2017-03-24, 20:42
Medlem
Ramaskriets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avhuggethuvud
Bosse har aldrig sagt något om "Allsvenskans största affischnamn"... Det är något FD skrivit.
Okej, missförstod Sportbladets text då de satt det inom citationstecken. Det var väl citerat från den texten snarare en Bosse. My bad.
Citera
2017-03-24, 22:00
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Vad är scoutingen på Gravius? Har ju sett hans namn, men inte så många minuter av honom.

Är han mer en pivotspelare eller tia på det centrala mittfältet?
Bolltrygg och passningssäker spelare som i.m.o borde fått mer speltid ifjol än vad han fick (heter konkurrenten Ebenezer Ofori är det dock förståeligt att man passas åt sidan). Nånting som sticker ut med honom är hans bolltouch, svårt å spekulera i vad man kan vänta sig av honom nu i år. Inte världens poängspelare men kommer förmodligen göra en del nytta. Ska bli intressant å se

Måste dock poängtera att i och med den uteblivna speltiden är kollen på honom lite begränsad, men man har verkligen gillat det relativt lilla man sett.
Citera
2017-03-24, 22:51
Medlem
Salorms avatar
Vad gör Ola Toivonen nuförtiden? Vi gillar ju spelare som är för gamla för SoapBar.
Citera
2017-03-24, 22:54
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Vad gör Ola Toivonen nuförtiden? Vi gillar ju spelare som är för gamla för SoapBar.
Bänkad i Toulouse om jag inte missminner mig. Men inte riktigt denna profilstarka spelare som efterlysts va?
Citera
2017-03-25, 08:36
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax
Vad finns det för finansiär i t.ex Norrby eller Utsikten menar du?

Kiken har ju allas vår älskade Prio-Nisse faktiskt. Givetvis inte med massa pengar men han är trots allt där och härjar. Dom har ett riktigt fint klubbhus ute vid Ruddalen nu (vilket iofs antagligen mest byggdes av försäkringspengar efter att det gamla brann ner väl?). Kiken har ju trots allt för att vara i div.1 värvat rejält.

Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Det enda vi vet är att det ryktas om en utländsk landslagsman. Drogba, mjo kanske. Tror dock mer på Podolski eller Jermain Defoe som nyss sa upp sitt kontrakt.

Risken med att börja värva sådana där gubbar är ju att det blir en elefantkyrkogård i allsvenskan. Dessutom är ju frågan vad det ger på längre sikt när man värvar spelare som inte kommer inbringa något i försäljningar och samtidigt bara har max 2 år kvar att spela?
Citera
2017-03-25, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Kiken har ju allas vår älskade Prio-Nisse faktiskt. Givetvis inte med massa pengar men han är trots allt där och härjar. Dom har ett riktigt fint klubbhus ute vid Ruddalen nu (vilket iofs antagligen mest byggdes av försäkringspengar efter att det gamla brann ner väl?). Kiken har ju trots allt för att vara i div.1 värvat rejält.

Risken med att börja värva sådana där gubbar är ju att det blir en elefantkyrkogård i allsvenskan. Dessutom är ju frågan vad det ger på längre sikt när man värvar spelare som inte kommer inbringa något i försäljningar och samtidigt bara har max 2 år kvar att spela?
Det är väl inget konstigt alls? En klubb har massor av pengar på banken och överlag rätt medioker kvalitet på planen. För att bli ett topplag så krävs det bättre fotbollsspelare och för att få tag på bättre spelare betalar man mer pengar. Mest "bang for the buck" på kort sikt blir då spelare som Jonas Olsson och Kim Källström. Framförallt då yngre spelare som håller hög nivå inte är intresserade av att spela i Allsvenskan.
Citera
2017-03-26, 09:31
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Det är väl inget konstigt alls? En klubb har massor av pengar på banken och överlag rätt medioker kvalitet på planen. För att bli ett topplag så krävs det bättre fotbollsspelare och för att få tag på bättre spelare betalar man mer pengar. Mest "bang for the buck" på kort sikt blir då spelare som Jonas Olsson och Kim Källström. Framförallt då yngre spelare som håller hög nivå inte är intresserade av att spela i Allsvenskan.

