2017-06-18, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
De är straffmyndiga, det är polisens förbannade plikt att misstänka dem till dess att alla omständigheter framkommit -- plikt mot alla andra som misstankarna kan falla på i stället etc. "Vem har verkligen gjort vad på vilket sätt"? Sen att det finns en del som är förmildrande när mamman/svärmor är uppviglare är en annan sak. Men vad gör man då om man är oskyldig eller skyldig till ringa delaktighet? -- Jo man tar ett snack med sitt ombud och polisen. Möjligen måste man kolla av så att det inte uppstår nya risker eller att man får ta en smäll själv om en medskyldig inte träder fram samtidigt. Om Möllerskan i sin tur upplever ett svek (åker dit på dubbel livstid ?) så kan ju hon plocka fram hittills okända saker -- så lite "åtalsimmunitet" kan ju någon önska sig. Här är det svårt som utomstående att veta hur "långt man har kommit", men med tanke på risk för repressalier, försvårad relation till nära anhörig o.a. så kan man väl tänka sig att vissa saker sköts "under bordet." Men en flink polis o åklagare borde ju ändå kunna skaffa sig en ganska tydlig bild av andras inblandning i mordet på Aki genom lite olika manövrer. Men det når inte nödvändigtvis oss eller ytan för att något fattas för att detta ska kunna bli fallet. Det betyder i så fall att det inte kan eller kommer att dömas i saken här och nu, men det betyder inte nödvändigtvis att saken är oklar eller obehandlad av polis o åklagare. Kan det inte vara så? Alltså, ovissheten behöver inte ligga där vi tror eller där den formellt ligger för vi har inte full insyn.

Just det, vi har inte full insyn och vi är ju inte heller utsedda att skipa rättvisan. Fast vi gärna vill vara med och sannolikt har delar i detta forum varit till nytta i utredningen.

Någon ville veta var JB befinner sig. Det är nte lämpligt att basunera ut då hon är såväl vittne, misstänkt och barn till hondjävulen och orsaken till dramat.
Citera
2017-06-18, 14:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nikhita
Nu när jag läser alla förhör med JM och MR och MR börjar erkänna saker och ting berättar han att de var två stycken ut till Granliden och att det är en bil framför som visar vägen. En svart megane herrgårdsvagn. Detta stämmer väl överens med ett vittnes uppgift om att touranen åkte med en annan bil tätt inpå? Visst hade de pratat med JJ innan de åkte till pangelius? Kan JJ varit med? Eller har annat framkommit som inte stämmer överens med detta?

Om JM kör bilen behöver de inte någon som visar vägen.
Citera
2017-06-18, 14:53
Medlem
Nikhitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Om JM kör bilen behöver de inte någon som visar vägen.

Är det säkert att just hon körde Touranen? Har läst så mycket fakta och teorier så minns knappt vad som är vad 😋
Citera
2017-06-18, 14:58
Avstängd
Citat:
Är det säkert att just hon körde Touranen? Har läst så mycket fakta och teorier så minns knappt vad som är vad 😋

Det finns 6-7 stycken på företaget som har tillgång till den. Alla utom Johanna är avförda från den. Sedan har MR suttit på passagerarsidan i bilen där man hittat blod. Någon annan har kört. Sonen har sagt att hon tillsammans med MR lämnade hemmet klockan 20.00 om jag inte missminner mig. De är borta 3 timmar cirka och hon ser chockad ut när hon kommer hem. =)
Citera
2017-06-18, 15:04
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Kanske ska man väga in att det är möjligt (troligt?) att det finns kopplingar till flera bolag och kriminella verksamheter och att det inte är säkert att all redovisning och bokföring skett i enlighet med god redovisningssed?

Kanske är det värt besväret att skaffa fram årsredovisningen och gräva lite mer?

