2017-06-14, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Bl a och dessa brott visar att han kan själv och ringa är ord som inte skall förknippas med MR. Utöver detta stjäl han kreditkort och handlar friskt med droger, GH förser han givetvis med det materialet. Står ovanför en sovande JM med kniv och bara har tankar på att mörda. Vad gällde förhöret med DB när han satt anhållen för aki klippte åk till en stämåpling på det materialet. Gjorde man så med MR när han med kniven i hand inför tvilligarna var mer än sugen på att hugga ihjäl ännu en till. Klippte man ur avlyssningarna med hans vänner att han ville hugga huvudet av JM och placera det på pattarna. Du ser själv skillnaderna dessa personer emellan och det är fel att måla upp den ena som ett offet och den andre som en massmöderska som dirigerar sin omgivning. Ser du inte det?

Några bevis för att han stulit kreditkort har jag aldrig sett, bara en del mummel från JM, och hon saknar helt trovärdighet i sammanhanget. Skulle aldrig gå att döma honom för detta. Att han använt hennes pengar är ju inget han heller har förnekat och något stödbevis för att det handlat om stöld vet jag inte om jag sett.

Har inte sett någonstans att han sålt droger, bara att han köpt. Att han övervägt/velat att ta livet av JM är, såvitt jag förstår, inte straffbart.

JM däremot är åtalad för ekonomiska brott mot annan och stämpling till mord. Viss skillnad.

Inte tusan tror jag MR är något oskyldigt offer som säger sanningen, hela sanningen och ingenting annat än sanningen. Det vet du redan efter att ha läst mina tidigare inlägg så ditt snack är rent TRAMS, för att använda dina egna ord.

Sedan håller jag med om att åk sveper med håven när de misstänker DB och JB för mord på AP. Nu när polisen tror att JM lät mörda AP så verkar det ändå naturligt att de misstänker att någon eller några av DB, JB och JJ är medgärningsman/män och det kan vara ett taktiskt drag för att få DB och JB att snacka. Vi vet inte riktigt vad mer som finns på dem eftersom deras delaktighet inte prövas här.

Att MR skulle slippa undan åtal för brott för att han är en lydig ponke som säger vad åk bett honom säga medan JM belastas extra för att de vill sätta dit henne håller jag inte alls med om.

Däremot tror jag att åk tänker yrka på ett mildare straff för honom och därför ger honom tillfälle att fritt berätta sin egen historia. Tyvärr, enligt mig.
Senast redigerad av Refraktor 2017-06-14 kl. 23:11.
Citera
2017-06-14, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Några bevis för att han stulit kreditkort har jag aldrig sett, bara en del mummel från JM, och hon saknar helt trovärdighet i sammanhanget. Skulle aldrig gå att döma honom för detta. Att han använt hennes pengar är ju inget han heller har förnekat och något stödbevis för att det handlat om stöld vet jag inte om jag sett.

Har inte sett någonstans att han sålt droger, bara att han köpt. Att han övervägt/velat att ta livet av JM är, såvitt jag förstår, inte straffbart.

JM däremot är åtalad för ekonomiska brott mot annan och stämpling till mord. Viss skillnad.

Inte tusan tror jag MR är något oskyldigt offer som säger sanningen, hela sanningen och ingenting annat än sanningen. Det vet du redan efter att ha läst mina tidigare inlägg så ditt snack är rent TRAMS, för att använda dina egna ord.

Sedan håller jag med om att åk sveper med håven när de misstänker DB, JB och för mord på AP. Nu när polisen tror att JM lät mörda AP så verkar det ändå naturligt att de misstänker att någon eller några av DB, JB och JJ är medgärningsman/män och det kan vara ett taktiskt drag för att få DB och JB att snacka. Vi vet inte riktigt vad mer som finns på dem eftersom deras delaktighet inte prövas här.

Att MR skulle slippa undan åtal för brott för att han är en lydig ponke som säger vad åk bett honom säga medan JM belastas extra för att de vill sätta dit henne håller jag inte alls med om.

