2017-06-18, 12:35
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weird.
Såhär menade jag.

https://www.futbin.com/17/squad/4651237
Detta är laget du startar med.

Sen så byter du till detta ingame.
https://www.futbin.com/17/squad/4651277

Ah då är jag med! Kan absolut vara en trevlig lösning. Ska se vad ekonomin räcker till. Tack för tipset.

Hur blir det med kemin btw? Kollade hur det funkar med substitutes men inte om man flyttar runt spelare.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2017-06-18 kl. 12:45.
Citera
2017-06-18, 12:45
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Ah då är jag med! Kan absolut vara en trevlig lösning. Ska se vad ekonomin räcker till. Tack för tipset.

Såhär hade jag formerat det:
Möjligtvis med Griezie istället för Ben Yedder
https://www.futbin.com/17/squad/4651631

Men sen så är det där tillsammans med 4-3-1-2 överlägset min favoritformation också.

Ville så sjukt gärna få Modric att fungera (körde säkert 50 matcher med TOTY-varianten), men det gick inte.

90% av tiden var han inte där jag ville ha honom.

Dom resterande 10 var han förvisso på helt sjukt rätt ställe, så han gjorde ett gäng fantastiska mål och framspelningar. Men överlag var jag besviken.
Citera
2017-06-18, 13:27
Medlem
Testa TOTS Jörgensen, fyfan va bra anfallare..bara hunnit med 4 matcher med honom men 4 mål o 2 ass.. Tillsammans med SBC Son 9 mål 4 ass 9 matcher..magi
Citera
2017-06-18, 13:33
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Såhär hade jag formerat det:
Möjligtvis med Griezie istället för Ben Yedder
https://www.futbin.com/17/squad/4651631

Men sen så är det där tillsammans med 4-3-1-2 överlägset min favoritformation också.

Ville så sjukt gärna få Modric att fungera (körde säkert 50 matcher med TOTY-varianten), men det gick inte.

90% av tiden var han inte där jag ville ha honom.

Dom resterande 10 var han förvisso på helt sjukt rätt ställe, så han gjorde ett gäng fantastiska mål och framspelningar. Men överlag var jag besviken.

Jag kör inte med CAM i mitten, har inte gjort på många år. Upplever att han ändå aldrig är där jag vill ha honom - referenspunkt i uppspelet samt fånga upp andrabollar + distansskott. Istället löper gärna mittfältarna in i boxen i passningsskugga, är inte med när motståndaren kontrar och allmänt hopplösa.

Men det kanske funkar lika bra att ha bolluppsamlarna som LCM och RCM? Inte så att Kante vinner många nickdueller.
Citera
2017-06-18, 17:25
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
Testa TOTS Jörgensen, fyfan va bra anfallare..bara hunnit med 4 matcher med honom men 4 mål o 2 ass.. Tillsammans med SBC Son 9 mål 4 ass 9 matcher..magi

Försökt i säkert en halvtimme att skrapa ihop ett lag där han kan gå in med spelarna från mitt fitnesslag som jag vill köra med (Son, Luiz & Keane) och lyckas inte bättre än såhär: (Och då är jag egentligen allergisk mot 7 chem!)

https://www.futbin.com/17/squad/4656810

Tänker mig att man Isf skulle byta plats på Al Ahmadi & Luiz in game. Vad tror du, bättre än det jag kör nu?:

https://www.futbin.com/17/squad/4428295

I övrigt är det lustigt hur det är Frysen!

Jag själv kan inte spela utan CAM, för då helt saknar jag en referenspunkt i uppspelet som dessutom kan fånga upp andrabollar och panga in distansskott!
Citera
2017-06-18, 17:41
Medlem
Citat:
Försökt i säkert en halvtimme att skrapa ihop ett lag där han kan gå in med spelarna från mitt fitnesslag som jag vill köra med (Son, Luiz & Keane) och lyckas inte bättre än såhär: (Och då är jag egentligen allergisk mot 7 chem!)

https://www.futbin.com/17/squad/4656810

Tänker mig att man Isf skulle byta plats på Al Ahmadi & Luiz in game. Vad tror du, bättre än det jag kör nu?:

https://www.futbin.com/17/squad/4428295

Jag själv kan inte spela utan CAM, för då helt saknar jag en referenspunkt i uppspelet som dessutom kan fånga upp andrabollar och panga in distansskott!

Ser ju inte dumt ut..tycker dock Al Ahmadi är sådär defensivt.. gör en del mål för mig konstigt nog :P håller med dig gällande CAM, kan inte spela utan heller..Eriksen är magisk i den positionen..
Citera
2017-06-18, 18:06
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

Alltså, jag vill ju att det är så min CAM ska funka - men sist det gjorde det var Banega/Aimar på typ PES 2010... killen sprang bara mellan halva plan och utanför motståndarnas box och öste in poäng.

Det var väl senaste fotbollsspelet jag kunde anfalla centralt...

Jag har testat lite olika formationer i single player/offline-turneringarna men det enda som lirar för mig är lw/rw som ligger högt, långt ut mot kanten. Annars är jag tandlös. Det är såklart skillnad på dator och människa, men ändå.
------

Vad sa vi nu om ingame chem - att byta position på spelare, de behåller sin kemi ändå? Dvs även om jag stoppar ner Neymar som mittback i 2a minuten så har han 10 kemi?
Senast redigerad av EnLitenFrys 2017-06-18 kl. 18:09.
Citera
2017-06-18, 18:14
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Alltså, jag vill ju att det är så min CAM ska funka - men sist det gjorde det var Banega/Aimar på typ PES 2010... killen sprang bara mellan halva plan och utanför motståndarnas box och öste in poäng.

