska höras
Jag är kreativ och driftig -andra kan uppleva mig som giftig
Aki var mot mig en elak finne, en dödlig olycka
blev tvungen att ske innan skilsmässan
kom farande

Jag är Johanna och jag är inte som andra
Jag är jättesnäll när min röst växlar från barnslig till gäll
Är alltid oskyldig - mig kan ni inte klandra
Det är inte rättvist att ge mig skäll

En del kallar mig förvrängd -
det är ju naturligt när jag blir trängd

Jag har Akis livförsäkringar missat och alla mina barn har jag dissat.
Pappa och mamma ville inte hjälpa mig mer, så afghanen fick ett uppdrag
Att jag anger mina barn som skyldiga är väl inget fel.
Åklagarna tror de har åtalet i hamn och har i förväg flaggorna hissat.
Alla säger att indicierna är många, men mig kommer de aldrig att fånga
Kanske jag är flera? Det är ingen som vet om jag har multipla sinnesdrag.
Inte ens jag har ett svar, men i morden har jag ingen del.

Mohammad har snott en tröja som är min, den kan han kasta för den var inte fin

Jag är Johanna och jag är inte som andra
Ingen frågar hur jag mår
fast jag tvingar fram en tår

Nu måste jag många lappar skriva och planer smida
om hur jag ska få andra att lida
Citera
2017-06-22, 11:27
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Samma här, kollade igår. Det finns några guldkorn i JM Collection " Dummy for artificial mummy"...
Hennes växlingar där hon sen verbalt försöker tanka hem sig själv påvisar hur flackt känsloliv hon har och likaså vid åberopande av moderskap. Hon säger ju inte ens rätt ålder på ungarna...

Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Det är ingen felsägning. Sammanhanget var den påstådda inspelningen, då tvillingarna skulle ha varit just tre år gamla.

Ja men då så, då kan vi ju lägga ner allt snack om att Johanna inte ens vet rätt ålder på sina yngsta barn.
Citera
2017-06-22, 11:29
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:

Om den existerar hade det väl varit betydligt bättre att gömma den i en påse under en sten i skogen?

Jag är öppen för båda alternativen, dvs. att inspelningen finns eller inte finns, men två faktorer talar för att den finns. Den du skriver om och en till, IMO:
– Varför skulle MR hitta på en sådan här historia?
– Varför blev JM så arg när hon fick höra talas om inspelningen?

Om dom (inspelning och t-shirt) nu finns har dom ju ändå inget värde om dom inte kommer fram.

Väntar med spänning...

Citera
2017-06-22, 11:31
Medlem
Citat:

MR sa väl igår att han gömt tröjan tillsammans med sina egna blodiga kläder i skogen nära JMs bostad? Gällande ljudinspelningen låter det jävligt långsökt att den ska vandra ett par veckor genom Europa. Gör som JM säger skicka privatflyg 😁
Citera
2017-06-22, 11:35
Medlem
Citat:
Utan att veta naturligtvis, skulle jag gissa på att damen ifråga väljer rättspsyk.
Där kan hon nämligen "plötsligt tillfriska" och med manipulation och övertalning - kanske - lyckas snacka sig till permissioner, fördelar och längre fram en utskrivning. På Hinsan är hon nog mer "en av alla de andra" kvinnorna som ska hållas i tukt.

Hon har en grandios självbild, hon tror att hon kan överlista många. I fängelset är det mer strikta regler om minst 10 år innan första diskussionen om tidsbegränsning kan komma på fråga. På Rättspsyk är det mer löpande bedömning och utvärdering, terapi. Något som JM nog tror sig vara duktig på.

Var det möjligen därför Hikes ville återkomma till den ställningen när domaren frågade då? Kan Hikes möjligen övertala Johanna till rättspsyk och framför allt kommer Johanna med tanke på att hon är enligt egen utsago "välutbildad" samt hennes grandiosa bild av sig själv gå med på det. Spännande som attan det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in