2017-06-24, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Tack igen 3za för inspelningar!

Vet inte vad det har för värde, men jag skrev ner en av de tre inspelningar som du delade med oss.
Den jag skrev ner var "JM_goes_bananas":

Här finns de tre inspelningarna som 3za har delat:

https://minfil.org/MeY9O2beb3/court_anki_johanna.zip

De tre inspelningarna från tingsrätten är:
– Anki_ber_ttar (20:34)
– JM_goes_bananas (7:34)
– JM_ledsen (2:38)

Tack för utskrifts jobbet. För här ser man tydligt hur JM gör. Hon håller alltid monolog. Det verkar omöjligt att samtala för henne, att förstå varandra genom att föra en dialog.
Innan det parti som jag fetade beklagar sig JM om att ingen frågar hur hon mår. Hur fruktansvärt detta är. När väl Hikes frågar hur hon känner det så svarar hon inte på frågan. Hon håller istället en monolog i form av ett försvarstal.
Min tolkning är ju att det är mycket besvärande för henne med denna inspelning. Allt prat och utspel om känslor för pappa m.m handlar egentligen om inspelningen. Hon kan inte få den ur sin hjärna.
Citera
2017-06-24, 15:07
Medlem
3zas avatar
Ur Protokollbilaga 2017-02-09 Dialogförhör:
J = Johanna
F = förhörsledare Pether Everhag
B = biträdande förhörsledare Kenneth Ågren

s. 1157

J: Men du går ju på allt.
F: Nej, det gör jag inte.
J: Jo, du säger sen jo varför ska jag inte tro på det, stackars lilla Mohammad har mått så
dåligt. Stackars lilla Mohammad är en gravt missbrukande person, röker 3 gram om dagen.
Hade jag vetat om det hade jag aldrig släppt in han till mig och tvillingarna. Jag hade aldrig
låtit han komma in då. Nu tycker jag mest synd om honom och jag kommer hjälpa honom
ändå och skicka pengar till hans familj för jag tycker ingen ska behöva döda för att skicka
pengar till sin familj för det är exakt det han har gjort.
B: Men vaddå döda för och skicka pengar?
J: Mohammad har sagt till mig att han dödade dom för att råna dom, förstår du? Han trodde
det fanns pengar där.
B: Men han har inte rånat dom.
J: Nej, han trodde att det fanns pengar där.
B: Ja men då har han inte skickat pengar till familjen heller?
J: Nej, jag säger ju det att han kan inte göra det, men jag vill att han ska veta att jag kommer
hjälpa honom ändå för jag förstår hur dåligt han mår för hans mamma mår jättedåligt,
hjärtsjuk. Hon behöver operera hjärtat och jag kommer hjälpa honom med det ändå.
B: Jag har svårt förstå på mig på dig faktiskt.
Citera
2017-06-24, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nermal
Att Dominika känner ett sting av avund för någon som mördat, eller anstiftat mord på sina föräldrar , och tilltvingat sig sex av ensamkommande flyktingbarn (nu är det väl mer eller mindre allmänt känt att de flesta ensamkommande ljuger om sin ålder och egentligen är äldre, men de var väl klassade som barn när det hände?) är helt sjukt.
Citat från Dominkas artikel:
Hon tycks ha en magnetisk inverkan på män och har mängder med älskare från olika länder och i vitt skilda åldrar.
Otroligt osmakligt av Dominika. Jag som kvinna fann hennes artikel för väldigt osmaklig och verklighetsbortvänd.

Jag känner absolut ingen fascination eller avund, tvärtom jag känner avsky, olust och mycket sorg för speciellt barnen, även DB och JB, det är en enorm sorg vad de har fått gå igenom med JM som mor.

Till och med JMs far Göran har gråtit och varit rent förtvivlad när de varit i Mexiko på semester och JM där betedde sig otroligt olämpligt med en man/militär framför sin familj och barn. JM var promiskuös och valde mannen framför sin egen familj, det där är Dominika inget beteende att se upp till.

