Citat:
Ursprungligen postat av
Livingmyownlife
Inte så svårt egentligen.
- Jag klev av en station för tidigt. Mitt batteri är slut men jag fick låna en av en kvinna här så jag kan ringa dig.
- Okej. Har du pengar så du klarar dig om det blir väntetider? Köpa något att äta och dricka undertiden..
- Ja jag har 400kr i kontanter och sen har jag xxx summa på kortet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Livingmyownlife
Känner som dig.
Något måste ha sagts under det samtalet. Vart han skulle tex. Som förälder ställer man alltid frågor:
"Ska du vänta på nästa tåg, hur ska du göra, ska du ta buss till nästa station?"
Jag tror knappast att han lånar telefon bara för att säga att han gått av vid fel station och sen sägs inget mer! Han har säkert rådgjort med mamman vid det samtalet.
Fortfarande är diagnos psykos inte fastställt utan det är något man antar att han fått på vägen ner till hemstaden. Mamman skriver också att hon inte vet hur en psykos funkar
Man har sett vid andra försvinnande när folk är sjuka (psykiskt eller fysiskt) att polisen letar väldigt aktivt för att hitta den försvunne.
Här vill polisen inte ens återkoppla till föräldrarna.
Nä det ligger en hund begraven här 🤔
Som jag förstod det så pratade han med sin mor när han fortfarande var på tåget, för att sedan ta sitt pick och pack och hoppa av? Inte när han redan stigit av.
Jag får lite olika funderingar kring varför han steg av i Hallsberg. Starkast vibbar får jag av att han steg av i Hallsberg medvetet, för att sedan gå och ta livet av sig. Ofta har man väl ändå koll på vilken station man ska byta på? Själv dubbelkollar jag stationsnamn och avgångstider på biljetterna flera gånger innan och under resan, när jag åker tåg. Mjölby ligger en timme söderut, på tågsträckan.
Mjölby station och Hallsbergs station är för övrigt inte så särskilt lika varandra. De har möjligtvis lite samma struktur med stationshus och perrong framför, samt en ytterligare perrong längre ut bland spåren. I Hallsberg tar man sig dit, samt till busstationen på andra sidan, med en stor glastunnel över spåren som utmärker sig. I Mjölby är det en tunnel under. Har han bott i Falun en längre tid så måste han väl ha åkt sträckan Falun - Malmö via Mjölby tidigare tänker jag, och således bekantat sig med stationerna. Men med dåligt lokalsinne kan det väl bli fel ändå antar jag.
Å andra sidan så är ju Hallsberg en naturlig bytespunkt för många, så det kan ju ha varit något han fick för sig att det var där han skulle av. Är omständigheterna psykosartade, och han inte var i sina sinnes fulla bruk, så förklarar det ännu mer.
Mindre relevant information: De efterföljande stationerna Motala och Skänninge (vet ej om Patriks tåg stannade där dock) är små stationer med enbart en perrong, mest trafikerade av pendeltåg. Inte naturliga för någon att stiga av på såvida man inte har ett ärende dit och det är dit man ska.
Jag ville bara skriva av mig lite. Mycket märkligt försvinnande. Och tragiskt.