2017-06-20, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Att gå ut i media angående ljudfil och tröja kan ju också vara en uppmaning till personen som har orginalet att se till att polisen får materialet på något sätt utan att själv ge sig till känna och fortfarande få vara anonym. Hur skulle den personen göra för att polisen skulle få detta utan att röja sin identitet?
Kontakta GW brottscentralen expressen. Stenhård sekretess
Citera
2017-06-20, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
99% (en handfull handlar om fittor) av denna mans inlägg är skrivna i den här tråden och alla försöker misskreditera BO, släta över det som hänt eller är lögner och provokationer. Bara skit i det..

Johanna åker in på livstid och så är det med den saken. Sen vill jag bara vakna upp en dag och läsa om hur hon fick en blandning av socker och skållhett vatten kastat i ansiktet av en medfånge.
Ja någon gång åker hon på pisk och då får vi läsa det i skitpressen med pixlade bilder.
Citera
2017-06-20, 21:23
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hur skulle det skada hans trovärdighet? Rätten begriper nog redan att delar kan vara retucherat (påföljdsfrågan igen). Han har knappast druckit nåt ultimat sanningsserum och blivit en helig enhörning på en kvart som brutal knivmördare och kriminell sen barnsben.

Om han inte velat släppa denna info till polis så kan det givetvis bero på att han inte vill ställa sig i strålkastaren som utpressare. Det låter givetvis inte görbra om han nu vill ge sken av att vara en stackars marionett i hennes händer som inte var med aaaalls i nån planering.

Däremot är det fullt begripligt om han var rädd för livhanken och följande info medföljer ljudfilen:
- Jag har förstått att du är en känslokall kvinna. Gör du mig illa så släpps denna information. Den är sparad på fil hos annan person och om du dödar mig så släpps infon till polisen.
Det sista du skriver är det första jag tänkte på. Han visste vad hon gick för.
Citera
2017-06-20, 21:23
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Att fortsätta som du tror är bättre för Alexander, det tror inte jag.

Det enda han gjort är att rakt av berättat precis som det var. Han har INTE satt sin mor i fängelse så som du vill få det till. Det har hon gjort alldeles själv.

Han har bara svarat ärligt på polisens frågor.

Tror dina direkt anklagelser och påståenden mot Alexander är mer skadliga. Han själv vet att han INTE satt in sin mor i något fängelse. Det är du som säger det till honom och världen.

Och om man tänker sig in i ett scenario där han fortsatt ljuga och modern blivit frisläppt hur tror du han hade mått då, när han vetat om att hans mor troligen mördat hans morfar och skadad mormor. Leva med denna sk mor. Tror du allas liv, mormoderns, barnens omgivningens hade blivit så mycket bättre om han fortsatt ljuga!?
Bra att du tar upp detta. Jag förstår inte skribentens ältande av hur skadligt detta kommer att bli för Alex.

Han är, och förblir, en hjälte in min lilla värld
Citera
2017-06-20, 21:32
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det handlar inte om JMs alibi, har aldrig gjort.
Skojar du nu?!
Citera
2017-06-20, 21:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Han visste precis vad hon gick för - det framkommer i förhör. Men högst troligt inte förrän efter mordet.
Efteråt verkar hon inte uppskatta hans hjälpsamhet, hon visar ingen tacksamhet alls, är helt oberörd och kall som en reptil.
Han sitter i två timmar och grubblar över hennes kyliga beteende, han har aldrig träffat en person som beter sig på detta sätt, som om om inget speciellt hänt.
Han upplever sig ha gjort nåt mycket stort för henne och får bara till svar att han inte ska berätta det för nån. Hon är ganska otacksam..

Den 5 augusti tänker han mörda henne.
Han står två ggr vid huvudändan på sängen och tänker knivhugga henne men det blir inget med det.

Väl frisläppta tjatar hon på honom om att hålla käften. Hon vill inte åka in för mord. Han ska tiga, han ska bara zippa - hon ska sköta snacket.
Han har högst troligt ansett sig ha utfört Herkules storverk men möts bara med en enorm kyla, ingen förståelse för hur jobbigt det var och hon bara tjatar om sig själv.

JM är en fortsatt dålig partner in crime. På hotellet säger hon plötsligt att hon ska dra iväg till Thailand på rekreation i två veckor och lämnar en summa pengar till hans uppehälle.
Han är mäkta irriterad på henne vilket även noteras av spaningspolis.
Ingen vill härbärgera MR pga risken att granskas och hamna i förhör. Han uppger att han sökte vänner i Norge att bo hos och om han lyckats få tag på dem hade han aldrig ringt henne.
Han börjar garanterat tycka väldigt synd om sig själv. Vill han hämnas JM?
Ja, säkert ur en emotionell synvinkel.
Ångrar sig gör han garanterat - vem vill sitta i fängelse pga av en hagalen, känslolös 42-åring som det inte gick att lita på?
Han är nog också ganska arg.
Men med tanke på alla indicier, alla brev, all avlyssning, brist på alibi och skruvade förklaringar behöver man inte fundera på vem som är hjärnan bakom allt detta, vem som har vinstvinning syvende och sist.
Oavsett om han försöker försköna partier, tona ner sitt deltagande, så väger inte hennes vågskål lättare.
Citera
2017-06-20, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten

Så bra det här passar med tshirt-försäkringen.