Jag har inte sagt att det är konstigt, jag sa bara att det finns uppenbara problem i att värva sådana gubbar (nåja, alla är yngre än mig...) och sedan är det inte en fördel om allsvenskan får en stämpel som elefantkyrkogård men dit är det en bit.

Att sådana spelare kan prestera nu är en sak men dyra äldre spelare känns som det oftast kostar mer än det smakar.
Citera
2017-03-26, 11:59
Medlem
Citat:
Jag har inte sagt att det är konstigt, jag sa bara att det finns uppenbara problem i att värva sådana gubbar (nåja, alla är yngre än mig...) och sedan är det inte en fördel om allsvenskan får en stämpel som elefantkyrkogård men dit är det en bit.

Att sådana spelare kan prestera nu är en sak men dyra äldre spelare känns som det oftast kostar mer än det smakar.
Där är vi eniga. Däremot är det ju jäkligt duktiga fotbollsspelare med stor erfarenhet av fotboll på högsta nivån. Det ska man inte underskatta. Allsvenskan har blivit bättre på senare år men är fortfarande långt bakom de stora ligorna.

Förövrigt ryktas Jesper Jansson vara huvudspåret som ny sportchef i Hammarby. Där är man minst sagt kluven. Å ena sidan hade man en fantastisk period då man vann allt, å andra sidan bäddade det för den stålbadet några år därpå. Att FCK tog in honom som chefsscout är iallafall betryggande.
Citera
2017-03-26, 12:18
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Genererellt så flyttar hemvändarna hem något eller två år för sent för att det ska kännas optimalt. Tex..Källström kunde skippat rundan i Schweiz och flyttat till Sverige istället. Finns flera liknande exempel.
Citera
2017-03-26, 13:05
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Där är vi eniga. Däremot är det ju jäkligt duktiga fotbollsspelare med stor erfarenhet av fotboll på högsta nivån. Det ska man inte underskatta. Allsvenskan har blivit bättre på senare år men är fortfarande långt bakom de stora ligorna.

Förövrigt ryktas Jesper Jansson vara huvudspåret som ny sportchef i Hammarby. Där är man minst sagt kluven. Å ena sidan hade man en fantastisk period då man vann allt, å andra sidan bäddade det för den stålbadet några år därpå. Att FCK tog in honom som chefsscout är iallafall betryggande.

Jo, givetvis är dom duktiga och lär lyfta DIF. Problemet uppstår mest om 1-2 år när dom lägger av ungefär samtidigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Genererellt så flyttar hemvändarna hem något eller två år för sent för att det ska kännas optimalt. Tex..Källström kunde skippat rundan i Schweiz och flyttat till Sverige istället. Finns flera liknande exempel.

Framförallt är det när det blir flera i liknande sits i samma lag som bärande pjäser det blir svårt.
Jag hade t.ex. rent åldersmässigt inte varit jättenöjd med 3-4 Kjetil-värvningar till blåvitt men en i form av honom var bra för att stadga upp det.
Citera
2017-03-26, 14:58
Medlem
Citat:
Att Jesper Jansson pekas ut som syndabock för HeIFs ekonomiska härdsmälta är lite märkligt egentligen, han lär ha haft budget och riktlinjer att förhålla sig till precis som alla andra sportchefer.
Citera
2017-03-26, 22:13
Medlem
Salorms avatar
Det hetaste ryktet just nu om mr X är Adebayor... Istanbul vill inte släppa honom till PL och därför tar han en säsong i AS som ett mellanår. BoA har iallafall snackat med karln... helvete vilken värvning det vore.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in