2017-06-20, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Så illa för försvaret att material finns men showen får pågå. Åkl skapar sig en egen dold slask och biter på naglarna. Det kommer säkert försvar om utredningstekniska åtgärder men faktum kvarstår att detta då kunde tagits bakom lyckta dörrar vilket åkl ofta själv påkallar till höger och vänster.

Nu står de med rena lögner att reda ut, Hikes kommer inte vara nådig skulle jag tro.
Man skall inte glömma att den tekniska utredningen inte utesluter två gärningsmän.

Till denna tråd är mitt meddelande att tro aldrig på en mördande afghan. Herrejävlar så låg diskussionen varit. Sanning??..vi får se.
Hur många fler dolda förhör finns som åk inte vill visa upp för försvar eller klistra in i fup. Detta förhör om t-shirt och gamla afghanska bandspelare vill jag läsa om för uppenbart dög inte MRs egna telefon till detta, kanske slut på laddning det bruklar ju faktiskt drabba denna afghan i stundens hetta påstår han. Det finns säkert nån vänlig själ som hämtar ut materialet även denna gång har ju funnits en flitig skribent sen tidigare i tråden som delar med sig.
Citera
2017-06-20, 18:15
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobbeBecks
Finns väl endast indicier som binder henne till Granliden.

Men eftersom du konsekvent försvarar henne och tror att hon är oskyldig så skulle det vara intressant att veta hur du motiverar hennes lappar och även de avlyssningar som finns.
Tycker du att det låter som en oskyldig person som beter sig på det sättet? Både i tal och skrift?

Som jag ser det så har hon ställt till med det mesta på egen hand. Hade MR bränt bilen och hon hade hållt tyst i både tal och skrift så har jag svårt att se hur dom skulle kunna döma henne för nånting.

99% (en handfull handlar om fittor) av denna mans inlägg är skrivna i den här tråden och alla försöker misskreditera BO, släta över det som hänt eller är lögner och provokationer. Bara skit i det..

Johanna åker in på livstid och så är det med den saken. Sen vill jag bara vakna upp en dag och läsa om hur hon fick en blandning av socker och skållhett vatten kastat i ansiktet av en medfånge.
Citera
2017-06-20, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Absolut, har man planerat ett mordförsök men offret överlever så borde det räknas som ett fullbordat brott i arvshänseende speciellt när motivet är så uppenbart som i det här fallet den penningkåta fittläppen JM var ju helt lugnt beredd att mörda vem det nu månde vara för att kunna fortsätta leva sitt sjuka liv, kvinnan är komplett galen men inte tillräckligt för att få vård, det är jag helt övertygad om, det ska mycket till för att bli dömd till RPV i dagens Sverige.

Det är ju för djävligt att AM ser sig nödd och tvungen att ta bort motivet, (pengar) för att åtminstone få någon form av säkerhet att hon inte kommer att bli utsatt igen, hur sjuk är inte hennes dotter?
Förr i tiden hade man ju en elegant lösning på problemet som inte krävde långa stycken med snårig lagtext: gärningsmannen överlevde normalt inte offret.
Citera
2017-06-20, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, otroligt skrämmande. Dags för ett Lex Möller?

Men JM är inte den enda kvinnan som mördat för att få sitt föräldraarv. Sara Lundblad är en annan kvinna med liknande tankegångar. Nu var hon enda barnet. Frågan är vad hon gjort om hon haft syskon.
Det går inte att tänka ut något så hemskt att det inte har hänt. Igår råkade jag se en dokumentär om en man som dödade sin 13-åriga dotter för att få ut ett arv att lösa sin penningknipa med. Han lyckades, fick ut arvet och levde ostraffad i 20 år, misstänkt av ingen, då DNA-tekniken hann ikapp honom. Jag ska inte väcka ytterligare anstöt genom att berätta hur han gick till väga för att leda polisen på villospår, vilket han alltså lyckades med.
Citera
2017-06-20, 18:34
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Det går inte att tänka ut något så hemskt att det inte har hänt. Igår råkade jag se en dokumentär om en man som dödade sin 13-åriga dotter för att få ut ett arv att lösa sin penningknipa med. Han lyckades, fick ut arvet och levde ostraffad i 20 år, misstänkt av ingen, då DNA-tekniken hann ikapp honom. Jag ska inte väcka ytterligare anstöt genom att berätta hur han gick till väga för att leda polisen på villospår, vilket han alltså lyckades med.

