Citat:
Angelius-tolkningen var roligare, men det var nog fördelen att kunna dra ekonomisk nytta av en påhittad koppling till en kommunal verksamhet som var den verkliga orsaken. Även om det, som så mycket annat som JM har företagit sig, inte är tillåtet, om jag förstår rätt.
Jag har tidigare sett en lönesumma (om jag minns rätt på ca 7-8 miljoner eller mer och ca 15 anställda) och vet inte varför den nu är noll. Vi har ju fått vittnesuppgifter om bl.a. JMs och LIs löner som, om jag minns rätt, ska ha varit ca 60' – 70' per månad. En hel del av JMs barn och släkt har också jobbat inom verksamheten. Jag tolkar det också som att en lönesumma har ingått i tillämpningen av 3-12-reglerna när vinsten betalats ut.
Kanske ska man väga in att det är möjligt (troligt?) att det finns kopplingar till flera bolag och kriminella verksamheter och att det inte är säkert att all redovisning och bokföring skett i enlighet med god redovisningssed?
Kanske är det värt besväret att skaffa fram årsredovisningen och gräva lite mer?
–
Jag har tidigare sett en lönesumma (om jag minns rätt på ca 7-8 miljoner eller mer och ca 15 anställda) och vet inte varför den nu är noll. Vi har ju fått vittnesuppgifter om bl.a. JMs och LIs löner som, om jag minns rätt, ska ha varit ca 60' – 70' per månad. En hel del av JMs barn och släkt har också jobbat inom verksamheten. Jag tolkar det också som att en lönesumma har ingått i tillämpningen av 3-12-reglerna när vinsten betalats ut.
Kanske ska man väga in att det är möjligt (troligt?) att det finns kopplingar till flera bolag och kriminella verksamheter och att det inte är säkert att all redovisning och bokföring skett i enlighet med god redovisningssed?
Kanske är det värt besväret att skaffa fram årsredovisningen och gräva lite mer?
–
På merinfo.se finns uppgifterna om kostnader:
Rörelsens kostnader 2016-12
Försäljningskostnader 0
Administrationskostnader 0
Kostnader för forskning och utveckling 0
Övriga rörelsekostnader -8
Förändring lager mm 0
Råvaror och förnödenheter 0
Handelsvaror 0
Övriga externa kostnader -5 249
Personalkostnader -14 236
Avskrivningar och nedskrivningar -16
Summa rörelsekostnader -19 509
Rörelseresultat, EBIT 8 818 uppgifter om kostnader:
Att det ser ut som det gör på allabolag.se har nog att göra med att bolaget är likviderat.