Citat:
Ursprungligen postat av
Salzsalino
Har inga barn i den åldern. Och hur vet du att det va efter 30 förhör de berättade? Vi har ingen aning men det lär ju berätta tidigt då de blev intressant i utredningen. Har ingen insyn alls men allt verkar skumt. Varför skulle de ens blivit intressanta om det inte sett eller gjort saker? Föräldrarna verkar ju berättat saker även som man inte skulle vilja hitta på om sitt barn.
Förstod att du inte hade barn. Det jag vill säga är att om min 7-åriga son skulle säga att han sett något hemskt (vilket inte säkert betyder att han har sett något). Jag skulle få panik och fråga honom massa gånger, detta hade vilken förälder som helst gjort.
Barn blir både rädda när vuxna reagerar på vad de säger och vill sedan svara rätt så de slipper svara igen och viker sig vanligtvis rätt lätt. Det är därför bröderna ena sekunden säger sig varit där, sett det andra för att sedan påstå att inget stämmer. De är ändå väldigt starka som inte "ger efter" tidigare.
Barn vill göra vuxna nöjda och förhörsledaren trycker tydligt på. Först "vi vet att ni vet något" och mot slutet "vi vet att ni gjorde det" Detta snurrar runt i deras huvud och vad fan ska de säga? Vad behövs sägas för att komma ur förhörsrummet?
Varför behövdes då 30 förhör om det nu va så glasklart som RS uttryckte det?!
Harrysson och Forman blir ju alldeles chockade när de idag ser förhören, hur de själva pressade bröderna och sa efteråt att "så där får det inte gå till!"
Man märker hur desperata de var i de sista
filmade förhöret. Forman säger tom "vi vill ha detta klart idag" men verken Robin eller Christian säger det "rätta" som kan binda dem till brottet.
Ta inte illa upp, men du säger att du inte har någon insyn, men känslan är att du blivit påverkad/vet något som rör utredningen. Antingen om du känner polis eller annan misstänkt som gör att kritik/misstankarna måste riktas mot annat håll.