2017-02-15, 20:47
Medlem
Oväntad värvning om den så sker, förmodligen en kostnad på Ranegie-nivå för DIFs del, men såklart med väldigt mycket lägre förväntningar vad gäller produktivitet.
Vad gäller potential i själva affären är den ju lika obefintlig som i Ranegie-fallet.
Förutsätter att det kommer in en ytterligare anfallare, förhoppningsvis Erton eller någon på samma nivå, lite mer högprofilerad än Engvall.

Å andra sidan kan ju Bosse dra en Mush, Sam eller Olunga ur röven ytterligare en gång, men det kan man ju inte förutsätta sker varje år liksom.
Citera
2017-02-15, 21:10
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
Oväntad värvning om den så sker, förmodligen en kostnad på Ranegie-nivå för DIFs del, men såklart med väldigt mycket lägre förväntningar vad gäller produktivitet.
Vad gäller potential i själva affären är den ju lika obefintlig som i Ranegie-fallet.
Förutsätter att det kommer in en ytterligare anfallare, förhoppningsvis Erton eller någon på samma nivå, lite mer högprofilerad än Engvall.

Å andra sidan kan ju Bosse dra en Mush, Sam eller Olunga ur röven ytterligare en gång, men det kan man ju inte förutsätta sker varje år liksom.
Vad gäller spelarens potential så är den skyhögt högre än när sköningen Ranegie togs in. Därmed inte sagt att affärens utformning tillåter någon långsiktig succé, det vet jag inget om, men omöjligt är det ju inte. Om det nu ens ligger något i snacket kring Engvall...

Jag vill inte ha in Erton. Överskattad och inte värd vad han kostar.

Årets "Mush, Sam eller Olunga" har ju Mr. Bo redan signat iom att Badji knöts upp för fyra år och ansluter efter U-20-mästerskapet.
Citera
2017-02-15, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Vad gäller spelarens potential så är den skyhögt högre än när sköningen Ranegie togs in. Därmed inte sagt att affärens utformning tillåter någon långsiktig succé, det vet jag inget om, men omöjligt är det ju inte. Om det nu ens ligger något i snacket kring Engvall...

Jag vill inte ha in Erton. Överskattad och inte värd vad han kostar.

Årets "Mush, Sam eller Olunga" har ju Mr. Bo redan signat iom att Badji knöts upp för fyra år och ansluter efter U-20-mästerskapet.

Jo, menade mer affärens potential finansiellt, där är ingen direkt uppsida för DIF i något av fallen.

Erton tror jag inte kostar så mycket, bra medieexponering med honom, Mange, Bosse, Özkan, Prio-Nisse, Kim och Walker

Badji går för 80 millar i sommarfönstret, inget snack.
Citera
2017-02-15, 22:42
Medlem
trenbiffs avatar
Hade varit besviken som DIFare om man tar Engvall på lån och ingen köpoption. Man ska alltså få igång en annan klubbs spelare gratis. Bidrar han så blir man av med honom efter halva? säsongen och måste då ersätta honom i sommarfönstret. Jag hade velat se en permanent lösning på anfallsplatsen.
Citera
2017-02-15, 22:44
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenbiff
Hade varit besviken som DIFare om man tar Engvall på lån och ingen köpoption. Man ska alltså få igång en annan klubbs spelare gratis. Bidrar han så blir man av med honom efter halva? säsongen och måste då ersätta honom i sommarfönstret. Jag hade velat se en permanent lösning på anfallsplatsen.
DIF hade ingen option pa Johan Elmander. Gick ratt bra anda.
Citera
2017-02-15, 22:58
Medlem
trenbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Ja DIFs ekonomi göddes. HIF hade ingen option på Finnbogasson och Djurdic. Ursäkta stavningen av deras efternamn......................

De gick bra sportsligt men ekonomiskt?

