Citat:
Ursprungligen postat av
Thelonegunman
Det fetstilta är ju mycket intressant. Vet du vem personen är? Vilken nationalitet? Alltså, 13-åringen som GW Persson refererar till i sin krönika.
Ja jag vet vem han är. Nationalitet är nog faktiskt norsk men jag antar att du menar etnisk bakgrund, det vet jag inte mer än att det hans familj kommer från mellanöstern.
Citat:
Ursprungligen postat av
Thelonegunman
Ytterligare sprängstoff som GW kommer med är att Rolf i sin utvärderingen från Kevinmordet alltså säger att han avförde denne 13-åring från utredningen för att han inte underblåsa främlingsfientliga stämningar?!?! Det låter så stört att jag har svårt att tro på det. Utvärderingen måste bli offentlig.
Vissa i tråden har fått det att låta som att man direkt avfärdade honom. Så var det inte. Om man läser i rapporten som NH skrev åt Sandberg så står det att man spenderade ganska mycket tid med honom, bland annat åkte man ut och fiskade tillsammans. Jag tror han var med i utredningen ganska länge men man gav upp när man inte fick något vettigt ur honom. Utredningen var som sagt märklig och strategin man verkar ha kört var att hålla på och pressa ett gäng misstänkte tills man gav upp och släppte dom en och en och då var det bara Robin och Christian kvar och då fick dom vara skyldiga helt enkelt.