Det var väl senaste fotbollsspelet jag kunde anfalla centralt...

Jag har testat lite olika formationer i single player/offline-turneringarna men det enda som lirar för mig är lw/rw som ligger högt, långt ut mot kanten. Annars är jag tandlös. Det är såklart skillnad på dator och människa, men ändå.
------

Vad sa vi nu om ingame chem - att byta position på spelare, de behåller sin kemi ändå? Dvs även om jag stoppar ner Neymar som mittback i 2a minuten så har han 10 kemi?

Vet inte om det nånsin blivit 100% bekräftat.

Men som jag har fattat det så gäller kemin dom startat med gör startspelare även om du flyttar runt dom, dvs 10 chem Neymar som LB.

Och avbytare har 6.25 oavsett position och vilka dom har runt ikring sig.
Citera
2017-06-19, 09:11
Medlem
EnLitenFryss avatar
Är det någon som känner igen den här situationen?

http://i67.tinypic.com/2yzct40.jpg

Frispark på egen planhalva.

Det jag vill göra är slå en hård passning (driven pass) till vit spelare 1. Vit spelare 2 och 3 skulle också kunna funka - men om jag har otur hamnar jag snabbt under press och tappar bollen då. Jag vill under INGA omständigheter passa vit spelare 4 som är i skugga av röd spelare 1 (Neymar) som min motståndare dessutom kontrollerar.

Följaktligen trycker jag rakt neråt på min kontroll + driven pass.

Resultat: Spelaren passar RAKT PÅ Neymar + kontring. FÖR I HELVETE!

--------------

Jag förstår för mitt liv inte hur sådana här frisparkar kan vara negativt - för den som har frisparken! Att behålla bollen inom laget borde vara enkelt, men det är som att gå balansgång. De flesta jag möter slår en tjongboll rätt ut i ingenstans.

Ja, jag vet att man kan kalla en egen spelare närmare, men inte heller det är riskfritt. Egna spelarna tenderar att springa in i varandra, göra dåliga mottagningar eller slå helt tokiga passningar. Tjongboll gillar jag inte (jag gillar possession) och de tenderar att komma i retur fortare än kvickt anyway.

Har någon en enkel lösning på hur jag behåller possession med så lite risk som möjligt?
Citera
2017-06-19, 09:23
Medlem
C8H11Ns avatar
Citat:

Det jag vill göra är slå en hård passning (driven pass) till vit spelare 1. Vit spelare 2 och 3 skulle också kunna funka - men om jag har otur hamnar jag snabbt under press och tappar bollen då. Jag vill under INGA omständigheter passa vit spelare 4 som är i skugga av röd spelare 1 (Neymar) som min motståndare dessutom kontrollerar.

--------------

Jag förstår för mitt liv inte hur sådana här frisparkar kan vara negativt - för den som har frisparken! Att behålla bollen inom laget borde vara enkelt, men det är som att gå balansgång. De flesta jag möter slår en tjongboll rätt ut i ingenstans.

Ja, jag vet att man kan kalla en egen spelare närmare, men inte heller det är riskfritt. Egna spelarna tenderar att springa in i varandra, göra dåliga mottagningar eller slå helt tokiga passningar. Tjongboll gillar jag inte (jag gillar possession) och de tenderar att komma i retur fortare än kvickt anyway.

Har någon en enkel lösning på hur jag behåller possession med så lite risk som möjligt?
Tror din bästa chans är att kalla på en spelare och göra en kort pass. Hatar också kontringsfaran på frisparkar från mittplan.

Annars kan du ju testa att byta kameravinkel på frisparken och se om passarna går bättre då.
Citera
2017-06-19, 10:16
Medlem
Citat:

--------------

-jag gör som ovanstående skriver. Trycker direkt på knappen som gör att närmsta spelare kommer och möter, slår en kort pass till honom och sätter igång spelet så. Aldrig varit några problem. Inte försökt så driven pass till spelare högre upp.

Skulle ju sätta mig o köra paketöppning i helgen, äntligen nu när Calcio TOTS kom. Hann han med att öppna 20 av 70 paket innan jag somna med kontrollen i handen o vakna till 3-4 timmar senare o klockan var 03... ungarna hade kört slut på mig under dan Öppnade resterande dagen efter men hann tack vare det tyvärr inte köpa lag o lira. Fick inte heller några roliga kort i alla paket, 4 discard IFs och Benzema. Resten pisskort. Inte förväntat mig något annat heller men hoppas kan man!

Funderar på om man skall sätta sig o köra upgrade sbc / calcio sbc med alla discard-spelare jag har i klubben nu. Lär väl inte behövas till så mycket mer? Har för mig jag läste något att det diskuterades om det här med? Hur har ni gjort eller hur skall ni göra?
Citera
2017-06-19, 10:20
Medlem
Raxies avatar
Citat:

--------------

Jag byter kameravinkel, till den gamla, vänder den så långt åt vänsterbacken jag kan och sen slår jag en "rutas" X-höjdpassning.

Funkar Nästan varje gång. Och när den inte gör det blir det inkast till motståndaren, och det är betydligt enklare att försvara mot än kaoskontringarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in