2017-06-19, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Det fetstilta är ju mycket intressant. Vet du vem personen är? Vilken nationalitet? Alltså, 13-åringen som GW Persson refererar till i sin krönika.
Ja jag vet vem han är. Nationalitet är nog faktiskt norsk men jag antar att du menar etnisk bakgrund, det vet jag inte mer än att det hans familj kommer från mellanöstern.

Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ytterligare sprängstoff som GW kommer med är att Rolf i sin utvärderingen från Kevinmordet alltså säger att han avförde denne 13-åring från utredningen för att han inte underblåsa främlingsfientliga stämningar?!?! Det låter så stört att jag har svårt att tro på det. Utvärderingen måste bli offentlig.

Vissa i tråden har fått det att låta som att man direkt avfärdade honom. Så var det inte. Om man läser i rapporten som NH skrev åt Sandberg så står det att man spenderade ganska mycket tid med honom, bland annat åkte man ut och fiskade tillsammans. Jag tror han var med i utredningen ganska länge men man gav upp när man inte fick något vettigt ur honom. Utredningen var som sagt märklig och strategin man verkar ha kört var att hålla på och pressa ett gäng misstänkte tills man gav upp och släppte dom en och en och då var det bara Robin och Christian kvar och då fick dom vara skyldiga helt enkelt.
Citera
2017-06-19, 22:59
Medlem
steelis80s avatar
Kan det vara?:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/marius-misstanktes-for-mordet-pa-kevin
Citera
2017-06-19, 23:29
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Är du säker på det? Vet du varför? Kan du berätta lite mer om din källa till detta?
För han levde rätt normalt under sina sena tonår. Uppenbart utvecklingsstörd absolut men annars levde han normalt. Fortsatte leka med yngre barn och cykla runt i Arvika. Har lite svårt att se varför han skulle ha hamnat på psyket.

Svårt att säga, finns många rykten så det är svårt att veta vad som är sant. Men han var väldigt utstött av dom andra invandrarna och behandlas ganska tufft av sina manliga släktingar. Jag tror dom såg hans handikapp som en stor belastning för familjen. Jag tror inte han hade världens bästa uppväxt.

Citat:
Ursprungligen postat av steelis80
Kan det vara?:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/marius-misstanktes-for-mordet-pa-kevin

Skulle inte tro det:

* han var väl en av de två intervjuade 12-13 åringarna som först misstänktes med sedan avskrevs. Den nu misstänkte skulle inte vara någon av dessa.
* ser inte direkt ut att härstamma från Mellanöstern
* styvmamman uttalar sig - han hade ju familj med manliga släktingar som tydligen inte var så snälla mot honom. Hade han ändå en styvmamma? Hon nämner ju att familjen förhördes.
* det var väl inte denne grabb som hittade Kevins skor och strumpa?
Senast redigerad av Solglittret 2017-06-19 kl. 23:31.
Citera
2017-06-19, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Skulle inte tro det:

* han var väl en av de två intervjuade 12-13 åringarna som först misstänktes med sedan avskrevs. Den nu misstänkte skulle inte vara någon av dessa.
* ser inte direkt ut att härstamma från Mellanöstern
* styvmamman uttalar sig - han hade ju familj med manliga släktingar som tydligen inte var så snälla mot honom. Hade han ändå en styvmamma? Hon nämner ju att familjen förhördes.
* det var väl inte denne grabb som hittade Kevins skor och strumpa?

Läser man Nina Hjelmgrens rapport så beskrivs 13-åringen som överviktig, utstött och efterbliven. Marius stämmer knappast överens med den bilden. Verkar han vara en som lekte med 4-åringar när han var 13?
Citera
2017-06-19, 23:49
Medlem
Citat:
Är du säker på det? Vet du varför? Kan du berätta lite mer om din källa till detta?
För han levde rätt normalt under sina sena tonår. Uppenbart utvecklingsstörd absolut men annars levde han normalt. Fortsatte leka med yngre barn och cykla runt i Arvika. Har lite svårt att se varför han skulle ha hamnat på psyket.