Därför törs nog inte AM skänka sina pengar till barnbarnen då föräldrar ärver barn som inte har egna barn... dessa pengar tycks vara förbannade som Rhenguldet.
Citera
2017-06-20, 18:37
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
High five tillbaka. Vilka drägg till åk som pantat på detta förhör som man gjort i det dålda efter slutdelgivning och väckt åtal. Försvar har inte fått möjlighet att bemöta skiten utan imorrn skall detta fram så kompletteringar inte blir lätta att begära. MR säger ju att vännen, ännu en spårlöst försvunnen afghan spelat upp samtalet och rajabi sen har spelat in uppspelningen för att återge till JM som spräckte luren i ilska. Inga problem i världen borde det vara att tekniskt hitta inspelningen på rajabis telefon som hans vän utan namn spelat upp för MR. Helt galet och sånt här skit kan åk inte gömma i en och en halv månad för försvaret, det kan ju inte mycket annat vara än skitsnack som försvaret kunnat utnyttja flertalet med ggr. Han är ju helt opålitlig och vad fan tror åk dom skall vinna på detta om dom inte sitter på både bandspelare och t-shirt. Hoppas fan att JJ gör mos av denna dåre som genom pladder fått JJ, hans sambo, deras gemensamma barn och sambons bror att få lida helvetes alla kval för endast skitsnack. Fan vad MR nu är ute efter JM ingen jävla stoppknapp allt drar han till med. Nerblodad T-shirt och en afghansk bandspelare.

En afghansk bandspelare? Förklara gärna.
Citera
2017-06-20, 18:38
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Förr i tiden hade man ju en elegant lösning på problemet som inte krävde långa stycken med snårig lagtext: gärningsmannen överlevde normalt inte offret.

Ja i vissa lägen kan man ju anse att det var bättre förr, i det här fallet känns ju ett sådant alternativ tyvärr välmotiverat.
Citera
2017-06-20, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand666
Arv hit och arv dit....
Nu är det så att betydande belopp/gåvor kan/bör och skall anses vara förskott av arv, även om det ej finns omskrivet eller dokumenterat så som specifikt “arv”. Speciellt om fördelningen av "gåvor" är haltande/snedfördelade.

Således kan det vara så att JM redan fått en betydande del av ev framtida arv.
Lägenhet, ”lån”, allehanda gåvor osv osv. Hon har väl “grinat” till sig en hel del genom åren.

Mamman har dessutom all rätt att sätta sprätt på varenda öre samt utdela “gåvor” efter tycke och smak. Vill hon så blir varenda kotte arvslös.

Att något skull komma JM till gagn kan vi nog helt avskrivas.
Med den reservationen att det är svårt att planera, så att man inte lämnar något efter sig utan att riskera att själv få leva i fattigdom på slutet.

Ur AM:s perspektiv tycker jag att hon ska koncentrera sig på att göra det bra för sig själv och inte förbittras över en felaktig lag. Det bästa hon kan göra är att upprätta en redogörelse för alla transaktioner som hon anser varit att betrakta som förskott på arv, verifiera dessa och lägga som bilaga till ett testamente.
Citera
2017-06-20, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
En afghansk bandspelare? Förklara gärna.
Driver med afghanen som hade en smart vän som införskaffa en bandspelare åt MR som han sedan lånade och efter inspelningen/erkännandet tog vännen tillbaka materialet och från hemlig adress spelade den hemlige afghanen upp inspelningen som MR i sin tur fick en tio minuters sekvens av som MR spelade upp för JM. Känns detta som 2017? Dessutom outar inte MR vännen säger han i förhöret från den 5 maj alltså ännu en okänd afghan i samlingen och denne sitter med en t-shirt och en bandspelare på hand men vänskap är starkare än allt annat säger MR som är van att få prata fritt för åk. Tror du MR?
Citera
2017-06-20, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Med tanke på hur JMs små barn kan må är detta en läsvärd artikel.