Däremot tror jag att åk tänker yrka på ett mildare straff för honom och därför ger honom tillfälle att fritt berätta sin egen historia. Tyvärr, enligt mig.
Att berätta för en vän att han vill skära huvudet av JM och lägga det på pattarna är straffbart. Speciellt om det hamnar på polisens band.

Du får tro vad du vill om MR. Han är människosmugglare, knarkhandlare, mördare, misshandlare, suttit i fängelse, hatad och fruktad av många enligt mig. Att du tror han styrts av JM och röker för husbehov är naivt. Naturligtvis omger han sig av gelikar och det är tydligt i fupp. Ghasem var hans vän som åkte hem. (om)vägen så att säga.
Citera
2017-06-14, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Polisen kanske är rädda för att utreda livsstilskriminella. (Som verkar vara fallet i denna utredningen också.) Finns inget som säger att den misshandeln inte skedde som en bestraffning män emellan.

Visst har Polisen slarvat när det gäller att inte bry sig om Akis död och att misshandeln av "Sexfilmspojkarna" inte utreddes.
Men nog får du hålla med om att Polisen inte varit rädda för att utreda den livsstilskriminella kvinnan Johanna Möller? Det är väl bra att Polisen inte gör skillnad på kön?
Däremot tycker jag det är tråkigt att jämställdheten tar sig uttryck som att kvinnliga mördare vill bli mer eller mindre lika bestialiska som manliga dito (Jfr Christine Schürrer, Jonna Henningsson, Sara Lundblad, Maria Kisch m fl)
Citera
2017-06-14, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Men MR:s SMS till JM då; vi hittar inte huset?

Den alltid lika påläste letsdoit har en förklaring även på detta:

Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Du handskas vårdslöst med uppgifterna i FUP.

Om du vill nå en viss klarhet i "hittar inte fram", osv, rekommenderas läsning av ett flertal sidor:
Google har översatt till "jag åkte dit i går kväll men jag kunde inte hitta mitt hus".

Den korrekta översättningen är: ”Igår var jag där, men jag hittade inte hemmet”. – Förklaringen erhålls genom läsning av Huvudprotokoll 2017-02-06, s. 419, 604, 617, 620, 627, 648 och Protokollbil. 2017- 03-03, del 1 (3), s. 53ff.

Det handlar om en ung kusin som kom till Sverige under annat namn. Kusinen finns i MR:s adressbok och MR pratade med honom under sina försök att under en sen kväll ett par dagar före mordet hitta till flyktingförläggningen (”hemmet” i V-ås) där kusin J befann sig. – Det här är ett så pass viktigt avsnitt att polisen bör ha stämt av MR:s uppgifter med kusinens.

Tittar man sedan på Google-översättningen så ser man att det finns ytterligare en mening en minut senare: ”Idag Khalm kille kommer över mig”. Efter tolkning: ”Min kusin kommer idag”.

Ja, även här litar jag på MR - och vet att JM förväntade sig full redovisning för MR:s små utflykter; vem han träffade, vem hon kunde lita på, osv.

Nej, GH avskriver jag. Kan ju finnas en annan medgärningsman men jag har inte sett något spår efter denne. Tror nog att MRs berättelse i stora drag är sann men att den haltar här och där eftersom han tar på sig offerkoftan och eftersom han inte riktigt minns allt.
Citera
2017-06-14, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det fetade (igen).

Det är förmodligen jag som har orsakat den tråd"sanningen". Jag har reagerat starkt på JMs tjat om var sjukhuset är. Men det kan vara så att JM vet att vid sjukhuset finns det en Nordeabank, och det är den hon desperat letar efter. Jag backar på mina tidigare misstankar.

Du behöver inte skämmas. Det är skillnad mellan att tolka fel och att medvetet vantolka info, något som ett par skribenter här i tråden ägnar sig åt.

