2017-06-20, 10:38
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej, och pappan avsåg göra Sara mer eller mindre arvlös till förmån för den andra systern. Därför fick Sara så bråttom att mörda fadern.

Aha, då är hon definitvt en medsyster till JM. Jag förstår (men tycker inte det är okej) att man kan döda i stundens hetta. Däremot att planera ett mord är ondskefullt. Speciellt mot någon som står en nära.
Citera
2017-06-20, 10:38
Medlem
Nikhitas avatar
Ser att ni diskuterat det här med arv. Hade jag varit AM hade jag inte heller velat att JM skulle få ett öre när jag går bort. Däremot skulle jag inte vilja göra min andra dotter arvslös på grund av detta. Kan hon skänka pengar/tillgångar till tex JMs syster medans hon lever utan problem?
Citera
2017-06-20, 10:41
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikhita
Ser att ni diskuterat det här med arv. Hade jag varit AM hade jag inte heller velat att JM skulle få ett öre när jag går bort. Däremot skulle jag inte vilja göra min andra dotter arvslös på grund av detta. Kan hon skänka pengar/tillgångar till tex JMs syster medans hon lever utan problem?

Nu är ju Ulrika rik på eget vis, så AM behöver ju inte känna att hon sätter Ulrika på pottan.
Citera
2017-06-20, 10:58
Medlem
joxarns avatar
Citat:

Om inget finns skrivet,så ärver väl inte barn förrän föräldrarna avlidit?
Ps.Gogglade:...om ena föräldern dör, är huvudregeln att efterlevande maken ärver hela den avlidnes kvarlåtenskap.Alltså gör AM vad hon vill med deras pengar.
Senast redigerad av joxarn 2017-06-20 kl. 11:12.
Citera
2017-06-20, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn

AM sa igår att hon skulle skänka pengar till välgörenhet, för hon ville inte att något liknande våldsdåd skulle hända igen.
Citera
2017-06-20, 11:16
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ps.Gogglade:...om ena föräldern dör, är huvudregeln att efterlevande maken ärver hela den avlidnes kvarlåtenskap.Alltså gör AM vad hon vill med deras pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
AM sa igår att hon skulle skänka pengar till välgörenhet, för hon ville inte att något liknande våldsdåd skulle hända igen.

Ja, man förstår ju varför hon vill ge bort pengarna.
Citera
2017-06-20, 11:18
Medlem
Nikhitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Nu är ju Ulrika rik på eget vis, så AM behöver ju inte känna att hon sätter Ulrika på pottan.

Ja men det var inte frågan 😊

Citat:

Tack för svaret
Citera
2017-06-20, 11:21
Medlem
Citat:

En enskild person får givetvis göra vad denne vill med sina egna pengar, vill hon skänka fem miljoner till Ulrica imorgon så är det bara att göra det. Det är först när A-M dör som juridiken kopplas in.
Citera
2017-06-20, 11:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Missade att fahlander vill ha deldom gällande aki fallet. Så lägligt att komma med det så här i slutet av åtalen för självklart har åk vetat om att det fattas här. Så med andra ord har man tagit med aki fallet och stämplingarna för att stärka mord och mordförsök på AM och GM, allt får väl numera ses som förstärkningsbrott i denna röra. 3 släppta och JM kvar i häktet så inte omöjligt att rätten går med på deldom i aki-fallet. Så förslagna åk, detta har dom filat länge på att dom skulle begära säkert redan när fahlander la till kvävning.

De har säkert fått nys på något vis om vart det går hän för någon av stämplingarna och stämpling är oerhört viktigt nu. Tror de skiter i IFs urkundsförfalskning för målet är ställt mot JM och endast JM hela tiden. MR, barn och Aki och hans anhöriga är bara brickor i spelet och här går man över lik, eller gräver upp dessa trots att gamla förundersökningen visar att det inte går att "styrka brott". Det går inte nu heller. Man lägger till allt möjligt utan att komma någon vart och tar hörsägen som intäkt för stämplingarna.

Varför?