MR tar alltså med sig JMs blodiga tshirt ett par dagar efter mordet (sparat som minne?) till Stockholm och där och då genom sin hemlige afghanvän ordnas en bandspelare och en inspelning.
För att vara på säkra sidan.
Detta överlämnas till "vännen" med instruktionen "ges till polisen om jag behöver sätta dit henne"

Sen grips MR och JM. Vilken tur att tshirten som han farit runt med blev överlämnad precis i tid.

Går fint ihop med historien (obs. ironi) om att han berättat hur han mördade Göran på hotellet i Stockholm där båda lämnar exakt samma version att hon inte tror på honom. Vad skulle denna "synk" tillföra MR?
Citera
2017-06-20, 21:55
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Med tanke på hur JMs små barn kan må är detta en läsvärd artikel.

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/mammans-sms-till-12-ariga-stephanie-jag-ar-domd-till-fangelse/

Jag är fortfarande av uppfattningen ett det kan vara ett väldigt stort trauma för 13-årige sonen Ale*ander att veta om att hans vittnesmål om att mamma ofta ljuger och att hon bad honom ljuga morddagen användes i domstol. Nu kanske han klarar av det mentalt, men framöver kan det ge honom många inre grubblerier och tankar. JM är och kommer alltid förbli hans mamma som tagit hand om honom tillsammans med pappan i hela hans liv fram till nu.

Även om vi skrattar och applåderar hans förnuft och klokskap nu, är han faktiskt bara ett barn som ska ha sin mor bakom galler i många, många år framöver. Barn behöver sina båda föräldrar som de knutit an till. Vi går vidare, Ale*ander lever med detta i hela sitt liv.

Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Du framhärdar i att försöka trolla bort hela frågeställningen för att göra din slutsats enkel och "självklar". Du får gärna tycka som du gör, men då får du argumentera ärligare.

Har du noterat vilken betydelse hans vittnesmål (genom uppspelat förhör) tillmäts av LGWP ? OK, du tycker kanske denne pratar strunt. Absolut gör han ofta det, men i rättsfall, som han satt sig in i, tycker jag hans ställningstaganden är värda allvarlig begrundan. Då kanske du menar att AG yttrade så mycket enligt dig ovidkommande i förhöret ? Men du kan väl inte mena att man skulle kunna spela upp uppstyckade/redigerade förhör ? Att inte spela upp alls, skulle ju innebära att hans utsagor inte är grund för domstolens övervägande, enligt omedelbarhetsprincipen.

Utöver detta har vi ju den komplexa framtiden ur ett psykologiskt perspektiv. I denna del lär vi inte komma någon vart, för du bara VET, därmed blir det inte mycket till diskussion.

Ett vittnesmål från en nära anhörig som inte avges under ed tillmätes ett avsevärt mindre värde i domstol.

JM åker dit för alla andra uppgifter som presenterats. Inte för att hon "brukar ljuga", "viskade med MR","kan ljuga om vilken veckodag det är" eller för att hon bad även sonen AG ljuga eller hämta nycklar vilket han lät bli.

AGs berättelse är uppgifter som läggs till på en enorm hög av allt annat som redan finns. LGWP tankar kretsade framför allt kring att dessa uppgifter från AG var svåra att förklara bort för JM utan att låta AG schavottera och att de säkert "sved" att få höra för JM (vilket hon faktiskt förtjänat med råge).
Att 13-årige sonens vittnesmål om hur mamma brukar ljuga etc skulle avgöra denna rättegång och fälla JM är inte rimligt. Hans vittnesmål utan ed har inte den tyngden. Det skulle aldrig hålla bland juristerna i HD.

Jag har sett mycket skit som barn har fått genomlida för att vi vuxna använder barn som verktyg i vår värld. Barn som sedan som vuxna försöker bearbeta sina barndomstrauma och såriga föräldrarrelationer under år av terapi.
Många av dessa barn försökte vara vuxna till lags och gjorde saker som de uppfattade som rätt då. Som vuxna har de ångest och mardrömmar istället.

Därför tycker jag barn ska i möjligaste mån hållas utanför rättegångar om sina föräldrar. Men det är min åsikt efter alldeles för många möten med skadade individer. Jag hoppas att Ale*ander är det stora undantaget och allt blir bra för honom.