Det där med att leta efter just en Nordea-bank. Hmm..? Varför gör JM det? Letar hon inte bara efter en bankomat vilken som helst? Vilket Nordea-kontor kan hjälpa henne med pengar (kontanter)? Är det under dagtid denna resa pågår?
Många frågor.
Citera
2017-06-14, 23:27
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det är väl ingen överdrift att påstå att hon har målat in sig i ett hörn?
Något får mig att tro att, trots att hon inser att alla är övertygade om att hon bär ansvaret för två mord, ett mordförsök och några andra brott, så finns det något inom henne som får henne att förneka det ansvaret. Jag tror att hon lever i en alternativvärld med en alternativ sanning. De två som till viss del har levt i samma värld håller nu förhoppningsvis på att vakna upp. Om JM, som nu regelbundet konfronteras med verkligheten (åklagarna är "elaka" mot henne), kommer att vakna upp, så tror jag att det blir ett smärtsamt uppvaknande. De flesta här verkar tro att det är omöjligt. Vi får se.

Mördar man på det sättet så brukar man anse att det är berättigat, samtidigt som det troligen har handlat om en form av "lock för öronen" eller skygglappar för friskheten för att kunna hålla kurs under tilltagande förtappelse. Jag ser den sista attacken som en desperado-gärning som troligen hade slutat i landsflykt, även efter MR:s överdos. Ett sista desperat försök att klara sig. Jag tror hon tänker mindre på vad hon har gjort och mer på vad hon "blivit hindrad från", precis som i flickrummet som tonåring, men nu med en bermudastol som målbild. Hon kan alltid rationalisera att föräldrarna ändå var slut etc. Hon var på väg ner de gator man inte återvänder på, till sist.
Citera
2017-06-14, 23:28
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
ab 23 år
db 21
jb 19
AG 13
tvillingar 5-6?

här är de alla med alla barnen
https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15542154_1373681372644640_6328687408094574321_n.jp g?oh=ff69420de6daa23915a57a0e309c475f&oe=59E950EB
Vet du när bilden är tagen?
Det måste vara AG längst till höger?
Citera
2017-06-14, 23:39
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
(Jag har "klippt" ner ditt svar till mig.)

Fast nu var mitt svar till lasternassumma, där han/hon jämförde bevisen mot Schürrer med det samlade bevisvärdet som finns mot JM ang. mordmisstankarna mot Aki. Båda fallen bygger på indicier. Att ha ett motiv borde vara en väsentlig indiciepusselbit.

Jo du tänker nog rätt om motiv. Men problemet här är inte indiciepussel om vem som kan ha haft intresse av att mörda Aki. Problem är att bevisa att han överhuvudtaget mördades. Och hur det mordet i så fall utfördes.

I fallet Schurrer liksom i fallet med mordet på GM råder ju inga tvivel om att det rör sig om mord.
Det var ju också problemet med Marina-mordet - så länge ingen kropp fanns kunde man inte säkert fastställa att det var mord. Sambon kunde inte fällas trots rättegång - inte förrän kroppen återfanns - och visade sig vara mördad (skjuten).

Först måste det slås fast hur Aki dog - därefter kan man leta gärningsmän/kvinnor.
Jag tycker inte att det som ytterligare framkommit efter sista obduktionen - det som vi fått reda på - 100% kan slå fast att Aki mördats. För få kiselalger i en redan begraven kropp är misstänkt, men inget absolut bevis. Och hur skulle i så fall mordet gått till? Och var?
Det måste gå att bevisa att han mördats och beskriva hur brottet gick till.
Tycker inte åklagaren lyckats få fram det under rättegången.
Senast redigerad av Solglittret 2017-06-15 kl. 00:08.
Citera
2017-06-14, 23:43
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jo du tänker nog rätt om motiv. Men problemet här är inte inciepussel om vem som kan ha haft intresse av att mörda Aki. Problem är att bevisa att han överhuvudtaget mördades. Och hur det mordet i så fall utfördes.

