2017-06-19, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Fint av dej att tänka på just tvillingarna :-) just det har jag beskrivit en tankebana om här i tråden tidigare Det lyfter sinnet att ge en tanke eller två till de krabaterna som ju varit med om en hel del action redan i sina liv : de har gjort sej förtjänta av lite guldkant !
Hon kan ju starta en stiftelse eller fond där tex faderslösa barn är en målgrupp
Citera
2017-06-19, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Enligt åklagarna var det motivet.

Jag tror att Anki vet precis hur hon vill fördela sina pengar. Det hon sa idag var direkt riktat till Johanna, som för första gången inte behövde gå ner i källaren när hennes mamma förhördes.

Ankis intentioner behöver du inte bekymra dig om, som jag ser det.

Ja, JM lär ju få rätt att ärva AM som ju äger halva boet. Nu lär väl JM vara pensionär när hon kommer ut, men visst. Vill AM säkra att de pengarna går hennes näsa förbi så finns iofs andra sätt men vill hon ge pengarna till välgörenhet så är det ju hennes sak och inget hon ska klandras för.
Citera
2017-06-19, 22:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
De är båda grovt kriminella. Man förstår ju varför de kniper käft då de är medskyldiga till mord/medhjälp till mord på Aki. J*lia verkar vara lik sin mamma - samvetslös och korkad. Det kommer inte gå bra i livet för någon av dessa två - och deras stackars barn ska vi inte tala om.

MR:
Citat:
Julia frågade mig om sex men när jag nekade och då blir hon ledsen och efter ett tag så märker hon att jag och Johanna har en relation med varandra, en sexuell relation.
Väktares berättelse på sjukhuset enligt Anki:
Citat:
Han hade varit ihop med Julia, Johannas dotter bland annat då. Och han hade väl blivit uppringd av Johanna och ville, hon ville erbjuda sina tjänster. Sexuella tjänster, att han skulle komma dit och.
Citera
2017-06-19, 22:32
Medlem
Sammanfattning Vlt inte lika bra utan Slagbrant
http://www.vlt.se/blaljus/brott/tv-johanna-moller-ska-ha-hotat-forhorsledare-kommer-fa-sina-knaskalar-sonderslagna
Citera
2017-06-19, 22:32
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ja, MRs historia haltar här och där. Öppen ytterdörr men stängd sovrumsdörr när det sannolikt var tvärtom.

MR verkar ha dålig koll på saker och ting.

Kan tycka att MR ändå borde kunna minnas om han stod i 30 minuter utanför en stängd eller en vidöppen sovrumsdörr med korsdrag från hallen. Det är väldigt lång tid att vänta vid dörren i mörkret.

Till och med om han bara stod där i fem minuter borde han inte glömma om han lyssnade vid en stängd eller öppnad dörr så mycket öppnad att luften kunde cirkulera.
Varför har han uppgett fel? För påtänd? Var någon annan med som han tror öppnat dörren före honom och som han vill skydda - långsökt men man undrar ju?
Citera
2017-06-19, 22:35
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand666
The best of "Cirkus Möller"

1,50 in kommer "Värsta kriminella"
https://www.youtube.com/watch?v=NSqxi28MzuM&t=14s

Andra godbitar. 2,37 in "Min son tror att jag ångrade mig på en gång"
https://www.youtube.com/watch?v=EjXv6oRco1s
Tack för att vi blir påminda! De här klippen borde också ligga i trådstarten. Dom är, vi det här laget, klassiska!
Citera
2017-06-19, 22:35
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
tack. du har varit väldigt bra i tråden. vet du vad som sas när de blir konfronterade av journalist på ngn bensinmack?

Paret intervjuades av Aftonbladet när dom släpptes.
Här finns delar av intervjun:
http://www.mord.nu/notis.php?fil=215

Ett av JMs uttalanden i intervjun som många reagerade på var när hon, efter att pappa mördats och mamma låg svårt skadad på sjukhus sa, ungefär "nu är det dags att gå vidare". Strax efter for hon till Thailand.

Citera
2017-06-19, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Självklart saneras en brottsplats när polisutredarna är färdig med den.
Inte står gator avstängda, restauranger nedsläkta och och strövområden folktomma i åratal.

Sommarstugan ägs - om inget äktenskapsförord föreligger av Anki till hälften och till hälften av dödsboet efter maken. Ofta sitter hustrun kvar i "orubbat bo" dvs arvet skiftas inte om inte särkull- barn ska ha ut sin andel. De gemensamma barnen efter Anki och Göran ärver efter Göran, men först när Anki gått bort.

Barnens fädenesarv efter Göran "står inne " så länge - men det betyder inte att det inte finns angivet hur stort det är. Jag vet inte, men jag tror inte att Anki kan skänka bort denna fädenesarvsdel som tillhör barnen? Hon borde få nyttja och förfoga över hus och bostad etc men inte göra barnen lottlösa efter Göran. Kanske någon som vet detta bättre?
Hon kan aldrig hindra barnen från sin laglott. Det är därför hon vill skänka pengar så det inte finns en krona efter hennes död. Förmodligen har de inte äktenskapsförord och då till hör hela dödsboende Anki och inget tillhör barnen förrän hon går bort.
Citera
2017-06-19, 22:42
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Paret intervjuades av Aftonbladet när dom släpptes.
Här finns delar av intervjun:
http://www.mord.nu/notis.php?fil=215

Ett av JMs uttalanden i intervjun som många reagerade på var när hon, efter att pappa mördats och mamma låg svårt skadad på sjukhus sa, ungefär "nu är det dags att gå vidare". Strax efter for hon till Thailand.

På snarligt sätt, gick livet vidare - fast det var i F**n, A*i, var död.....
Citera
2017-06-19, 22:43
Medlem
Citat:
Kan tycka att MR ändå borde kunna minnas om han stod i 30 minuter utanför en stängd eller en vidöppen sovrumsdörr med korsdrag från hallen. Det är väldigt lång tid att vänta vid dörren i mörkret.

Till och med om han bara stod där i fem minuter borde han inte glömma om han lyssnade vid en stängd eller öppnad dörr så mycket öppnad att luften kunde cirkulera.
Varför har han uppgett fel? För påtänd? Var någon annan med som han tror öppnat dörren före honom och som han vill skydda - långsökt men man undrar ju?

Ja, kan bara tänka mig fyra förklaringar:
1) Han var för hög för att minnas,
2) han var inte där själv,
3) han vill väcka tvivel om han var där själv, eller
4) han vill det ska framstå som om han inte riktigt var vid sina sinnens fulla bruk; inte riktigt medveten om vad som hände.

Det är en smart grabb det här.
Citera
2017-06-19, 22:46
Medlem
Citat:

Inte så fantastiskt långsökt i denna extremt "långsökta" historia.
Jag har tänkt något liknande: Johanna gick inte bara med, hon gick först för att öppna dörrar/visa vägen och för att OM de hörde något kunna svara, till exempel "hej det är bara jag, jag glömde en sak och ville säga hej ifall ni fortfarande var uppe. Puss, sov gott! Jag ska inte störa."
Citera
2017-06-19, 22:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ja, JM lär ju få rätt att ärva AM som ju äger halva boet. Nu lär väl JM vara pensionär när hon kommer ut, men visst. Vill AM säkra att de pengarna går hennes näsa förbi så finns iofs andra sätt men vill hon ge pengarna till välgörenhet så är det ju hennes sak och inget hon ska klandras för.

Döms hon till fängelse får hon inte krona =) Man ärver inte då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in