Men hans utgångsläge är tufft även rättegångens vittnesmål förutan. Hur han ska klara det utan proffesionellt hjälp många år i framtiden kan jag inte riktigt se.

En mördad morfar, inga helsyskon men 6-7 halvsyskon, en mormor som uppger att morfar var alkoholist och att morfars far i sin tur kanske mördades av hans mor, en plastpappa som drunknade när han var 11, en ny plastpappa som drogar och röker på varje dag, hälften så gammal som mamma, en mamma på sex-film med tonåringar på nätet, två drogdömda äldre halvsyskon, en moster med familj som gömmer sig för mordhot, en skadad mormor som aldrig kommer att förlåta hans mamma, och en mamma som uppger sig regelbundet sålt sex. Och då har en morddom mot hans mor och hans "fd plastpappa" ännu inte avkunnats.

(Och kom nu inte och tjata om att det är att "misskreditera" brottsoffer att nämna dessa fakta och denna historik ur AGs bakgrund)
Senast redigerad av Solglittret 2017-06-20 kl. 22:00.
Citera
2017-06-20, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Tror inte du läste ordentligt. Jag tror inte att den påstådda inspelningen finns. Läs om mitt inlägg.
Jag förstod dig och vi är eniga om att denna inspelning troligt inte finns därefter utvecklade jag inlägget och visar på att åk vetat detta sen den 5 maj och idag har hikes fått detta till sig och imorrn skall JM stå till svars för detta i rätten utan möjlighet till förberedelse gällande nåt åk vetat om innan rättegången ens startade. Beträffande JMs kläder finns inte mycket denna kväll endast sonen A som säger att hon haft en klänning eller möjligen jeans. Men MR kanske förklarar mer ingående imorrn hur denna t-shirt ser ut som finns nerblodad hos sin vän för den bör han känna väl till då MR packade ner den på väg mot stckholm när JM skulle till arlanda och vidare därifrån t Thailand.
Citera
2017-06-20, 21:57
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Bra att du tar upp detta. Jag förstår inte skribentens ältande av hur skadligt detta kommer att bli för Alex.

Han är, och förblir, en hjälte in min lilla värld

Citat:
Precis! Heja Alex och sanningen!

Citat:
Skojar du nu?!

Din väld består inte av skadade vuxna som ibland skadats i barndomen av andra vuxna. Det gör delvis min värld.
Citera
2017-06-20, 21:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Tänk till innan du citerar. Prata JM på dari när hon gav MR och hans vän en lånt över 10 minuters monolog om allt från planering till vilket drägg göran var? Det måste ju varit så eftesom han satte hela inspelningen som han nu återger fhl på dari då han INTE fattar svenska och behöver tolk.
MRs språkförståelse
"Jag förstår ju dem mer men jag har svårt att prata."

"Jag kan ju, jag har ju lärt mig lite så att jag pratar lite med dem och sedan. En timme per dag så går jag till en kompis och så tränar vi på svenska."

"Mohammed köper även ett paket cigaretter inne på macken och pratar svenska med butiksbiträdet."

" Jag har installerat två stycken appar, en i min telefon och en i hennes telefon. Och hon pratar ju med rösten och då översätts det automatiskt. Om jag förstår så är det väl okej, om jag inte förstår så gör hon det till lite enklare meningar."
Citera
2017-06-20, 22:02
Medlem
I min värld..

I ett förhör den 5 Maj berättar MR att han har spelat in JM:s "erkännande" och har även hennes blodiga T-shirt i förvar hos en ej avslöjad kompis.

Finns inte en chans att åkl tar upp detta utan att kunna styrka det för då rubbas MR:s trovärdighet till det sämre vilket försvårar hans tidigare påståenden om JM:s inblandning.

Att åkl aviserar i rättegången om ny bevisning vilket förvånar försvaret är minst sagt överraskande! Att nu ny info släpps om denna inspelning tidigare idag i Expressen och sedan ikväll så skriver SVT om "Hemlig inspelning" får mig att tro att det finns substans.

JM är rökt oavsett men jag är övertygad om att åkl har bevisning som stödjer MR:s utsago den 5 Maj. Därför lägger åkl fram denna förödande inspelning ur JM:s perspektiv. Gud vad jag vill vara där och se JM:s ansiktsuttryck när hon hör sin egen röst och inser att Hinsan blir hennes nästa resort de närmaste 20+ åren. Salta det med noll arv och missnöjda barn som inte får sparvar som flyger rakt i munnen så kanske ett självmord inte verkar vara ett så dåligt alternativ. Bäst för oss skattebetalare också! Hoppas! Alternativt Gulag!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in