I fallet Schurrer liksom i fallet med mordet på GM råder ju inga tvivel om att det rör sig om mord.
Det var ju också problemet med Marina-mordet - så länge ingen kropp fanns kunde man inte säkert fastställa att det var mord. Sambon kunde inte fällas trots rättegång - inte förrän kroppen återfanns.

Först måste det slås fast hur Aki dog - därefter kan man leta gärningsmän/kvinnor.
Jag tycker inte att det som ytterligare framkommit efter sista obduktionen - det som vi fått reda på - 100% kan slå fast att Aki mördats. För få kiselaljer i en redan begraven kropp är misstänkt, men inget absolut bevis. Och hur skulle i så fall mordet gått till? Och var?
Det måste gå att bevisa att han mördats och beskriva hur brottet gick till.
Tycker inte åklagaren lyckats få fram det under rättegången.
Vi får avvakta tills rättegången är över. För Akis anhöriga hoppas jag JM fälls för mordet.
Citera
2017-06-14, 23:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Den alltid lika påläste letsdoit har en förklaring även på detta:

Nej, GH avskriver jag. Kan ju finnas en annan medgärningsman men jag har inte sett något spår efter denne. Tror nog att MRs berättelse i stora drag är sann men att den haltar här och där eftersom han tar på sig offerkoftan och eftersom han inte riktigt minns allt.
Jag upphör inte förvånas. En livsstilskriminell tror du på?

Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Du handskas vårdslöst med uppgifterna i FUP.

Om du vill nå en viss klarhet i "hittar inte fram", osv, rekommenderas läsning av ett flertal sidor:
Google har översatt till "jag åkte dit i går kväll men jag kunde inte hitta mitt hus".

Den korrekta översättningen är: ”Igår var jag där, men jag hittade inte hemmet”. – Förklaringen erhålls genom läsning av Huvudprotokoll 2017-02-06, s. 419, 604, 617, 620, 627, 648 och Protokollbil. 2017- 03-03, del 1 (3), s. 53ff.

Det handlar om en ung kusin som kom till Sverige under annat namn. Kusinen finns i MR:s adressbok och MR pratade med honom under sina försök att under en sen kväll ett par dagar före mordet hitta till flyktingförläggningen (”hemmet” i V-ås) där kusin J befann sig. – Det här är ett så pass viktigt avsnitt att polisen bör ha stämt av MR:s uppgifter med kusinens.

Tittar man sedan på Google-översättningen så ser man att det finns ytterligare en mening en minut senare: ”Idag Khalm kille kommer över mig”. Efter tolkning: ”Min kusin kommer idag”.

Ja, även här litar jag på MR - och vet att JM förväntade sig full redovisning för MR:s små utflykter; vem han träffade, vem hon kunde lita på, osv.
Vare sig polis eller Migrationsverk hittar denna kusin. Litar du verkligen på MR också?
Senast redigerad av stativera 2017-06-14 kl. 23:49.
Citera
2017-06-14, 23:48
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Vi får avvakta tills rättegången är över. För Akis anhöriga hoppas jag JM fälls för mordet.

Det hoppas jag också.
Tyvärr tror jag att hon verkligen mördade Aki, med bistånd från andra. Mordet på Aki gav JM en känsla av makt och oörvervinnerlighet, ytterligare förstärkt av att straffa skvallrande flyktinggrabbar. JM hade flyt! Och polisen brydde sig inte om att utreda!

Med sådant flyt kan man göra vad man vill - mörda mamma och pappa till exempel om de är dumma.
Senast redigerad av Solglittret 2017-06-14 kl. 23:53.
Citera
2017-06-14, 23:49
Medlem
Citat:
Vet du när bilden är tagen?
Det måste vara AG längst till höger?

Det är AG längst till höger.
Det är sorgligt med alla dessa barn och sin sjuka mamma :-(
Hoppas att de får en bra framtid när hon är inspätrad antingen fängelse eller rättspsyk vad det nu blir.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in