2017-06-21, 09:23
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenette77
Ja vi är nog många nu som skulle vilja höra RS förklaring till hur han kunde gå ut i media och förklara småpojkarna skyldiga till planerat mord på Kevin. Han kände av någon anledning att han var tvungen att lösa gåtan, annars skulle han förlora jobbet?? Konstigt, ingen skulle väl ställa honom tillsvars om han ej löste dödsfallet, ingen teknisk bevisning fanns. GW ställer ju frågan rakt ut till RS, varför gjorde du på detta viset ??
Ja det är obegripligt att det var så livsviktigt för den här polisen att lösa mordgåtan. Han "sov inte på nätterna", etc. Varför?
Det finns mängder med mord som aldrig klarats upp, detta får man tyvärr acceptera. Men polisen var så desperat att man måste uppfinna ett par små stackars "mördare". Skandalöst.
Citera
2017-06-21, 09:57
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Har du läst rapporten? Jag tror garanterat det varit med när kevin bragdes om livet. Om det va pojkarna det kan varken du eller jag svara på. Men det har uppgivit detaljer som inte kan hittas på.

Vilka detaljer har de angivit som "inte kan hittas på"?
Du säger alltså att du vet att det är så, då vore det bra om de specificerar vad du menar.
Citera
2017-06-21, 10:00
Medlem
Citat:
Har du läst rapporten? Jag tror garanterat det varit med när kevin bragdes om livet. Om det va pojkarna det kan varken du eller jag svara på. Men det har uppgivit detaljer som inte kan hittas på.

För sista gången, den temperatur som togs på Kevin efter att han hittats visar att Kevin dog mellan 18.00-18.30.
RS har tidigarelagt hans död för att kunna pressa in bröderna, men Kevin dog efter kl 18.00 och det visar temperaturen.

Kevin sågs sista gången i livet utanför affären kl 18.00 tillsammans med den 13 åring som det skrivs om här.

Detta är fastlagda vittnesmål tagna från utredningen och är inget hittepå från DJ utan det är kalla fakta.

Bröderna var på macken 17.58 även det fastslaget efter det kvitto som föräldrarna lämnade in.

Fakta talar mot dej.
Citera
2017-06-21, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
För sista gången, den temperatur som togs på Kevin efter att han hittats visar att Kevin dog mellan 18.00-18.30.
RS har tidigarelagt hans död för att kunna pressa in bröderna, men Kevin dog efter kl 18.00 och det visar temperaturen.

Kevin sågs sista gången i livet utanför affären kl 18.00 tillsammans med den 13 åring som det skrivs om här.

Detta är fastlagda vittnesmål tagna från utredningen och är inget hittepå från DJ utan det är kalla fakta.

Bröderna var på macken 17.58 även det fastslaget efter det kvitto som föräldrarna lämnade in.

Fakta talar mot dej.

Var hittar du påståendet om att 13-åringen skulle synts med Kevin vid affären? Det kan ju stämma, vittnen har ju sett 13-åringen vid fotbollsplanen med Kevin, men uppgiften om affären har jag inte sett tidigare.
Citera
2017-06-21, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazvdoe
Tror jag tidigare frågat om du själv har barn? Barn som är/varit i samma ålder som bröderna var vid tillfället, så du vet hur deras fantasi och verklighetsuppfattning funkar?
Särskilt vad barn skulle säga efter 30 förhör där förhörsledare lägger ord i munn och uppmuntrar när man säger vad "de vill höra".

Ang detaljer; menar du skador på Kevins hals och hur och vart de skulle burit Kevin? Detaljer som Harrysson och Forsman berättar för dem? Eller har du någon annan insyn i utredningen vad de skulle kunna veta?

Har inga barn i den åldern. Och hur vet du att det va efter 30 förhör de berättade? Vi har ingen aning men det lär ju berätta tidigt då de blev intressant i utredningen. Har ingen insyn alls men allt verkar skumt. Varför skulle de ens blivit intressanta om det inte sett eller gjort saker? Föräldrarna verkar ju berättat saker även som man inte skulle vilja hitta på om sitt barn.
Citera
2017-06-21, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr

Fakta talar mot dej.

Vart framkommer det att det var den 13 åringen som sågs med kevin 18? Det står bara att han setts SAMMA dag med kevin.
Citera
2017-06-21, 11:13
Medlem
Tror du egentl. alls på att du nånsin ska vinna framgång med att strö ut advokatyr för polisen o deras fuskutredande av Kevins död?
Citat:
Har inga barn i den åldern. Och hur vet du att det va efter 30 förhör de berättade? Vi har ingen aning men det lär ju berätta tidigt då de blev intressant i utredningen. Har ingen insyn alls men allt verkar skumt. Varför skulle de ens blivit intressanta om det inte sett eller gjort saker? Föräldrarna verkar ju berättat saker även som man inte skulle vilja hitta på om sitt barn.
Citera
2017-06-21, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Tror du egentl. alls på att du nånsin ska vinna framgång med att strö ut advokatyr för polisen o deras fuskutredande av Kevins död?