HIF är i superettan nu med 0 ekonomi, inga övriga liknelser.
Citera
2017-02-15, 23:18
Medlem
Citat:
Ja DIFs ekonomi göddes. HIF hade ingen option på Finnbogasson och Djurdic. Ursäkta stavningen av deras efternamn......................

De gick bra sportsligt men ekonomiskt?

HIF är i superettan nu med 0 ekonomi, inga övriga liknelser.
Lite väl långsökt att försöka påvisa ett samband mellan det faktum att HIF inte hade köpoption på Finnbogason/Djurdjic och att man idag har en usel ekonomi och spelar i Superettan.

Jag tycker det inte per automatik är fel att låna in utan köpoption. Om en spelare är med och skjuter upp DIF på en toppositionen i tabellen under våren så är det väl bara tacka och ta emot? Sommaren ger också betydligt större möjligheter att rekrytera spelare, och då kanske det finns någon tillgänglig på permanent basis som håller likvärdig klass.

Om sedan Engvall är den spelaren eller inte
Citera
2017-02-16, 00:33
Medlem
Citat:

Bristol C hostade upp 25 millar för honom, vill du att DIF ska ta över kontraktet rakt av med 450k i månadslön?
Jag vill att du börjar jobba som sportchef för alla andra klubbar än DIF samtidigt.
Do it!
Citera
2017-02-16, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero

Grejen var ju att vi faktiskt hade det, låg på typ tre millar.
Bröndby högg på det istället, vi plockade Geert, vann ändå.
Sedan fick BIF 40 millar för honom, så det var ju en liten missräkning
Citera
2017-02-16, 01:56
Medlem
thejams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Jag har inga bra argument. Det är bara en känsla jag har men jag kommer inte argumentera om någon annan tror något annat. Att han sedan är bättre än vad Djurgården redan har betvivlar jag inte. Menar mer att den förmodade pengen han kostar kontra kvaliteten han kan bidra med kanske inte är så bra som många vill få det till. Men så är det som OleYeller skriver att det finns fler värden i en sådan värvning utanför det rent sportsliga.

Tror Kim kommer totalt förstöra allsvenskan. Han har ju fan kört i Lyon och snott frisparkar från självaste Juninho 130+ landskamper och en av de bästa vänsterfötterna i svensk fotbollshistoria.

Glöm inte, han är bara 2 år äldre än Cristiano Ronaldo och inte fan pratas det om att han är för gammal.

Nä, att Kim kommer fullständigt dominera allsvenskan är det knappast några tvivel om.
Citera
2017-02-16, 02:02
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thejam
Tror Kim kommer totalt förstöra allsvenskan. Han har ju fan kört i Lyon och snott frisparkar från självaste Juninho 130+ landskamper och en av de bästa vänsterfötterna i svensk fotbollshistoria.

Glöm inte, han är bara 2 år äldre än Cristiano Ronaldo och inte fan pratas det om att han är för gammal.

Nä, att Kim kommer fullständigt dominera allsvenskan är det knappast några tvivel om.
Ja eller 1 år yngre än Zlatan kan man ju också skriva.
20e feb mot Degerfors kan debuten komma då, ska bli spännande att följa.
Jag tror Källström kommer vara överlägsen men sedan är ju frågan hur mycket poäng för Dif det omvandlas till.
Citera
2017-02-16, 02:08
Medlem
thejams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Ja eller 1 år yngre än Zlatan kan man ju också skriva.
20e feb mot Degerfors kan debuten komma då, ska bli spännande att följa.
Jag tror Källström kommer vara överlägsen men sedan är ju frågan hur mycket poäng för Dif det omvandlas till.

...som ligger 3a (eller 2a?) i skytteligan i världens bästa liga. Att Kim skulle vara för gammal är inget annat än ren bullshit från folk som spelat för mycket FIFA karriärläge.

Det kan omvandlas till en hel del. Kim är en spelare man kan bygga hela laget kring - han har bra passningar, spelförståelse och jobbar hårt. Hade ju varit skillnad om det var en vänsterback, men nu talar vi om en central mittfältare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in