2017-06-18, 17:21
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Här ett genomsnitt på de olika institutens siffror. Just nu ligger hans approval på 38,7 %.

https://projects.fivethirtyeight.com/trump-approval-ratings/

En svag uppgång faktiskt. Lite märkligt med tanke på det kaos som just nu råder i Vita Huset.
Är detta samtliga polling företag tillsammans, och sen delat med antalet?
Det är ju katastrofiska siffror ju, trodde ärligt talet det var högre än så.

Inte undra på paniken jag får tillbaka här.
De är rädda märker jag, för då ökar aggressiviteten rejält och selektiviteten går i taket.
2017-06-18, 17:22
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Hur väl satte dessa facit (valresultat) ?
Bradleyeffekten är klockren här, då man såg hur icke PK det var och heja på Trump.
2017-06-18, 17:23
Medlem
klybans avatar
Citat:
Den privata vapenförsäljningen steg före valet pga rädsla att DEMs skulle vinna valet. Folk ville bunkra upp och gjorde stora inköp. Eftersom så skedde faller vapenförsäljningen nu ett tag, sen hamnar den på en jämn nivå så länge man inte förväntar sig förändringar till det negativa gällande vapen regleringar. Finns ju ingen koppling till Trump i det hela. Det är helt enkelt marknadsstyrt. Stora inköp har gjorts vilken gör att marknaden sen faller för att om ett tag sen stiga igen till en jämn nivå där handeln för aktuell vara kommer vara jämn.
Vapenhandeln går ned kraftigt, hur ska Donald ersätta dom jobben menar du?
2017-06-18, 17:25
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Men var det popular vote eller Presidentskapet dom försökte sätta rätt?

Jag håller elektorsystemet som väldigt bra. Tack vare det USA ens kunde bildas. Tack vare det USA finns kvar idag.
Jag undrar hur denna överslätande ton skulle låta om det var demokraterna som två gånger, under de senaste 20 åren, vunnit trots att majoriteten av väljarna röstade emot dem...?
Sekten har en otrolig tendens att välja sina "fakta" utefter den egna världsföreställningen, nämligen. Man ser det tex. upprepade gånger bara på föregående sida.

Märkligt f.ö. att Donald inte kan lära sig skriva ordentligt, såväl som låta bli att fara med konstant osanning?
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/876394578777174021
Citat:
Ursprungligen postat av Förenta Staternas president
The new Rasmussen Poll, one of the most accurate in the 2016 Election, just out with a Trump 50% Approval Rating.That's higher than O's #'s!
Inte bara två lögner i ett och samma tweet, han talar emot källan han själv referar till!
http://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/obama_administration/obama_approval_index_history
2017-06-18, 17:28
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
https://qz.com/999854/epa-administrator-scott-pruitt-used-a-misleading-statistic-to-emphasize-trumps-commitment-to-the-coa l-industry/

Så som du ser så har det skapats 50 000 nya jobb inom gruvindustrin.

Att fake news kanalen CNN anlitar fake polling är inte ovanligt. Det gjorde de under hela valkampanjen.

Topic är inte klimatöfrändringarna - det finns andra trådar där det diskuteras. För övrigt sitter jag med en hög examen inom naturvetenskap och är betydligt mer insatt än du nånsin kommer bli vad gäller CO2 och dess minimala klimatpåverkan.

Resten av dina halmgubbar är bara tråkiga och oinspirerande.
Som du sa, det finns inte mer än 50k jobb nu, så det innebar inte en enda fanns innan om ens den ska bli sann.

Det är inte ens beställt av CNN

Jag är 100% på det klara med att du är insatt, och säkert mycket insatt.
Så där existerar inte nått problem, problemet är att du ljuger.

Det var du som sa kol är naturligt, jag sa plutonium är naturligt för visa hur korkat påstående du
hade.
Och det kan vara totalt livsfarligt fast det är naturligt, nu hamnar ju inte kol på i samma klass om plutonium.
Dock farligt nog.
2017-06-18, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vapenhandeln går ned kraftigt, hur ska Donald ersätta dom jobben menar du?
Hur mycket går vapenförsäljningen ned? Mot vilken period? Hur länge tror du nuvarande försäljning ligger i samma nivå? Med tanke på den kraftiga stigningen som just före valet av vapen hur mycket custom arbeten görs på dessa vapen nu?

Det jag vet är att vapenförsäljningen steg väldigt just före valet pga av rädsla för DEM, helt naturligt går då försäljningen ned när rädslan försvinner.

Jag förstår inte alls vad du är så orolig för?

En stigning pga av rädsla för regleringar följs ju naturligtvis av en nedgång (folk har köpt upp mycket av sin vapenbudget). Sen stiger det tillbaka till en normal nivå efter ett tag. Helt naturliga marknadsrörelser förstår du inte det?
2017-06-18, 17:37
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Som du sa, det finns inte mer än 50k jobb nu, så det innebar inte en enda fanns innan om ens den ska bli sann.

Det är inte ens beställt av CNN

Jag är 100% på det klara med att du är insatt, och säkert mycket insatt.
Så där existerar inte nått problem, problemet är att du ljuger.

Det var du som sa kol är naturligt, jag sa plutonium är naturligt för visa hur korkat påstående du
hade.
Och det kan vara totalt livsfarligt fast det är naturligt, nu hamnar ju inte kol på i samma klass om plutonium.
Dock farligt nog.
Du får gärna förklara vad som är så farligt med kol. Är du rädd nu, när grillsäsongen dragit igång på allvar? Folk kommer ju dö som flugor.