Att peka ut sina barn som mördare är en rent avskyvärd handling. Att mörda och bedra likaså. Att ljuga om de hon mördat och påstå saker om sin egen mor är vidrigt. Att förstöra sina sex barns liv är också förkastlogt vidrigt Förstår inte vad Dominika ser i denna kvinnan
Senast redigerad av Singoallaa 2017-06-24 kl. 15:49.
Citera
2017-06-24, 15:53
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
/.../ När det gäller MR finns det ändå ytterligare faktorer att ta hänsyn till. Vi ser hans benägenhet att ta till grovt våld, exempelvis mot flyktingpojkarna. Han tycks ju även ha dömts för ett våldsbrott i Iran och för ett brott, något osäkert vad, i Turkiet. Säkerligen har han begått många brott han aldrig dömts för; flyktingsmuggling känner vi till. Han saknar inte målmedvetenhet och intelligens och han har tagit sig hit ända från Iran. Något viljelöst får är han inte.

Han framställer sig själv som en mördare inför sina vänner och hittar på mord han aldrig begått. För att höja sin status? Attacken mot Möllers var extremt brutal. För hans egen vinnings skull.

Att han sedan framställer sig själv som ett offer är ju inte särskilt överraskande. Han lever dock sitt eget liv med sina vänner och utnyttjar JM allt han kan.

Att hon sedan lyckas få honom att utföra grova brott vid minst ett par tillfällen är ett lika gott mått på hans karaktär som på hennes.

Faktum är att JM är psykiskt sjuk. Är även MR det så är de väl lika goda skurkar bägge två. Är MR frisk är han värre.
OK, MR är vad du vill – men han var endast 20 år när brottet begicks – och han såg då heller inte mycket äldre ut. – JM var dubbelt så gammal men verkar mentalt inte ha varit så mycket äldre hon, utan kan i flera hänseenden misstänkas helt ha slutat utvecklas mot mitten av sin tonårsperiod. Sedan dess har hon säkert också fått i sig åtskilligt med avtrubbande preparat i olika former.

MR var sedan flera år drogmissbrukare; hade gått på tunga droger. – JM kände genast vittring av ett råämne till lämpligt mordredskap.

MR hade befunnit sig på flykt undan miserabla förhållanden; han var i underläge, befann sig i en beroendesituation; i ett mycket utsatt läge; försörjde sig huvudsakligen på småbrott för att få ihop till mat och droger – men hade även självbevarelsedrift. Det våldsbrott du refererar till renderade honom ett antal månader i ungdomsfängelse, och han har själv berättat om detta i P7:an. Betr. Turkiet finns inga belägg alls för mord. – Det är möjligt han insinuerat något för att imponera på sina nyvunna kompisar; de avlyssnade samtalen ger heller inga belägg för annat än hans fantasier då han både i förhör och inför merparten av sina kompisar sökte skriva om dådet i A-boga till ett knivslagsmål som senare kollades upp av polisen och då befanns helt sakna substans. Däremot säger han sig ha tagits i förvar 3-4 mån vid någon gränskontroll i T då saker och ting kollats upp.

Men vi vet inte 100%-igt vad han gjort (utan att åka fast). Det enda vi egentligen säkert vet är vad vi kan sluta oss till genom de hemliga avlyssningarna (i vilka det företrädesvis är JM som håller låda vid samtalen dem emellan) samt det MR sagt och gett uttryck för under rättegången:

Han har under tårar bett det överlevande offret om förlåtelse.
Han har hållit en låg profil – och det är onekligen lite skillnad i röstsläge mellan hans stämma och JM:s: MR:s röst har en mjuk grundton, är välmodulerad och behaglig att lyssna till; JM:s hård, full av dissonans och falska toner.