Det är tunt från MR.
Hikes har ett tydligt mål och det är att visa på alternativ gärningsman och det vet åkl att det kan gå vägen. Hikes har också med MRs hjälp underminerat trovärdigheten hos honom och helt ärligt, inga pengar har betalats ut, inget har blivit lovat och MR säger att han kommer ställa till det för JM om hon inte hjälper:
Vem blir tjatad till ett mord som MR dessutom ägnat 30-40min att besinna sig mot?
Det skall domstolen överväga.

De ska också överväga huruvida Anki ställt till det gentemot MR direkt genom att upprepade gånger varit där och spelat "Sue Ellen", gapat, hotat och ställt till scener mot denna hedersfyllda afghan. Det har hon berättat själv och visat sitt förakt mot MR och afghaner, Hikes tar av sig hatten för Anki som hjälper Hikes att bygga upp MRs "alternativa" motiv. Ingen glömmer hennes sanningsscen i rätten

Det är tunt.
Återstår anstiftan och det vill åkl så gärna hämta ur stämplingarna i Aki-delen. Åjåj som åkl vill och vet. Deldom=helbom typisch.
Senast redigerad av stativera 2017-06-20 kl. 12:02.
Citera
2017-06-20, 11:38
Medlem
Citat:

Arv hit och arv dit....
Nu är det så att betydande belopp/gåvor kan/bör och skall anses vara förskott av arv, även om det ej finns omskrivet eller dokumenterat så som specifikt “arv”. Speciellt om fördelningen av "gåvor" är haltande/snedfördelade.

Således kan det vara så att JM redan fått en betydande del av ev framtida arv.
Lägenhet, ”lån”, allehanda gåvor osv osv. Hon har väl “grinat” till sig en hel del genom åren.

Mamman har dessutom all rätt att sätta sprätt på varenda öre samt utdela “gåvor” efter tycke och smak. Vill hon så blir varenda kotte arvslös.

Att något skull komma JM till gagn kan vi nog helt avskrivas.
Citera
2017-06-20, 11:47
Medlem
Solglittrets avatar
Med tanke på hur JMs små barn kan må är detta en läsvärd artikel.

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/mammans-sms-till-12-ariga-stephanie-jag-ar-domd-till-fangelse/

Jag är fortfarande av uppfattningen ett det kan vara ett väldigt stort trauma för 13-årige sonen Ale*ander att veta om att hans vittnesmål om att mamma ofta ljuger och att hon bad honom ljuga morddagen användes i domstol. Nu kanske han klarar av det mentalt, men framöver kan det ge honom många inre grubblerier och tankar. JM är och kommer alltid förbli hans mamma som tagit hand om honom tillsammans med pappan i hela hans liv fram till nu.

Även om vi skrattar och applåderar hans förnuft och klokskap nu, är han faktiskt bara ett barn som ska ha sin mor bakom galler i många, många år framöver. Barn behöver sina båda föräldrar som de knutit an till. Vi går vidare, Ale*ander lever med detta i hela sitt liv.
Citera
2017-06-20, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdHominem
En enskild person får givetvis göra vad denne vill med sina egna pengar, vill hon skänka fem miljoner till Ulrica imorgon så är det bara att göra det. Det är först när A-M dör som juridiken kopplas in.

Ja, AM har fri förfoganderätt över henne och makens gemensamma tillgångar. Ja, hon kan kryssa sig runt världen ett antal gånger. Både hon och Göran älskade att resa samt bjuda UF med familj att följa med. Det kan nog hela den delen av familjen behöva liksom kanske valfria andra delar av de icke medmisstänkta i övriga familjen.

Fem miljoner på ett bräde till ena dottern kanske JM får för sig att driva som förskott av arv och samtidigt utsätta dom för förstärkt hotbild. Vet ej riktigt hur det fungerar vad gäller förskott av arv.

Har AM satt sprätt på pengarna under sin livstid blir JM's andel 12,5 % av noll = Noll.

Allt hypotetiskt förstås då JM för låång tid framåt kommer leva inom fängelset hägn. Men uppenbarligen finns än så länge en del peningtörstande telningar till JM som redan gjort dylika framstötar hos AM. Usch!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in