För övrigt pratade Pruit om gruvindustrin, där 50 000 nya jobba skapats under Trump. Det finns inte bara kolgruvor. Det finns järnmalm och mycket annat. Förstår du nu? Alla som jobbar i gruvor jobbar inte med att bryta kol.

Vad gäller just kolindustrin bör den snabbt kunna öka till 80000 anställda innan året är över.

Men jag tror faktiskt inte att du är kapabel att förstå detta enkla faktum.

Och jo, den undersökning du presenterar är beställd och betald av CNN.
2017-06-18, 17:41
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush

Märkligt f.ö. att Donald inte kan lära sig skriva ordentligt, såväl som låta bli att fara med konstant osanning?
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/876394578777174021

Inte bara två lögner i ett och samma tweet, han talar emot källan han själv referar till!
http://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/obama_administration/obama_approval_index_history

Ha, ha! Ja Donalds tweets måste tydligen tolkas ungefär som en sibyllas dunkla spådomar.

Nu träder hans advokat fram och säger att vi inte ska bry oss om vad som står där.
Han säger att Trump INTE är under utredning, trots att det var just vad Trump själv påstod i sitt famösa tweet häromdagen: "Jag är under utredning... etc. Häxjakt!"

Här försöker advokaten förklara hur detta häger ihop för en perplex reporter:

https://www.youtube.com/watch?v=fZk0u6kPA04
2017-06-18, 17:41
Medlem
klybans avatar
Citat:
Hur mycket går vapenförsäljningen ned? Mot vilken period? Hur länge tror du nuvarande försäljning ligger i samma nivå? Med tanke på den kraftiga stigningen som just före valet av vapen hur mycket custom arbeten görs på dessa vapen nu?

Det jag vet är att vapenförsäljningen steg väldigt just före valet pga av rädsla för DEM, helt naturligt går då försäljningen ned när rädslan försvinner.

Jag förstår inte alls vad du är så orolig för?

En stigning pga av rädsla för regleringar följs ju naturligtvis av en nedgång (folk har köpt upp mycket av sin vapenbudget). Sen stiger det tillbaka till en normal nivå efter ett tag. Helt naturliga marknadsrörelser förstår du inte det?
Sedan starten av Trumps term.
Hur mycket har jag inte koll på nu, men var tydligen betydande sa dom.

Varför ska jag vara orolig för?
Det är ju bra det går ned.

Och rätt naturligt att när det blir masspsykos hos vapenintresserade och inbillar sig inte en jävel någonsin mer ska få köpa vapen.
Så kommer de bunkra upp, Trump är värdelös för vapenindustrin, det kommer komma avskedande om trenden fortsätter, och vem vet kanske någon konkurs också.
Men vi får vänta och se vad som sker där.

Stötte även på en idiot som påstod att utredningen mot Trump har varat i 11månader, sicket jävla skämt.
Och när jag sa att antingen ljuger Trump eller du, så blev det nattsvart och aggressivt
För det var nog inte så roligt när Trump sa 7 månader, LOL
2017-06-18, 17:43
Medlem
HelloChrists avatar
Citat:
Du får gärna förklara vad som är så farligt med kol. Är du rädd nu, när grillsäsongen dragit igång på allvar? Folk kommer ju dö som flugor.

För övrigt pratade Pruit om gruvindustrin, där 50 000 nya jobba skapats under Trump. Det finns inte bara kolgruvor. Det finns järnmalm och mycket annat. Förstår du nu? Alla som jobbar i gruvor jobbar inte med att bryta kol.

Vad gäller just kolindustrin bör den snabbt kunna öka till 80000 anställda innan året är över.

Det är ju inte för intet det kallas Clean Coal

https://www.youtube.com/watch?v=WjmPeEYQE2U
2017-06-18, 17:47
Medlem
klybans avatar
Citat:

Så antingen är det naturligt och ofarligt, eller dödligt livsfarligt.
Hur inbillar du dig svart och vitt skulle funka och ge en poäng?

Nej ingen beställning.
2017-06-18, 17:51
Medlem
Citat:
Sedan starten av Trumps term.
Hur mycket har jag inte koll på nu, men var tydligen betydande sa dom.

Varför ska jag vara orolig för?
Det är ju bra det går ned.

Och rätt naturligt att när det blir masspsykos hos vapenintresserade och inbillar sig inte en jävel någonsin mer ska få köpa vapen.
Så kommer de bunkra upp, Trump är värdelös för vapenindustrin, det kommer komma avskedande om trenden fortsätter, och vem vet kanske någon konkurs också.
Men vi får vänta och se vad som sker där.

Stötte även på en idiot som påstod att utredningen mot Trump har varat i 11månader, sicket jävla skämt.
Och när jag sa att antingen ljuger Trump eller du, så blev det nattsvart och aggressivt
För det var nog inte så roligt när Trump sa 7 månader, LOL
Hur många fler anställdes för den korta uppgången som var i vapenförsäljningen pga av rädsla för DEMs? Man kan ju tänka att antalet jobb i sektorn blir som den var precis innan uppgången, tror du inte? Varför skulle trenden fortsätta? Först köper folk på sig massa pga av rädsla, det följs naturligt av en tillbaka gång, lika naturligt kommer sen en stabilisering av nivån.
Vad är det du inte förstår i ett helt naturligt skeende?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in