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/mammans-sms-till-12-ariga-stephanie-jag-ar-domd-till-fangelse/

Jag är fortfarande av uppfattningen ett det kan vara ett väldigt stort trauma för 13-årige sonen Ale*ander att veta om att hans vittnesmål om att mamma ofta ljuger och att hon bad honom ljuga morddagen användes i domstol. Nu kanske han klarar av det mentalt, men framöver kan det ge honom många inre grubblerier och tankar. JM är och kommer alltid förbli hans mamma som tagit hand om honom tillsammans med pappan i hela hans liv fram till nu.

Även om vi skrattar och applåderar hans förnuft och klokskap nu, är han faktiskt bara ett barn som ska ha sin mor bakom galler i många, många år framöver. Barn behöver sina båda föräldrar som de knutit an till. Vi går vidare, Ale*ander lever med detta i hela sitt liv.
Men, återigen, hur hade det varit att veta att han låtit en mördare ha framgång med sina manipulationer ? Uppleva sig själv som feg, oärlig ? I värsta fall kanske ha medverkat till att en mördare går fri ? Hur skulle han se på rättssystemet, som inte respekterat hans vilja (det hjälper ju inte att säga, att detta var för hans eget bästa, eftersom han förutsätts inte kunna bedöma situationen övergripande och långsiktigt) ? Om framtiden vet vi lite, speciellt andras. Du ser inte det existentiella dilemmat.

Jag tycker också, milt uttryckt, att du överdriver en ovanligt mogen tonårings behov av en genomkorrupt och mordisk mor - det är i värsta fall ett beroende, som bör brytas.

JM kommer förhoppningsvis att befinna sig bakom galler i många, många år framöver. Men en vuxen man kan väl inte generellt sägas behöva någon förälder ? Speciellt en riktigt dålig. Jag är medveten om att beroendet av föräldrarna verkar livslångt nuförtiden. Förr i tiden var det föräldrarna som var beroende av sina barn. Det senare förefaller mera med naturen överensstämmande.
Citera
2017-06-20, 18:56
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Driver med afghanen som hade en smart vän som införskaffa en bandspelare åt MR som han sedan lånade och efter inspelningen/erkännandet tog vännen tillbaka materialet och från hemlig adress spelade den hemlige afghanen upp inspelningen som MR i sin tur fick en tio minuters sekvens av som MR spelade upp för JM. Känns detta som 2017? Dessutom outar inte MR vännen säger han i förhöret från den 5 maj alltså ännu en okänd afghan i samlingen och denne sitter med en t-shirt och en bandspelare på hand men vänskap är starkare än allt annat säger MR som är van att få prata fritt för åk. Tror du MR?
Om Du skulle fråga mej skulle svaret bli : nej, jag tror inte på MR rakt av i detta
Citera
2017-06-20, 19:02
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Du behöver bättre åskskydd!

Är det för mycket begärt att polis och åklagare skaffar fram JMs blodiga t-shirt och inspelningsutrustningen?

Det låter ju som att båda har ett visst bevisvärde.

Jag noterar också att inspelningen gjorde JM ganska arg och att det förklarar den spräckta fronten på MRs mobil.

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/arbogakvinnans-ursinne-efter-pojkvannens-hemliga-inspelning/

Hur ska poliserna kunna ska skaffa fram t-shirten och banspelaren när inte MR vill uppge namnet på polaren, och varför kommer MR med detta i ett förhör 5 maj som han själv ville avge tydligen?

Jag undrar om MR får FUP:en översatt till dari, tolken och advokaten kan ju inte sitta i flera dagar och översätta 7000 sidor, har han den på dari så har han säkert läst den ett antal ggr och blivit argare och argare på JM, därför han kommer med detta nu, det är ju omöjligt att bevisa det är ju bara MR som påstår det.

Vilken soppa, hela sanningen har inte kommit fram och kommer aldrig att göra det heller.

OffT Tyvärr finns det inte 100% åskskydd, jag förlitar mig på SMHI ( och himlen) via app, tack för omtanken.
Senast redigerad av Smhf 2017-06-20 kl. 19:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in