Citat:
Ursprungligen postat av
Mogna-Meloner
Jag diskuterar som du nog märker om du läser inlägget igen vem som ska ärva AM= Anki Möller. Och vad jag vet är inte AM död än utan det handlar så klart om när AM är död. Det är en pågående diskussion om JM har arvsrätt efter AM trots att hon försökt döda AM. Jag hävdar att JM får ärva AM . Andra hävdar motsatsen eftersom JM försökt döda henne. Men jag finner inget direkt stöd för det i lagen.
Lagen har lagts ut i tråden några inlägg bakåt.
Tror att tråkigt nog har JM arvsrätt efter AM eftersom hon överlevde mordförsöket, hon blev ju "bara" illa skadad med livslångt lidande som följd, givetvis är det ett av skälen som AM har vägt in nu när hon bestämt sig för att skänka bort den förmögenhet GM och hon byggt upp, som hon sa i rätten, pengarna är roten till allt ont som hänt henne och hon ville inte riskera en upprepning, jag börjar tro att JM är så djävla illa störd att hon skulle kunna planera AM,s frånfälle när hon avtjänar sitt straff.
Vi får se hur det blir med RPU på henne, jag tror ju att Hikes kommer att kasta in handduken när hon väl lyckats få sin galna klient att förstå hur illa hon ligger till och att ett kryss i RPU är det enda som räddar henne från inlåsning på livstid.