Citat:
Ursprungligen postat av
Jagarbara
Hur mycket går vapenförsäljningen ned? Mot vilken period? Hur länge tror du nuvarande försäljning ligger i samma nivå? Med tanke på den kraftiga stigningen som just före valet av vapen hur mycket custom arbeten görs på dessa vapen nu?
Det jag vet är att vapenförsäljningen steg väldigt just före valet pga av rädsla för DEM, helt naturligt går då försäljningen ned när rädslan försvinner.
Jag förstår inte alls vad du är så orolig för?
En stigning pga av rädsla för regleringar följs ju naturligtvis av en nedgång (folk har köpt upp mycket av sin vapenbudget). Sen stiger det tillbaka till en normal nivå efter ett tag. Helt naturliga marknadsrörelser förstår du inte det?
Sedan starten av Trumps term.
Hur mycket har jag inte koll på nu, men var tydligen betydande sa dom.
Varför ska jag vara orolig för?
Det är ju bra det går ned.
Och rätt naturligt att när det blir masspsykos hos vapenintresserade och inbillar sig inte en jävel någonsin mer ska få köpa vapen.
Så kommer de bunkra upp, Trump är värdelös för vapenindustrin, det kommer komma avskedande om trenden fortsätter, och vem vet kanske någon konkurs också.
Men vi får vänta och se vad som sker där.
Stötte även på en idiot som påstod att utredningen mot Trump har varat i 11månader, sicket jävla skämt.
Och när jag sa att antingen ljuger Trump eller du, så blev det nattsvart och aggressivt
För det var nog inte så roligt när Trump sa 7 månader, LOL