MR synes frisk, men kan det visas att han när knivskärningen ägde rum befann sig i ett psykosliknande eller därmed jämförbart tillstånd bör han frikännas helt – och JM fullt ut vara att betrakta som den verkliga gärningsmannen. – Har JM tillfört MR droger utan hans vetskap så framstår det som mycket klart att MR:s roll vid dådet bör omvärderas. Hans drogrus har då bara varit självförvållat upp till en viss gräns; sedan har JM gjort resten för att få honom att begå ett dubbelmord.

MR har saknat allt vad uppsåt heter; han har hela tiden nekat att utföra det JM bett honom om. – Vad gjorde JM den 2-3 augusti för att vara säker på att hon skulle få MR med på noterna? – Det allmänna intrycket av MR:s tillstånd vid själva utförandet av brottet liksom tiden därefter är förvirring och förvåning – och åter förvirring: Han förstår själv inte riktigt vad som egentligen hände. Och det han sedan berättar under de senare förhören: Är det hans verkliga minnesbilder, eller är det JM som har präntat in vissa saker i honom? – Kan han skilja på vad som är vad?

Indicier kan här hämtas från fallet AP; håranalysen som gjorts indikerar att AP ej missbrukade några droger. Det finns indikationer på att JM såväl under som efter E-resan sökt förgifta AP, och även hennes försök att inför flera personer framställa honom som en drogmissbrukare talar i samma riktning. De brev hon skrivit till polisen utvisar att hon är fullt medveten om uppåt- resp. nedåttjack och hur detta på olika sätt kan interagera. Genom sina kontakter med sin äldste son resp. sina svärsöner m.fl. har hon kunnat inhämta såväl drogkunskap som drogkanaler. Hennes kunskapsnivå är allmänt sett låg, men när det gäller just droger synes hon både vetgirig och initierad – och utstuderad.

Historien med flyktingpojkarna har ännu inte utretts fullt ut; enligt MR finns två sexfilmer varav han säger sig ha krävt tillbaka en i Gbg.

Det vore tacknämligt om den beramade inspelningen nådde ända fram; den kan ge svar på mycket.
Citera
2017-06-24, 16:34
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
/.../ Dock är det MR åtalet handlar om och det krävs två för en tango.

Samtal i bilen 2016-08-19:

Samtal i bilen 2016-08-22:

Samtal i Norge 2016-08-25:

Samtal i Norge 2016-08-27:

Samtal i Norge 2016-08-29 med Zoreh flickvännen. Spoiler då det blir långt:
[spoiler]
Samtal i Norge 2016-08-29:

Protokollbilaga 2017-02-09 samtalsutskrifter.

Protokollbilaga 2017-02-09 dialogförhör
Citat:
Ursprungligen postat av MR, Huvudprot. 2017-02-06, s. 635; förhör 161229
Han får frågan igen om vad J sa att de skulle göra när de skulle åka iväg från lägenheten den 3/8. Hon sa bara att han skulle följa med henne och att han kunde göra det eftersom han inte hade någonting särskilt för sig. Hon sa att de skulle åka ut en sväng och komma tillbaka. A var ju hemma och passade tvillingarna tillade hon.
På vägen från kontoret och under bilfärden i Tour*nen till A-boga var det bara vanligt prat säger M.
Han säger att han aldrig tuppade av men han blev yr och kände sig drogad under färden. På samma sätt som man blir påverkad då man tagit heroin tillägger M.
Var det han själv eller JM som drogat honom "den sista biten"? - Att han tillfört sig själv droger under dagen vet vi redan - men hade JM sett till att han fått påspädning så att hon inte riskerade att han den 11:e gången nekade att utföra brottet?

Bankomatbilderna ger mig ett bestämt intryck av att så där borta brukade nog inte MR se ut när han t.ex. träffade sonen A eller tvillingarna. - Han ser helt enkelt ut att från topp till tå vara fullproppad med droger - och nästa dag sov han till kl. 11.00 och visste knappt vad han gjort; det talade hans väna matmor JM om för honom. - Och då han understod sig att knysta om hennes medverkan fick han sig ett par rungande örfilar så han for baklänges.

