2017-06-17, 20:30
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Tycker tvärtom, Kovalev verkar väldigt spänd inför returmötet. Igår vägrade han vara med under presskonferensen, han gick bara rakt ut och under hela uppsnacket till matchen har Kovalev inte varit sig riktigt likt, verkar konstant arg och otålig medans Ward verkar lugn och fokuserad. Om det är en nackdel eller fördel för Kovalev är svårt att säga. Går Kovalev in och börjar jaga en knock kan det sluta med att han bara blir frustrerad. Hunter påstår att han tränat Ward för att vinna på knock. Enda chansen att Ward skulle vinna på knock är om han lyckas suga musten ur Kovalev och stoppa en urtrött Kovalev i slutet av matchen. Ingen aning vem som drar det längsta strået men hoppas på en riktigt bra fight i alla fall.
Citera
2017-06-17, 20:55
Medlem
paleheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
palehead: helt klart spännande att se hur matchen börjar. jag har svårt att tänka mig att ward vill boxas de första ronderna eftersom kovalev är såpass farlig tidigt i matcherna och eftersom kovalev är en bättre boxare. kan tänka mig ward vill börja med att kramas och brottas och göra kovalev frustrerad men jag kan ha fel.

Andre måste sätta sig i respekt med hårda slag i början för att på så sätt stoppa Kovalevs självsäkra framfart. Samtidigt måste Sergey skära av ringen mycket bättre och mata sin jabb för att få Ward ur balans. Sergey kommer försöka dominera Ward med finter och en attackerande inställning, och Andre kommer försöka få Kovalev ur balans med olika ojustheter.

.
Citera
2017-06-17, 20:57
Medlem
paleheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Tycker tvärtom, Kovalev verkar väldigt spänd inför returmötet. Igår vägrade han vara med under presskonferensen, han gick bara rakt ut och under hela uppsnacket till matchen har Kovalev inte varit sig riktigt likt, verkar konstant arg och otålig medans Ward verkar lugn och fokuserad. Om det är en nackdel eller fördel för Kovalev är svårt att säga. Går Kovalev in och börjar jaga en knock kan det sluta med att han bara blir frustrerad. Hunter påstår att han tränat Ward för att vinna på knock. Enda chansen att Ward skulle vinna på knock är om han lyckas suga musten ur Kovalev och stoppa en urtrött Kovalev i slutet av matchen. Ingen aning vem som drar det längsta strået men hoppas på en riktigt bra fight i alla fall.

Nja, det du ser som "väldigt spänd" handlar om att Sergey nu helt saknar respekt för Ward. Sergey gick ut från presskonferensen eftersom upplägget var ensidigt partiskt med Sergeys hela team talande först, och sedan Wards hela team talande därefter. Dessutom visste Sergey att hela presskonferensen var upplagd för att tjafsa om att John David Jackson är en lögnare, och det var han inte intresserad av att lyssna på.

Sergey var spänd och nervös i första matchen eftersom han hade för mycket respekt inför Wards förmågor. Nu föraktar han Wards beteende, och låter sig inte påveras av hans trashbeteende. Det kommer få stora konsekvenser för Sergey beteende i ringen eftersom hans självförtroende är så mycket högre än förra gången. Hans självförtroende kommer förmodligen göra honom mer avslappnad.

.
Citera
2017-06-17, 21:18
Medlem
Libérées avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palehead
Andre Ward mot Sergey Kovalev II borde bli en fantastisk fest för alla boxningsintresserade....

De två boxarna verkar vara ultimata proffs, men Ward verkar fortfarande vara relativt narcisistisk, och lite amatörmässigt bygger han vissa muskler för att se bra ut i spegeln, medan Sergey verkar vara ett hundraprocentigt fullblodsproffs som bara har muskler för att förbättra sin förmåga att exekvera.
.

Håller med dig i princip allt i ditt inlägg, men vad menar du med muskelbyggandet? Hur ser/vet du det?

