Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Jag försöker få dig att förstå en gång till.
Nej, det ser inte ut som en klassisk cd eftersom klassisk cd sker med mycket kraftiga explosioner våning för våning -
CD's kan mycket riktigt utföras på en mängd sätt beroende på diverse omständigheter. Det de har gemensamt är att byggnaden faller fritt/accelererar till synes fritt under en viss tid av förloppet. Det är det "klassiska" momentet.
Vad gäller WTC 7 så är byggnadens nedre delar som sagt dolda i de videor som finns dokumenterade och här kan explosiver i så fall ha detonerats.
Jag har berättat det här för dig tidigare i tråden och länkat till två CD som i så fall visar just hur det här kan ha gått till. Jag har även länkat till det inlägget precis här ovan om du har dåligt minne.
Jag länkar för säkerhets skull igen:
(FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2
Citat:
inte med en massa tysta sprängämnen som inte finns på någon våning i botten av byggnaden.
Vad gäller ljudvolymen så har jag även här bett dig att förklara hur NIST kom fram till sin slutsats avseende lägsta ljudvolym för säker registrering på de aktuella videoupptagningarna och varför du tycker att deras metoder och slutsatser härvidlag känns så övertygande.
Jag väntar fortfarande på att du gör det.
Citat:
Och eftersom klassisk cd föregås inte av kraftig brand i timmar.
Jag talar fortfarande om "ser ut som", inte varför. I det här skedet.
Om jag skippar ordet "klassisk", och påstår att de enda höghuskollapser som jag har sett som liknar WTC 7's är sådana som tagits ner med CD och att jag aldrig har sett något höghus kollapsa som WTC 7 som resultat av brand och/eller skador.
Förstår du då vad jag menar, eller vill du fortsätta med semantiken?