Vinna framgång? Detta är ett diskussionsforum och det är mina åsikter. Tror knappast pojkarna blev misstänkta utav en slump. Synd inte FUP är offentlig!
Citera
2017-06-21, 11:49
Medlem
Citat:

Förstod att du inte hade barn. Det jag vill säga är att om min 7-åriga son skulle säga att han sett något hemskt (vilket inte säkert betyder att han har sett något). Jag skulle få panik och fråga honom massa gånger, detta hade vilken förälder som helst gjort.
Barn blir både rädda när vuxna reagerar på vad de säger och vill sedan svara rätt så de slipper svara igen och viker sig vanligtvis rätt lätt. Det är därför bröderna ena sekunden säger sig varit där, sett det andra för att sedan påstå att inget stämmer. De är ändå väldigt starka som inte "ger efter" tidigare.

Barn vill göra vuxna nöjda och förhörsledaren trycker tydligt på. Först "vi vet att ni vet något" och mot slutet "vi vet att ni gjorde det" Detta snurrar runt i deras huvud och vad fan ska de säga? Vad behövs sägas för att komma ur förhörsrummet?

Varför behövdes då 30 förhör om det nu va så glasklart som RS uttryckte det?!
Harrysson och Forman blir ju alldeles chockade när de idag ser förhören, hur de själva pressade bröderna och sa efteråt att "så där får det inte gå till!"
Man märker hur desperata de var i de sista
filmade förhöret. Forman säger tom "vi vill ha detta klart idag" men verken Robin eller Christian säger det "rätta" som kan binda dem till brottet.

Ta inte illa upp, men du säger att du inte har någon insyn, men känslan är att du blivit påverkad/vet något som rör utredningen. Antingen om du känner polis eller annan misstänkt som gör att kritik/misstankarna måste riktas mot annat håll.
Citera
2017-06-21, 11:53
Medlem
Citat:

Hur vet du att pojkarna har gett detaljuppgifter som inte kan hittas på?
Citera
2017-06-21, 12:03
Medlem
Salzalino, skillnaden är att du tror på något som överhuvudtaget inte är verifierat av mytomanerna
RS och SÅC, allt de kommer med är egna fantasier och den suspekta agendan att hitta gärningsmän
snabbt för att få ett avslut. Deras intresse för sanningen är totalt obefintlig.

Mot dem talar allt som t ex: Kvitto från tankningen, verkliga alibi, klockslag som gör det omöjligt
att hinna utföra dådet, inga hittade dna och fingeravtryck vid brottsplatsen, inga släpmärken i terrängen,
kroppstemperaturen på Kevin, svar från barnen efter ledande frågor mm mm.

Fortsätt du att slåss med dina väderkvarnar Salzalino, det blir bara mer och mer underhållande.
Citera
2017-06-21, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazvdoe
Förstod att du inte hade barn. Det jag vill säga är att om min 7-åriga son skulle säga att han sett något hemskt (vilket inte säkert betyder att han har sett något). Jag skulle få panik och fråga honom massa gånger, detta hade vilken förälder som helst gjort.
Barn blir både rädda när vuxna reagerar på vad de säger och vill sedan svara rätt så de slipper svara igen och viker sig vanligtvis rätt lätt. Det är därför bröderna ena sekunden säger sig varit där, sett det andra för att sedan påstå att inget stämmer. De är ändå väldigt starka som inte "ger efter" tidigare.

Barn vill göra vuxna nöjda och förhörsledaren trycker tydligt på. Först "vi vet att ni vet något" och mot slutet "vi vet att ni gjorde det" Detta snurrar runt i deras huvud och vad fan ska de säga? Vad behövs sägas för att komma ur förhörsrummet?

Varför behövdes då 30 förhör om det nu va så glasklart som RS uttryckte det?!
Harrysson och Forman blir ju alldeles chockade när de idag ser förhören, hur de själva pressade bröderna och sa efteråt att "så där får det inte gå till!"
Man märker hur desperata de var i de sista
filmade förhöret. Forman säger tom "vi vill ha detta klart idag" men verken Robin eller Christian säger det "rätta" som kan binda dem till brottet.

Ta inte illa upp, men du säger att du inte har någon insyn, men känslan är att du blivit påverkad/vet något som rör utredningen. Antingen om du känner polis eller annan misstänkt som gör att kritik/misstankarna måste riktas mot annat håll.

Okej så du menar att ett barn skulle berättat om händelsen i ett förhör?

Känner ingen då jag bor långt ifrån Arvika och Värmland. Jag är kritisk mot hela upplägget av dokumentären och känns konstigt två killar blir felaktigt utpekade på detta sätt utan anledning? Kan mycket väl va 13 åringen och det lär väl visa sig i den återupptagna förundersökningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in