Att AW är narcissist tvivlar jag inte alls på (han nickar ju trots allt S.O.G haha), bara nyfiken på vad du menar.
Citera
2017-06-17, 21:39
Medlem
introvertos avatar
Jag tror på Ward inatt. Han är en duktig tekniker med högt ring-IQ. För Kovalevs del så talar det snarare emot honom att de mötts innan, än om det vore första mötet. Tror Ward har större förmåga att dra nytta av att känna sin motståndare. Kovalev är mer av en best än en taktiker, får jag känslan av.

Jag hoppas på Kovalev däremot!

Vilken tid bör man ställa klockan på inatt tror ni? Sändningen håller på från 03:00 till 07:30. Undercardet skiter jag i, vill bara se Kovalev och Ward.
Citera
2017-06-17, 22:31
Medlem
paleheads avatar
Citat:
Andre Ward mot Sergey Kovalev II borde bli en fantastisk fest för alla boxningsintresserade.

De två boxarna verkar vara ultimata proffs, men Ward verkar fortfarande vara relativt narcisistisk, och lite amatörmässigt bygger han vissa muskler för att se bra ut i spegeln, medan Sergey verkar vara ett hundraprocentigt fullblodsproffs som bara har muskler för att förbättra sin förmåga att exekvera.

Citat:
Ursprungligen postat av Libérée
Håller med dig i princip allt i ditt inlägg, men vad menar du med muskelbyggandet? Hur ser/vet du det?

Att AW är narcissist tvivlar jag inte alls på (han nickar ju trots allt S.O.G haha), bara nyfiken på vad du menar.

Ha ha ha... Jag vet inte varför jag inkluderade det stycket. Sergey har maximerat sin kraft i högerslaget genom att bl. a. rotera höften på ett enastående sätt. Dessutom verkar han främst ha tränat de muskler han använder när han slår. De muskler som han inte använder vid slag, verkar han inte ha tränat på samma sätt. Han verkar ha optimerat sin muskelträning för att förbättra sina slag maximalt.

Ward däremot verkar inte ha prioriterat de muskler han använder när han slår, på samma sätt. Vissa tränade muskler verkar vara mer estetiska än användbara i hans yrke, vilket jag finner vara en intressant skillnad mellan de två boxarna. En av dem är ett optimerat vapen med livsfarlig teknik, medan den andre är ett snyggt vapen med sämre prestanda.

Jag förmodar att jag inkluderade stycket eftersom det belyser en del i graden av professionalism. Ward är professionell i andra hänseenden, men i slagteknik och slagkraft är han det inte i en jämförelse med Sergey.

Wards fotarbete var exempelvis ett av de bästa i världen, för några år sedan. Många underskattar fotarbetets betydelse för en fighter. Man kan se detta även i djurvärlden. Kattens totala dominans över råttan handlar f.f.a. om ett bättre fotarbete. Om nu Ward lyckats få liv i sina fötter igen som det ryktas, så kommer Kovalev förmodligen slå hål i luften igenom hela fighten, vilket bl.a. visar en fördel med att satsa på den färdigheten.

.
Citera
2017-06-17, 23:47
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Nja, det du ser som "väldigt spänd" handlar om att Sergey nu helt saknar respekt för Ward. Sergey gick ut från presskonferensen eftersom upplägget var ensidigt partiskt med Sergeys hela team talande först, och sedan Wards hela team talande därefter. Dessutom visste Sergey att hela presskonferensen var upplagd för att tjafsa om att John David Jackson är en lögnare, och det var han inte intresserad av att lyssna på.

Sergey var spänd och nervös i första matchen eftersom han hade för mycket respekt inför Wards förmågor. Nu föraktar han Wards beteende, och låter sig inte påveras av hans trashbeteende. Det kommer få stora konsekvenser för Sergey beteende i ringen eftersom hans självförtroende är så mycket högre än förra gången. Hans självförtroende kommer förmodligen göra honom mer avslappnad.

