2017-06-21, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exitsout
Hur vet du att pojkarna har gett detaljuppgifter som inte kan hittas på?

Harrysson sa det i dokumentären. Läs även Göran Lambertz blogg.
Citera
2017-06-21, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazvdoe
Ja precis! Tycker det är skrämmande om någon helt utanför utredningen fortfarande hävdar att bröderna e skyldiga!

Aldrig hävdat de men det är besynnerligt de blev misstänkta utan anledning? Är ni bekanta med Robin och Christian?
Citera
2017-06-21, 13:26
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino

Du har alltså inget konkret alls att komma med.
Eftersom du envisas med att de "sagt saker som inte kan ha hittas på" så får du väl i alla fall säga konkret vad du menar!

Harrysson blev överbevisad i dokumentären, det var bara hennes efterkonstruerade minne av förloppet.

Så du sågar DJ för att han vinklar sanningen men du lyfter fram GL som en opartisk sanningssägare (som bara gett sig in i detta för att stötta sin kompis SÅC)... Ridå.
Citera
2017-06-21, 13:34
Medlem
Citat:
Okej så du menar att ett barn skulle berättat om händelsen i ett förhör?

Känner ingen då jag bor långt ifrån Arvika och Värmland. Jag är kritisk mot hela upplägget av dokumentären och känns konstigt två killar blir felaktigt utpekade på detta sätt utan anledning? Kan mycket väl va 13 åringen och det lär väl visa sig i den återupptagna förundersökningen.

Så du menar att ett barn skulle berätta händelsen efter 30 förhör?
Citera
2017-06-21, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazvdoe
Så du menar att ett barn skulle berätta händelsen efter 30 förhör?

Det kom väl fram detaljer pö om pö som jag förstått de? Jag har då svårt att se ett barn ska berätta ett detaljerat händelseförlopp på ett förhör..
Citera
2017-06-21, 13:39
Medlem
Citat:

Fast den där nöten knäcktes ju ganska snabbt i dokumentären. Harrysson glömde att säga att bröderna kunde berätta om detaljer eftersom hon delade med sig av dem!
Citera
2017-06-21, 13:41
Medlem
Mooskys avatar
Den som det diskuteras om i tråden kom till Sverige juni 1997 och bodde då i Dottevik på H*lmstr*msväg. Född 1985. Han har utvandrat 2005 till Norge men har svenskt medborgarskap. Hans mor och far bor kvar i Arvika.
Senast redigerad av Moosky 2017-06-21 kl. 13:45.
Citera
2017-06-21, 13:51
Medlem
Citat:
Det kom väl fram detaljer pö om pö som jag förstått de? Jag har då svårt att se ett barn ska berätta ett detaljerat händelseförlopp på ett förhör..

Fast det där stämmer ju inte. Det förlopp som presenterades var ju hur RS-teamet utgick ifrån och presenterade för bröderna som sedan "erkände" för att sedan motsäga sig påstående.

Ang barnförhör kan du ju läsa detta.
https://www.svd.se/forhor-i-kevin-fallet-ifragasatts
Citera
2017-06-21, 13:59
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Det märks att du inte har barn...
De kan berätta de mest otroliga och detaljerade historier som du kan tänka dig. Särskilt om de uppmuntras att fantisera vidare av påstridiga vuxna.
Citera
2017-06-21, 14:24
Medlem
Ad-infinitums avatar
Citat:

Detaljerna kom fram "pö om pö" eftersom poliserna gav bröderna detaljer "pö om pö".
Citera
2017-06-21, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ad-infinitum
Detaljerna kom fram "pö om pö" eftersom poliserna gav bröderna detaljer "pö om pö".

Eller för att killarna var inblandade,ev vittnen.
Citera
2017-06-21, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Ja det är obegripligt att det var så livsviktigt för den här polisen att lösa mordgåtan. Han "sov inte på nätterna", etc. Varför?
Det finns mängder med mord som aldrig klarats upp, detta får man tyvärr acceptera. Men polisen var så desperat att man måste uppfinna ett par små stackars "mördare". Skandalöst.

För att det var ett barn som blivit dödad? Just det,skandalöst !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in