2017-06-19, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av windswept
Kan någon säga var någonstans i serien de två trettonåringarna framträder? Är nyfiken men orkar inte kolla igenom allt, fruktansvärt seg produktion med en drös onödiga och sentimentala naturklipp.

Avsnitt två "Huvudvittnet", ca 36 min in
https://www.svtplay.se/video/13572737/dokument-inifran-fallet-kevin/dokument-inifran-fallet-kevin-huvudvittnet
Citera
2017-06-19, 19:46
Medlem
0wes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Han ska tydligen sitta på psyket i Norge
Ja live har nog inte varit så lätt för honom. Våldta 3 månader efter ett mord som 13-åring. Hur var familjeförhållandena?
Citera
2017-06-19, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Han ska tydligen sitta på psyket i Norge
Är du säker på det? Vet du varför? Kan du berätta lite mer om din källa till detta?
För han levde rätt normalt under sina sena tonår. Uppenbart utvecklingsstörd absolut men annars levde han normalt. Fortsatte leka med yngre barn och cykla runt i Arvika. Har lite svårt att se varför han skulle ha hamnat på psyket.

Citat:
Ursprungligen postat av 0we
Ja live har nog inte varit så lätt för honom. Våldta 3 månader efter ett mord som 13-åring. Hur var familjeförhållandena?
Svårt att säga, finns många rykten så det är svårt att veta vad som är sant. Men han var väldigt utstött av dom andra invandrarna och behandlas ganska tufft av sina manliga släktingar. Jag tror dom såg hans handikapp som en stor belastning för familjen. Jag tror inte han hade världens bästa uppväxt.
Citera
2017-06-19, 20:58
Medlem
Föräldrarna till denne 13-årige ungdoms
pedofil måste väl också ha hörts, vet någon
här om det har kommit fram något av värde
från dessa?
Citera
2017-06-19, 21:20
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Är du säker på det? Vet du varför? Kan du berätta lite mer om din källa till detta?
För han levde rätt normalt under sina sena tonår. Uppenbart utvecklingsstörd absolut men annars levde han normalt. Fortsatte leka med yngre barn och cykla runt i Arvika. Har lite svårt att se varför han skulle ha hamnat på psyket.

Svårt att säga, finns många rykten så det är svårt att veta vad som är sant. Men han var väldigt utstött av dom andra invandrarna och behandlas ganska tufft av sina manliga släktingar. Jag tror dom såg hans handikapp som en stor belastning för familjen. Jag tror inte han hade världens bästa uppväxt.
Det fetstilta är ju mycket intressant. Vet du vem personen är? Vilken nationalitet? Alltså, 13-åringen som GW Persson refererar till i sin krönika.
Citera
2017-06-19, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0we

Det är onekligen så att det finns många liknelser mellan detta fall och serien "making a murderer". Är det som så att denne 13-årige invandrare är mördaren så är det en av de största rättsskandalerna i svensk historia som har begåtts och ett övergrepp som inte kan liknas med något annat jag har upplevt förut.

Låt mig förmoda att Rolf Sandberg i dagsläget mår rätt så dåligt. Ett livstids straff är ibland för kort ...
Citera
2017-06-19, 21:40
Medlem
Rädsla för främlingsfientliga krafter

Det fanns i början konkreta misstankar mot flera pojkar som råkade ha utländsk bakgrund, och som enligt vittnen setts med Kevin.

Enligt socialsekreterare som arbetade som flyktingsamordnare på den tiden smög de i Dottevik för att inte bli upptäckta av lokala journalister. Det var dock svårt att hålla hemligt att invandrare hördes av polisen i en liten kommun som Arvika.

– Det behövdes inte mycket egentligen för att det skulle gå fel i samhället, det fanns så mycket agg och rädsla, man ville utse helst invandrare till syndabockar, säger Rolf Sandberg.

Stämningen piskades snabbt upp.

”Det var viktigt att dämpa eventuell hysteri”, står det i polisrapporten som är gjord av journalisten Nina Hjelmgren och av Rolf Sandberg.

Polisen var rädd att främlingsfientliga krafter skulle ge sig på människor med utländsk bakgrund.

– Det skulle komma bussar hit och så….mot invandrare, säger Rolf Sandberg i dag.
Citera
2017-06-19, 22:01
Medlem
GW lägger fram teorier och vips går folk på de. Ett fyllo som älskar att tycka till om allt. Som sagt, VARFÖR gjorde han inget då detta skedde då det var ett mycket ovanligt fall. Nej GWs svammel kan vi klara oss utan.
Citera
2017-06-19, 22:22
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
GW lägger fram teorier och vips går folk på de. Ett fyllo som älskar att tycka till om allt. Som sagt, VARFÖR gjorde han inget då detta skedde då det var ett mycket ovanligt fall. Nej GWs svammel kan vi klara oss utan.

GW läser på, har inblick och lutar sig mot statistik och sannolikhet. Då kommer han ofta väldigt rätt. Det är därför folk lyssnar till vad han säger - dessutom är han ofta skönt frispråkig.
Han har faktiskt väldigt, väldigt ofta på pricken rätt vare sig det gäller Quick, Linna, Arboga eller annat.

I Kevinfallet ser ju även vi att barnförhören sköttes fel, att inga inspelade erkännanden finns och att en massa tekniska bevis tydligen inte ens tillvaratogs. Vi - den stora allmänheten - måste ju kunna lita på att polisen och åklagaren kunde sina saker och gjorde rätt för våra skattepengar.

Nu verkar det ju tvärtom som allt blev väldigt fel och vi har bara RS ord på att de hade hittat mördarna. Det är åt helsicke eftersom RS antagligen undanhöll en del fakta och ansvarig åklagare verkar ha checkat ut. Vi kan vänta på den återupptagna "stora utredningen" eller redan idag lyssna på expertisen, i det här fallet GW. Då lockar GW...

Sedan kan man ju undra var GW hållit hus alla år gällande fallet Kevin....
Senast redigerad av Solglittret 2017-06-19 kl. 22:43.
Citera
2017-06-19, 22:35
Medlem
OldWolfs avatar
Är det bekräftat i form av ngn vederhäftig källa, att 13-åringen har invandrarbakgrund
Citera
2017-06-19, 22:36
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Med tanke på dina bidrag i tråden måste jag anstränga mig för att försöka ta dig seriöst men...

GW har en otrolig tung pondus i kriminaltekniska frågor och en otrolig intuition. Som bästa fjäder i hatten var när han insinuerade att det var Linda Chens blivande make som mördat henne innan han kidnappades av kinesiska maffian vilket du säkert tror på.

Han har läst hela förundersökningen först nu för då när det begav sig var det väl sekretessbelagda uppgifter? Han lägger fram en faktiskt mycket sannolik potentiell mördare som dessutom diskuterats flitigt här i tråden. En sexuellt störd ung tonåring som alltså våldtog en treåring 1 år efter Kevinmordet, i Arvika.

Ytterligare sprängstoff som GW kommer med är att Rolf i sin utvärderingen från Kevinmordet alltså säger att han avförde denne 13-åring från utredningen för att han inte underblåsa främlingsfientliga stämningar?!?! Det låter så stört att jag har svårt att tro på det. Utvärderingen måste bli offentlig.
Citera
2017-06-19, 22:52
Medlem
Måste väl ändå finnas någon, född -85, i Arvika/Dottevik som kan ha misstankar om vem den jämnårige är som åkt dit för pedofilbrottet. Kryp fram nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in