.

Du kanske har rätt men jag har fått intrycket att Kovalev inte alls verkar helt i balans, det visar sig dock om några timmar. Du har Kovalev som klar favorit då borde du lägga lite pengar på honom. Ward var knapp favorit i första mötet och är knapp favorit igen. Jag vågar inte satsa någonting på den här fighten då jag inte ens har en magkänsla hur det kommer gå. Det enda resultat jag inte vill ha är ett oavgjort domslut.
Citera
2017-06-18, 11:40
Medlem
Neurons avatar
Jaha, Ward tog rättvist hem det. Även om Kovalev gjorde det rätt bra första 5-6 ronderna. Kändes dock som att Ward sakta men säkert nötte ner Kovalev likt den första matchen. Den här gången satt Wards kroppsslag bättre och det tog ut sin rätt på Kovalev. Kovalev gjorde misstaget att försöka ta poäng i inside fightningen där han är flera nivåer sämre än Ward. Han borde kört samma taktik som i första matchen och försökt låsa Wards armar alternativt huvud när dom gick in i inside fighting.

Domaren stoppade matchen alldeles för tidigt. Han kunde tagit en räkning på Kovalev där istället och då hade vi kanske fått se matchen gå alla tolv ronderna (och trolig poängseger för Ward). Har lite svårt att förstå hur domaren kan motivera stoppet där. Kovalev försökte ju slå tillbaka, men missade. Han var inte helt inaktiv och stående utslagen.

Nåja, Ward hade som sagt ändå tagit det på poäng är känslan, så kanske lika bra att det blev en TKO av det hela så man slipper allt tjafs i efterhand.
Citera
2017-06-18, 11:49
Medlem
Neurons avatar
Förresten, är det någon som vet om Kovalev och Ward kör återkommande VADA-testning?
Citera
2017-06-18, 12:47
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neuron
Jaha, Ward tog rättvist hem det. Även om Kovalev gjorde det rätt bra första 5-6 ronderna. Kändes dock som att Ward sakta men säkert nötte ner Kovalev likt den första matchen. Den här gången satt Wards kroppsslag bättre och det tog ut sin rätt på Kovalev. Kovalev gjorde misstaget att försöka ta poäng i inside fightningen där han är flera nivåer sämre än Ward. Han borde kört samma taktik som i första matchen och försökt låsa Wards armar alternativt huvud när dom gick in i inside fighting.

Domaren stoppade matchen alldeles för tidigt. Han kunde tagit en räkning på Kovalev där istället och då hade vi kanske fått se matchen gå alla tolv ronderna (och trolig poängseger för Ward). Har lite svårt att förstå hur domaren kan motivera stoppet där. Kovalev försökte ju slå tillbaka, men missade. Han var inte helt inaktiv och stående utslagen.

Nåja, Ward hade som sagt ändå tagit det på poäng är känslan, så kanske lika bra att det blev en TKO av det hela så man slipper allt tjafs i efterhand.
Nje han bröt match i rätt tidpunkt det var rätt ensidig match där Ward dominerade Kovalev rätt kraftigt, Tror att hade det fått forts så hade Kovalev gått ned i ngn av senare ronderna för kroppsslagen tog ut sin fulla rätt på han!
Citera
2017-06-18, 20:42
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Någon mer som märkte hur mycket Erik Skoglund sluddrade med sina ord i slutet av Ward-Kovalev sändningen? Antingen var han rejält packad eller så har slag i huvudet påverkat talförmågan. Tror på det första dock. Märkligt att de får dricka i båset isf
Citera
2017-06-18, 21:43
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond

OK, jag får ta tillbaka det där. Såg verkligen inte en KO/TKO vinst för Ward. Nu har dock Ward och Hunter fått hybris. De verkar på fullaste allvar tro att Ward kan vinna mot Anthony Joshua.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in