Svårt att säga, finns många rykten så det är svårt att veta vad som är sant. Men han var väldigt utstött av dom andra invandrarna och behandlas ganska tufft av sina manliga släktingar. Jag tror dom såg hans handikapp som en stor belastning för familjen. Jag tror inte han hade världens bästa uppväxt.
Så en utvecklingsstörd pedofil och våldäkts(man) fick fortsätta att cykla runt och leka med småbarn ensam???!?
Citera
2017-06-20, 00:18
Medlem
RonaldoUtds avatar
Han har ju till och med erkänt http://www.expressen.se/gt/tonaring-erkande-valdtakt-polisen-sag-inget-samband-med-kevin-mordet/
Senast redigerad av RonaldoUtd 2017-06-20 kl. 00:32.
Citera
2017-06-20, 00:23
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:

De jag kan säga är att journalister inte kunnat prata med honom eftersom han sitter på psyket i Norge.
Citera
2017-06-20, 01:11
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kongeroa
Är han Oskyldig tror du...

Om det är samma person som GW hänvisar till i sin artikel så tror jag att han är skyldig; allt annat vore ju otroligt om det som sägs stämmer. Men jag har inte följt fallet, så jag vet inte om killen i din länkade artikel är samma 13-åring.

"Han menar att en 13-årig pojke är mest intressant i utredningen. Nio månader efter Kevins död greps han på bar gärning för en våldtäkt på en treårig pojke. Våldtäkten ägde rum i närheten av den plats där Kevin blev dödad."

Från Expressen
Citera
2017-06-20, 02:49
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Om det är samma person som GW hänvisar till i sin artikel så tror jag att han är skyldig; allt annat vore ju otroligt om det som sägs stämmer. Men jag har inte följt fallet, så jag vet inte om killen i din länkade artikel är samma 13-åring.
Det verkar inte vara samma. Den här killen "Maurius" är tydligen inte aktuell, och inte heller hans kompis. 'Solglittret' och 'Lord_Stalin' verkar ha bra koll här, så läs gärna deras inlägg.
Citera
2017-06-20, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly

"Han menar att en 13-årig pojke är mest intressant i utredningen. Nio månader efter Kevins död greps han på bar gärning för en våldtäkt på en treårig pojke. Våldtäkten ägde rum i närheten av den plats där Kevin blev dödad."

Från Expressen

Nej, detta är ju en av de avlyssnade pojkarna, de är ju helt friade från misstankar tack vare den olagliga telefonavlyssningen (det var väl det enda positiva med det lagbrottet). Det är ju inte den nu nye misstänkte 13 åringen.

Se Leif GW prata om detta ca 20 minuter in i debatten på Publicistklubben.
Dan Josefsson förtydligar att det inte är de avlyssnade pojkarna utan en annan pojke i 13 års åldern (ca 21 minuter in i programmet.)

https://www.youtube.com/watch?v=VP8Acf4uSyw
Citera
2017-06-20, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steelis80
Kan det vara?:

Anledningen till att han blev misstänkt, att han inte uppfört sig som man borde i Dottevik, allt enligt RS:s bedömning.

Det visar vad RS är för sorts människa, tål inte arbetarungar och har heller ingen erfarenhet av människor från den klassen.

Alla som varit oskyldigt utpekade och drabbade av RS bör få en offentlig ursäkt, annat vore skandal.
Citera
2017-06-20, 11:23
Medlem
Kafes avatar
Har mina misstankar om vem 13 åringen är. Vet att jag hörde att denna person antastat ett barn när jag var yngre. Han gick på dottevikskolan och är en tjock invandrare som verkar vara lite bakom flötet. Ska kolla vad denna heter i skolkatalogen på torsdag. Återkommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in