Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
Då hade jag så fort som möjligt och så fort det var tillåtet bett en saneringsfirma göra rent, självklart.
Jag hade inte brytt mig om vem som skulle betala, framför allt inte om jag var mångmiljonär. I hennes kläder hade jag fått det städat och sålt så fort den påbörjade mäklarkontakten och polisen tillät.
Det är möjligt att citat återgivningen från Expressen är nedkortat, men som det står där nu kommer Ankis kommentar i anslutning till diskussionen om vem som äger stället och om man kan få ekonomisk ersättning för saneringen. Det ser fel ut - för antagligen är inte denna kostnad något som hon överhuvudtaget tänker på just nu.
Jag följde förhöret av AM och tolkade det snarast som att hon hon var bekymrad över att inte kunna ta dit ett saneringsfirma eftersom stugan var under beslag och ej fick beträdas. Och så kanske förblir för lång tid framåt.
JM kommer mest troligt överklaga så långt det bara går.
Blod blir inte lättare att sanera bort med tiden utan snarast än mer omöjligt, därmed också kostsamt. Det gäller golv, väggar, tak i många rum samt textilier och möblemang. Allt måste rivas ut.
Totalsanering och ombyggnation. Det blir dyrt att få stugan i säljbart skick igen. Mäklaren hade redan fotograferat stugan, som jag fattat det, så förlaga finns att utgå från.
Utgår från att AM helst inte vill sätta sin fot i stugan igen.