Sedan präntade hon in i MR:s redan dimmiga hjärna vad han hade gjort. - Detta pågick till den första inlåsningen. - Vid intervjun som AB gjorde ser man MR sitta på kaffebänken med nedböjt huvud; man ser honom på övervakningsbilder från No*ge bärandes på barn och bagage, man ser honom sitta vid hotellfrukosten och begrava sitt huvud i sina händer - och hur JM söker trösta honom och fortsätta sitt falska spel, innan hon far i väg till T-land.

JM kan inte dansa tango; det är hon alldeles för framtung för.
Senast redigerad av letsdoit 2017-06-24 kl. 16:57.
Citera
2017-06-24, 17:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Var det han själv eller JM som drogat honom "den sista biten"? - Att han tillfört sig själv droger under dagen vet vi redan - men hade JM sett till att han fått påspädning så att hon inte riskerade att han den 11:e gången nekade att utföra brottet?

Bankomatbilderna ger mig ett bestämt intryck av att så där borta brukade nog inte MR se ut när han t.ex. träffade sonen A eller tvillingarna. - Han ser helt enkelt ut att från topp till tå vara fullproppad med droger - och nästa dag sov han till kl. 11.00 och visste knappt vad han gjort; det talade hans väna matmor JM om för honom. - Och då han understod sig att knysta om hennes medverkan fick han sig ett par rungande örfilar så han for baklänges.
Jag har inte en susning om hur nydebuterade mördare bör ser ut. Antar att det är som han själv uppger - känner sig förvirrad - och så går nog musten ur efter att ha varit speedad på adrenalin ihop med intag av tabletter som gav samma känsla som heroin.

Oavsett vad JM sagt till honom och oavsett örfilar så har han erkänt mord då teknisk bevisning las fram - bl.a Görans DNA under nagel då han försökt ta sig upp ur sängen.
Vet dock inte vad det har med avlyssningarna att göra som du citerar.
Citera
2017-06-24, 17:26
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Jag har inte en susning om hur nydebuterade mördare bör ser ut. Antar att det är som han själv uppger - känner sig förvirrad - och så går nog musten ur efter att ha varit speedad på adrenalin ihop med intag av tabletter som gav samma känsla som heroin.

Oavsett vad JM sagt till honom och oavsett örfilar så har han erkänt mord då teknisk bevisning las fram - bl.a Görans DNA under nagel då han försökt ta sig upp ur sängen.
Vet dock inte vad det har med avlyssningarna att göra som du citerar.
Avlyssningarna kan säkert inte skapa någon klarhet i huruvida JM tillfört MR något preparat inför brottet (dvs något som MR inte känt till); de kan däremot visa hur JM uppträdde mot MR den 20 aug och hur hon förklarat saker och ting för honom. - MR själv kommer kanske inte ihåg allt; kanske inte ens bråkdelen.

Ja, han har erkänt mord - men han har ju inte haft något eget uppsåt; han säger sig ju ha agerat helt på JM:s order och uppdrag eftersom hon dessförinnan tjatat honom sönder och samman. - Har hon härtill gett honom påspädning av droger så kan det diskuteras huruvida MR skulle ha utfört brottet utan denna extra tillförsel.

Att han tidigare vid åtskilliga tillfällen nekat att utföra mord plus rekommenderat henne att gå till en läkare, osv, är ett indicium på att hon medvetet kan ha försatt honom i ett tillstånd där han haft små möljligheter att kunna avstyra det hela; att han inte varit vid sina sinnens fulla bruk; agerat mer i ett slags tranceliknande tillstånd utan kraft att kunna sätta emot något; säga nej.

I så fall är det kanske drogerna som har tagit livet av GM - men droger tillförda annan person av ingen mindre än hans egen dotter.
Citera
2017-06-24, 17:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Avlyssningarna kan säkert inte skapa någon klarhet i huruvida JM tillfört MR något preparat inför brottet (dvs något som MR inte känt till); de kan däremot visa hur JM uppträdde mot MR den 20 aug och hur hon förklarat saker och ting för honom. - MR själv kommer kanske inte ihåg allt; kanske inte ens bråkdelen.

