Citat:
Bl a och dessa brott visar att han kan själv och ringa är ord som inte skall förknippas med MR. Utöver detta stjäl han kreditkort och handlar friskt med droger, GH förser han givetvis med det materialet. Står ovanför en sovande JM med kniv och bara har tankar på att mörda. Vad gällde förhöret med DB när han satt anhållen för aki klippte åk till en stämåpling på det materialet. Gjorde man så med MR när han med kniven i hand inför tvilligarna var mer än sugen på att hugga ihjäl ännu en till. Klippte man ur avlyssningarna med hans vänner att han ville hugga huvudet av JM och placera det på pattarna. Du ser själv skillnaderna dessa personer emellan och det är fel att måla upp den ena som ett offet och den andre som en massmöderska som dirigerar sin omgivning. Ser du inte det?
Några bevis för att han stulit kreditkort har jag aldrig sett, bara en del mummel från JM, och hon saknar helt trovärdighet i sammanhanget. Skulle aldrig gå att döma honom för detta. Att han använt hennes pengar är ju inget han heller har förnekat och något stödbevis för att det handlat om stöld vet jag inte om jag sett.
Har inte sett någonstans att han sålt droger, bara att han köpt. Att han övervägt/velat att ta livet av JM är, såvitt jag förstår, inte straffbart.
JM däremot är åtalad för ekonomiska brott mot annan och stämpling till mord. Viss skillnad.
Inte tusan tror jag MR är något oskyldigt offer som säger sanningen, hela sanningen och ingenting annat än sanningen. Det vet du redan efter att ha läst mina tidigare inlägg så ditt snack är rent TRAMS, för att använda dina egna ord.
Sedan håller jag med om att åk sveper med håven när de misstänker DB och JB för mord på AP. Nu när polisen tror att JM lät mörda AP så verkar det ändå naturligt att de misstänker att någon eller några av DB, JB och JJ är medgärningsman/män och det kan vara ett taktiskt drag för att få DB och JB att snacka. Vi vet inte riktigt vad mer som finns på dem eftersom deras delaktighet inte prövas här.
Att MR skulle slippa undan åtal för brott för att han är en lydig ponke som säger vad åk bett honom säga medan JM belastas extra för att de vill sätta dit henne håller jag inte alls med om.
Däremot tror jag att åk tänker yrka på ett mildare straff för honom och därför ger honom tillfälle att fritt berätta sin egen historia. Tyvärr, enligt mig.
Senast redigerad av Refraktor 2017-06-14 kl. 23:11.
Senast redigerad av Refraktor 2017-06-14 kl. 23:11.