Kan nu laddas ned här:
https://www.hitta.se/f%C3%B6retagsinformation/pangelius+familjehemsv%C3%A5rd+ab/5590316823#arsredovisningar
Citera
2017-06-18, 15:36
Medlem
Nikhitas avatar
Citat:
Det finns 6-7 stycken på företaget som har tillgång till den. Alla utom Johanna är avförda från den. Sedan har MR suttit på passagerarsidan i bilen där man hittat blod. Någon annan har kört. Sonen har sagt att hon tillsammans med MR lämnade hemmet klockan 20.00 om jag inte missminner mig. De är borta 3 timmar cirka och hon ser chockad ut när hon kommer hem. =)

Ja jag tvivlar inte på att hon varit med och inblandad i allra högsta grad. Känns ändå som att minst en till är inblandad förutom de två.. tydligen så vänder sig JM till JJ när hon vill ha hjälp med pistoler, hot mm.
Citera
2017-06-18, 15:40
Avstängd
Citat:
Ja jag tvivlar inte på att hon varit med och inblandad i allra högsta grad. Känns ändå som att minst en till är inblandad förutom de två.. tydligen så vänder sig JM till JJ när hon vill ha hjälp med pistoler, hot mm.

Angående det med pistolen var det DB hon frågade det. Men jag förstår hur du tänker. Jag tror dock inte det varit fler med faktiskt, ser inget tekniskt som tyder på det. Men men.
Citera
2017-06-18, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Haha varför skulle de vara de vara provrörsbarn? För att de är tvillingar? När kvinnan närmar sig 40 ökar risken/chansen för tvillingar.
Ja eller när hon plötsligt slutar med P-piller, då faller flera ägg ner samtidigt!
Citera
2017-06-18, 15:56
Medlem
Nikhitas avatar
Citat:
Angående det med pistolen var det DB hon frågade det. Men jag förstår hur du tänker. Jag tror dock inte det varit fler med faktiskt, ser inget tekniskt som tyder på det. Men men.

Hon hade frågat JJ med enligt MR. Men det kan man ju inte lita på Spekulerar bara lite medans jag läser förhören.
Citera
2017-06-18, 16:47
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torkel.K
Varför då? JM kommer garanterat att sitta inlåst resten av livet. Även om dom på något sätt är inblandade i mordet på Aki har dom fortfarande alla möjligheter att vända livet till något positivt. Men då är det nödvändigt att dom bryter det destruktiva mönstret med droger. Men att människor vänder en negativ livsstil till en positiv är inte på något sätt ovanligt. Men då måste också viljan att förändras finnas. Hoppas hoppas...

Om de vänder sig mot JM kommer hon garanterat öppna munnen och berätta allt, då åker de in, JB mister sitt barn och DB lär ju få skaka galler, JJ också, de har för mycket att förlora och det vet dom om.

Rädslan för konsekvensen av sitt agerande är större än viljan att få lägga allt bakom sig tror jag.
Citera
2017-06-18, 16:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Om de vänder sig mot JM kommer hon garanterat öppna munnen och berätta allt, då åker de in, JB mister sitt barn och DB lär ju få skaka galler, JJ också, de har för mycket att förlora och det vet dom om.

Rädslan för konsekvensen av sitt agerande är större än viljan att få lägga allt bakom sig tror jag.

Juridiskt sett är tillförlitlighet/trovärdighet av mycket stor vikt i indicierelaterade fall såsom Aki-mordet. Johanna kommer att kunna påstå vad hon vill och ange vem som helst, de kommer inte att fälla dem för det mordet då hennes trovärdighet är lika med noll. Oskyldiga eller inte. Den i övrigt framkomna tekniska bevisning samt vittnesmål emot dem är förkastlig och kollad sen tiden då de var häktade. Nej, de kommer inte att fungera. De slipper.
Citera
2017-06-18, 17:08
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Juridiskt sett är tillförlitlighet/trovärdighet av mycket stor vikt i indicierelaterade fall såsom Aki-mordet. Johanna kommer att kunna påstå vad hon vill och ange vem som helst, de kommer inte att fälla dem för det mordet då hennes trovärdighet är lika med noll. Oskyldiga eller inte. Den i övrigt framkomna tekniska bevisning samt vittnesmål emot dem är förkastlig och kollad sen tiden då de var häktade. Nej, de kommer inte att fungera. De slipper.

Mja, de är ju fortfarande misstänkta rent formellt har vi ju fått erfara via den här rättegången, de har ju fått vittna som medmisstänkta i och för sig endast för att få läsa upp vad de sagt i förhör, de hade ju vägrat att vittna annars.

Polis och utredare har nog en ganska klar bild över hur de tror att det har gått till när A*i dog, problemet är ju att ingen erkänner något och framförallt, den som initierat allt, moltiger om allt väsentligt, ljuger och nekar till allt annat och är dessutom skvatt galen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in