Ja, han har erkänt mord - men han har ju inte haft något eget uppsåt; han säger sig ju ha agerat helt på JM:s order och uppdrag eftersom hon dessförinnan tjatat honom sönder och samman. - Har hon härtill gett honom påspädning av droger så kan det diskuteras huruvida MR skulle ha utfört brottet utan denna extra tillförsel.

Att han tidigare vid åtskilliga tillfällen nekat att utföra mord plus rekommenderat henne att gå till en läkare, osv, är ett indicium på att hon medvetet kan ha försatt honom i ett tillstånd där han haft små möljligheter att kunna avstyra det hela; att han inte varit vid sina sinnens fulla bruk; agerat mer i ett slags tranceliknande tillstånd utan kraft att kunna sätta emot något; säga nej.
??
... Väldigt märkligt resonemang må jag säga i relation till avlyssningarna. Alla citat som är hans egna ord vittnar inte om nån rar, underdånig person som är nån nickedocka:
" Jag är girig och vill ha allt jag tycker om. Jag gör allt för att få det jag vill ha."

Självklart har han agerat utifrån JM.

Han har uppmanats att mörda både Bashir, flyktingkillarna och slutligen föräldrarna. Bashir verkar ha klarat sig (var ute med bilen då misshandeln skedde i lgh), killarna gick det sämre med, slagna med pistol, knivskurna och erhöll frakturer.
Pappan mördades sen och mamman skadades svårt.

Det du skriver här är ordagrant JMs egna urdåliga ursäkter om MR och mordet på hennes far, med ett tillägg att JM distribuerat hans narkotikaintag:
Citat:
I så fall är det kanske drogerna som har tagit livet av GM - men droger tillförda annan person av ingen mindre än hans egen dotter.
MR är ute och ränner varenda natt, röker på och sköter sitt missbruk alldeles galant på egen hand - långt innan JM kom in i bilden. Däremot är det ju kanon att få tusenlappar tillstoppad från matmor. Det är dyrt med mångårigt missbruk.
Citera
2017-06-24, 18:43
Medlem
Tack till er som fixade inspelningarna!

Det är vämjeligt att höra JM och rörande att höra AM.

Fan, JM är det värsta av avskum men i sitt förhärligande av sig själv går hon, som tur är, vilse.

Hon saknar sans och balans och begåvning. Hon är dum som en ko som tror att någon i den församling hon nu ä ir skulle tro henne. Hon skiter i det blår skåpet och det ska alla vara glada för.

Hennes socionomexamen måste tas med en massa nypor salt. Förfalskat och fuskat sig till den känns uppenbart. Det är en förslagen jävul vi har att göra med.

Tyvärr har hon nu förstört för en väldig massa människor för oöverskådlig tid.

Jävla idiot, en förbannade jävla idiot är hon.

Man mår nästan fysiskt illa av henne! Jävla jävla idiot.

Alm, har någon nämnt. Pierre Karlsson från Byxelkrok är en annan, han den ekonomiplacerande bosniern i Jönköping ytterligare en, Johnson som slog ihjäl sin vackra sambo en, Sara Lundblad och hennes jävul till sambo två.

Listan kan så klart göras väldigt lång men JM som är så utstuderat jävlig och förstört livet för så väldigt många under så många år tar ta mig fan priset.

Fy fan för den människan, JM. Tusenfalt jävla fan!

