2017-05-29, 00:08
Medlem
Jag tror tyvärr att han har avslutat sitt liv. Han skulle hem, deprimerad till sina föräldrar. När han misslyckades med tågbytet på fel station så tror jag att han helt enkelt gav upp. Släppte väskor, tog det han hade med sig och vandrade till någon avlägsen plats eller skogsparti och på något sätt avslutat sitt liv. Men hoppas såklart att jag har fel och att han bara håller sig borta.
Citera
2017-05-29, 00:19
Medlem
Att han säger att han är deppig eller mår dåligt är inte alltid samma sak som riktig deppr , ndrar vad som gjorde att han kände sig nere kärleksproblem eller nåt ? vad jag menade tidigare i tråden med att han kan ha mött någon . mött och pratat med sen följt med hem , kan ju lika gärna vara någon han mötte på den stationen han klev av .Kanske anförtrott sitt dilemma , var det något som hindrade honom från att ta ett tåg tillbaka , pengar tex hade han pengar att köpa ny biljett , och nån som vet ifall det var svårt lång väntetid att vända ?
Citera
2017-05-29, 00:23
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Frågan är vad P samtalade med mamman om, knappast om tåget var städat och fint eller om konduktören var snygg. Varför så angeläget att talas vid före och efter tågbytet?

Någonstans anar jag att samtalets ämne kan ha med P:s beslutsamhet att stiga av i Hallsberg att göra.

Har han hotat med att ta sitt liv eller att gå upp i rök, varför väntade anhöriga i Malmö i flera timmar på att P skulle dyka upp på Malmö C?

Vi har inte fått höra hela storyn, men anhöriga vet sannolikt varför P var deprimerad. Fullt förståeligt om anhöriga ville ha kontinuerlig kontakt under resans gång för att hålla koll på sinnesstämning och annat.

P ville hem till familjen i Malmö sägs det. Frågan är om han verkligen ville det eller om det var familjen som ville att han skulle komma hem. Något i den här soppan antyder att P inte ville hem, frågan är varför, där finns sannolikt svaret på vad som har hänt och varför.

Ville inte köras till psyket?

Citat:
Om han ville hem så skulle han hållt sig vid stationen och försökt få hjälp, bland annat med en telefon så att han kunde meddela sina anhöriga.

Ingenting talar för att han ville hem mer än anhörigas berättelse.

Han skulle då ha kunnat gå in rakryggad på Pressbyrån och bett att få låna telefonen?
Citera
2017-05-29, 00:29
Medlem
IQ130s avatar
Varför hämtade ingen killen? Låta en deprimerad och förvirrad ta tåget med mobilkontakt… inte bra… föräldrarna måste känna skuld nu… Han borde ha blivit omhändertagen redan i Falun. De har kanske kämpat med och för honom länge.
Citera
2017-05-29, 00:34
Medlem
Rarogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Enligt det första inlägget på "Missing People" och pappans Facebooksida var Patrik både deprimerad och förvirrad vilket gjorde, att han var i behov av hjälp!

"MPS" :"Har han setts i Sannahed med säkerhet? Läste om det på en flyers. När var det i så fall?"
Jo jo, hans föräldrar visste ju att han led utav depression och möjligtvis någon annan typ av psykisk åkomma. Depression är ju en sjukdom som kan präglas av självmordstankar, men jag tvivlar på att Patrik uttryckt det för mamman när de samtalade över telefon. Därför tror jag knappast att han "hotat" familjen att ta livet av sig eller tillfälligt avbryta kontakten med omvärlden för att han behöver ensamtid.

Men om vi utgår ifrån att han talat om för mamman att han inte vill leva längre eller att han behöver ett uppehåll från allt och alla, tror jag att föräldrarna då inte skulle ha låtit honom åka vidare helt ensam när han mår så dåligt för att han uppenbarligen inte är vid sina sinnens fulla bruk.
Citera
2017-05-29, 00:47
Medlem
Rarogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Varför hämtade ingen killen? Låta en deprimerad och förvirrad ta tåget med mobilkontakt… inte bra… föräldrarna måste känna skuld nu… Han borde ha blivit omhändertagen redan i Falun. De har kanske kämpat med och för honom länge.
Undrar detsamma. Om föräldrarna var medvetna om hans mående så vore det logiska att någon anhörig åker och hämtar honom istället för att låta en deprimerad kille göra en relativt lång tågresa.

Å andra sidan saknar vi många detaljer, kan lika gärna vara så att mamman eller pappan erbjudit sig komma och hämta honom men att Patrik tackat nej och övertygat föräldrarna att han mår ändå så bra att han klarar av att resa på egen hand. Och för att föräldrarna inte vill verka påträngande så litar de på honom och hoppas på det bästa.
Citera
2017-05-29, 00:50
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiBeth
Att han säger att han är deppig eller mår dåligt är inte alltid samma sak som riktig deppr , ndrar vad som gjorde att han kände sig nere kärleksproblem eller nåt ? vad jag menade tidigare i tråden med att han kan ha mött någon . mött och pratat med sen följt med hem , kan ju lika gärna vara någon han mötte på den stationen han klev av .Kanske anförtrott sitt dilemma , var det något som hindrade honom från att ta ett tåg tillbaka , pengar tex hade han pengar att köpa ny biljett , och nån som vet ifall det var svårt lång väntetid att vända ?

Varför lämnade han väskorna om han skulle bo hos någon?
Citera
2017-05-29, 01:12
Medlem
nyduschad.tjejs avatar
Citat:
Vittnen säger att han verkade normal, hur passar det med svår stress och panikångest?

Fast det behöver inte synas utåt, eller kanske det kom och gick. Kanske kände han sig bättre just när han träffade vittnet.
Citera
2017-05-29, 01:13
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Varför lämnade han väskorna om han skulle bo hos någon?
ja konstigt , skaffat nytt liv
det var en annan patrik som var i den åldern som var försvunnen från Falun i vintras , såg några inlägg handlade om Falun . den killen är det väl inte nu ?
Senast redigerad av MiBeth 2017-05-29 kl. 01:15. Anledning: tillägg
Citera
2017-05-29, 01:16
Medlem
Har läst att majoriteten av alla som"försvinner"gör det medvetet, flyttar iväg eller nåt vill helt enkelt klippa med allt och alla
Citera
2017-05-29, 02:11
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johansandell456
Har läst att majoriteten av alla som"försvinner"gör det medvetet, flyttar iväg eller nåt vill helt enkelt klippa med allt och alla

Jo, men då är de friska. En förvirrad, psykotisk person ska inte resa ensam.
Citera
2017-05-29, 09:33
Medlem
Det verkar som de inte ska leta efter honom idag, har de gett upp eller är det ingen sökning idag bara? Jag tycker att hela det här är konstigt, han verkar ju ha många som bryr sig om honom (många av hans klasskamrater från Falun letar efter honom) och han har många vänner på facebook, över 500+. Visserligen så känner han nog inte de flesta men ändå, det känns som han inte är en introvert person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in