"Illa, jag mår illa" sjöng Magnus Uggla men detta är sju resor värre.
Senast redigerad av bblues 2017-06-24 kl. 18:47.
Citera
2017-06-24, 18:46
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
??
... Väldigt märkligt resonemang må jag säga i relation till avlyssningarna. Alla citat som är hans egna ord vittnar inte om nån rar, underdånig person som är nån nickedocka:
" Jag är girig och vill ha allt jag tycker om. Jag gör allt för att få det jag vill ha."
Ja, det där är väl många som kan säga; det är inget bevis på att han är beredd att gå över lik. - Varför har han då sagt nej ett tiotal gånger - för du tror väl inte att han ljuger om det och att JM fick in en fullträff redan första gången..? - Han säger sig dessutom ha berättat för t.ex. JJ att JM bett honom om att mörda hennes föräldrar. - Nej, någon nickedocka är han inte i vanliga fall - men heller ingen mördare. - Och med "i vanliga fall" menar jag även under eget drogmissbruk.
Citat:
Självklart har han agerat utifrån JM.

Han har uppmanats att mörda både Bashir, flyktingkillarna och slutligen föräldrarna. Bashir verkar ha klarat sig (var ute med bilen då misshandeln skedde i lgh), killarna gick det sämre med, slagna med pistol, knivskurna och erhöll frakturer.
Den här misshandeln är ännu inte utredd - och den handlar inte om mord.
Citat:
Pappan mördades sen och mamman skadades svårt.

Det du skriver här är ordagrant JMs egna urdåliga ursäkter om MR och mordet på hennes far, med ett tillägg att JM distribuerat hans narkotikaintag:

MR är ute och ränner varenda natt, röker på och sköter sitt missbruk alldeles galant på egen hand - långt innan JM kom in i bilden. Däremot är det ju kanon att få tusenlappar tillstoppad från matmor. Det är dyrt med mångårigt missbruk.
Frågan kvarstår: Varför gav han vika den 11:e gången?

Det bör ha varit synnerligen brådskande för JM att få död på föräldrarna före försäljningen - och innan de hann lämna huset. - Kan du utesluta att hon inte smög till MR extra förstärkning inför kvällens viktiga uppdrag; det han tidigare nobbat henne att utföra?

Kan du utesluta att MR själv är förvånad över att hon fick honom att mörda men tvingats inse sakernas tillstånd och därmed också rätta sig därefter - vilket bl.a. innebär att söka förklaringar till det han bevisligen gjort, men själv inte hittat någon egentlig förklaring till annat än att hon "tjatade sönder hans huvud så han orkade inte med hennes tjat". - Och det hon utlovat i form av uppehållstillstånd mm (hindersprövningen daterad 22 juni och var vid mordet 6 veckor gammal) hade ju gällt även vid tidigare övertalningsförsök.

Jag undrar om MR:s försvarare låter sig nöja med MR:s förklaringsmodell. Han har suttit genom rättegången och lyssnat på hur AP setts ligga utslagen i en soffa och knappt vetat var han befunnit sig, hur personer vittnat om att JM berättat att AP är både en drogmissbrukare och en hustrumisshandlare, att JM förvarat en massa preparat i källaren i deras gemensamma hus, osv.

Var MR:s huvud den 3 augusti särskilt ömtåligt till följd av de(t) preparat JM tillfört honom?
Citera
2017-06-24, 19:14
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ja, det där är väl många som kan säga; det är inget bevis på att han är beredd att gå över lik. - Varför har han då sagt nej ett tiotal gånger - för du tror väl inte att han ljuger om det och att JM fick in en fullträff redan första gången..? - Han säger sig dessutom ha berättat för t.ex. JJ att JM bett honom om att mörda hennes föräldrar. - Nej, någon nickedocka är han inte i vanliga fall - men heller ingen mördare. - Och med "i vanliga fall" menar jag även under eget drogmissbruk.Den här misshandeln är ännu inte utredd - och den handlar inte om mord.Frågan kvarstår: Varför gav han vika den 11:e gången?

Det bör ha varit synnerligen brådskande för JM att få död på föräldrarna före försäljningen - och innan de hann lämna huset. - Kan du utesluta att hon inte smög till MR extra förstärkning inför kvällens viktiga uppdrag; det han tidigare nobbat henne att utföra?

Kan du utesluta att MR själv är förvånad över att hon fick honom att mörda men tvingats inse sakernas tillstånd och därmed också rätta sig därefter - vilket bl.a. innebär att söka förklaringar till det han bevisligen gjort, men själv inte hittat någon egentlig förklaring till annat än att hon "tjatade sönder hans huvud så han orkade inte med hennes tjat". - Och det hon utlovat i form av uppehållstillstånd mm (hindersprövningen daterad 22 juni och var vid mordet 6 veckor gammal) hade ju gällt även vid tidigare övertalningsförsök.

Jag undrar om MR:s försvarare låter sig nöja med MR:s förklaringsmodell. Han har suttit genom rättegången och lyssnat på hur AP setts ligga utslagen i en soffa och knappt vetat var han befunnit sig, hur personer vittnat om att JM berättat att AP är både en drogmissbrukare och en hustrumisshandlare, att JM förvarat en massa preparat i källaren i deras gemensamma hus, osv.

Var MR:s huvud den 3 augusti särskilt ömtåligt till följd av de(t) preparat JM tillfört honom?
Måste ändå säga att en normal människa drar efter första gången man blir tillfrågad att mörda.
Citera
2017-06-24, 19:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, det där är väl många som kan säga; det är inget bevis på att han är beredd att gå över lik. - Varför har han då sagt nej ett tiotal gånger - för du tror väl inte att han ljuger om det och att JM fick in en fullträff redan första gången..?
Jag citerade EN av otaliga kommentarer från MR som vittnar om hans egna girighet och slughet - förutom kriminalitet.
Här är en annan:
" Polisen har tagit mina papper. Än så länge är kvinnan nyttig för mig."

(FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03
Du har nu försökt framställa honom som nån passiv marionett i de mest melodramatiska
beskrivningar som skådats som ska ha strafflindring:
Citat:
"MR bör ha en MYCKET STOR STRAFFRABATT; inte bara pga sin ålder, utan också för att han stått i beroendeställning till en av Sveriges värsta och mest elakartade manipulatörer med allt vad detta innebär."

"Han saknade pengar, han saknade utbildning, han saknade arbete, han saknade uppehållstillstånd, han saknade sin familj och sin käresta i Iran, han saknade fast förankring, han saknade sitt språk; att fritt och dagligdags kunna uttrycka sina tankar inkl. språkets alla nyanser, han saknade vägledning"

"Han har inte förstått varför föräldrarna skulle dödas; bara att hans matmor och den som gentemot de svenska myndigheterna ansvarade för hans väl och ve i landet: JM, varit mycket angelägen om detta mord (mordförsök) och att hon sagt sig vara betjänt av att han utförde det. Han bibringades också uppfattningen att han själv skulle ha allt att vinna och inget att förlora - och till slut visste han varken ut eller in; allt under det hans hjärna underminerades av alla droger."
(FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03
Nu senast blev han jämförd med en liten ynklig, prostituerad tjej och slutligen neddrogad av JM.
De bilder du försökt måla upp överensstämmer inte för fem öre med aktuell FUP och hans egen argumentation.
Citat:
- Nej, någon nickedocka är han inte i vanliga fall - men heller ingen mördare. - Och med "i vanliga fall" menar jag även under eget drogmissbruk.
Citat:
Han röker på som en jävla skorsten med rökheroin sen långt innan hon kom in i bilden. Han jagar hasch dagligen på egen maskin. Vad är vitsen att minska hans ansvar gällande intag när han själv inte gör det?
Han har använt både opium och heroin i Teheran, han röker hasch, han jagar knark på plattan och beskriver tabletter han knaprar.
Citat:
Frågan kvarstår: Varför gav han vika den 11:e gången?
Frågan är redan besvarad - teknisk bevisning leder till kapitulation och ett erkännande.
Senast redigerad av develi 2017-06-24 kl. 19:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in