2017-06-17, 14:01
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Ni som är motståndare mot Trump. Vad vill ni egentligen?
Är ni bara motståndare mot Trump för att det är Trump?

Jag tror att ni är motståndare emot Trump för ni vill se en globaliserad värld för att ni personligen ska kunna göra klassresor. Ni är motståndare emot Trump för att han river ned som Obama har byggt upp. Inte för att Trump river ned det som är "gott", utan för det som gynnar klassresor.

Personligen vill jag inte ha en obildad, impulsiv och för jobbet uppenbart olämplig sociopat vid rodret för USA´s krigsmakt inklusive kärnvapenarsenal eftersom det är farligt för hela världen, inklusive Sverige.

Vad gäller Amerikanerna och USA i allmänhet så bryr jag mig inte nämnvärt. Trump är demokratiskt vald och de dvs jänkarna får och bör lösa sina egna problem.

Förhoppningsvis kommer det till slut något gott ur den här farsen, till exempel ett starkare, mindre naivt och mer enat Västeuropa. Vissa tecken tyder förvisso redan nu på en sådan utveckling.
2017-06-17, 14:06
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Jag drar slutsatsen att du är motståndare till Trump grundat på en fördom endast, inte av hans politiska beslut.

Vilka "politiska beslut"?

Det Trump hittills har åstadkommit är ju i princip bara att annullera tidigare presidentdekret, hur många rader lagstiftning har han fått igenom i relation till sina bombastiska löften under valkampanjen?
2017-06-17, 14:19
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tymme
Det är lite en märklig slutsats, men du får dra precis vad du vill. Fördom hade det varit om han inte gjort bort sig offentligt var och varannan dag. Men det är inget vi behöver debattera. Som sagt, min uppfattning är att han är gravt inkompetent och instabil. Det har inget med eventuella fattade beslut att göra.
Inkompetent är Trump inte. Det är en fördom som du baserar på media's uppfattning. Instabil är nog sanning med tanke på att han ändrar sig väldigt fort.

Men då är frågan: Är det något problem? Obama var inte ostabil och inte "tramsig", men istället så var Obama inte en direkt hygglig person. Han kunde säga en sak med göra en annan. Så gör inte Trump.

Citat:
Jag har inga som helst problem att förstå varför i stort sett alla tänkande människor jag känner avskyr honom. Men det gäller såklart mest svenskar och andra europeer. Bor man i USA hundratals mil från Washington och dessutom aldrig skulle kunna tänka sig att rösta på något annat än R är det möjligt att han framstår som ett vettigt val, men det är omöjligt att sätta sig in i.

Jag uppfattar väldigt många Svenskar avskyr Trump, men dem avskyr Trump för hans personlighet. Inte den politik han bedriver. Då är Trump snarare älskad av Svenska folket. Trump sänker skatter och vill öka jobbintresset. Detta är något som Alliansen, dvs 50% av Svenska folket, röstar för. Så att säga Svenska folket ratar GOP's politik, nämns inte i Svensk media.

Jag uppfattar Trump som väldigt underhållande. Orsaken är för jag bryr mig inte om dessa miljonärer och miljardärer som gråter över Trump.
2017-06-17, 14:22
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Vilka "politiska beslut"?

Det Trump hittills har åstadkommit är ju i princip bara att annullera tidigare presidentdekret, hur många rader lagstiftning har han fått igenom i relation till sina bombastiska löften under valkampanjen?

Trumps politiska beslut är: Muren, Obamacare och muslimbannen.

Trump har inte fått igenom så mycket än, för det är senaten som måste godkänna det först.
2017-06-17, 14:26
Medlem
Citat:
Men då är frågan: Är det något problem? Obama var inte ostabil och inte "tramsig", men istället så var Obama inte en direkt hygglig person. Han kunde säga en sak med göra en annan. Så gör inte Trump.
Jag antar att du skämtar. Till och med en del av trumpfansen som verkar leva större delen av sina liv i den här tråden verkar missnöjda med att han inte direkt håller vad han lovar.

Citat:
Jag uppfattar väldigt många Svenskar avskyr Trump, men dem avskyr Trump för hans personlighet. Inte den politik han bedriver. Då är Trump snarare älskad av Svenska folket. Trump sänker skatter och vill öka jobbintresset. Detta är något som Alliansen, dvs 50% av Svenska folket, röstar för. Så att säga Svenska folket ratar GOP's politik, nämns inte i Svensk media.
Så gillar man skattesänkningar älskar man Trump? Dagens mest obegåvade förenkling, grattis till vinsten. Republikanerna motsvarar inte den svenska högern på något sätt annat än rent relativt.

För övrigt är det väldigt tröttsamt att höra detta konstanta trams om att det är MSM som får honom att framstå som en idiot. Det är inte MSM som skriver hans tweets, och det är inte MSM som gör hans uttalanden.
Senast redigerad av tymme 2017-06-17 kl. 14:36.
2017-06-17, 14:26
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Trumps politiska beslut är: Muren, Obamacare och muslimbannen.

Samtliga inte ett steg närmare verkställighet än under Trumps personvalskampanj.
2017-06-17, 14:29
Medlem
HelloChrists avatar
Trump, 71åringen som levt ett liv i oändlig lyx utan begränsningar, där pengar aldrig varit ett problem och varje impuls till degenererat beteende bara är ett samtal bort.
Det har varit ungefär lika lätt för honom att följa sina mörkare begär som för alla andra att googla fram fantasier av det på nätet.
Han har nu utsatts för en 2år lång granskning av världens mäktigaste etablissemang, senaste halvåret även från USA's i princip samlade rätts och övervakningsapparat.

Ingenting har de hittat.
Som jag sa tidigare hade man troligen hittat tillräckligt på Astrid Lindgren för att ge henne stolen med de insatserna, men ingenting har de kunnat hitta på Trump!

Men det är klart, han är ju en korkad, okunnig, obildad, oerfaren, lynnig pajas!!!!

Nädå, som jag sa tidigare, förmodligen har vi att göra med en av världens hederligaste män här!
2017-06-17, 14:37
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Jag antar att du skämtar.
Nej. Han vill fortfarande bygga muren och han vill fortfarande göra ett muslimbann.

Citat:
Så gillar man skattesänkningar älskar man Trump? Dagens mest obegåvade förenkling, grattis till vinsten. Republikanerna motsvarar inte den svenska högern på något sätt annat än rent relativt.

Ja. Man måste gilla Trump om man nu stödjer USA's regeringspolitik. Den Svenska vänstern motsvarar GOP fullt och hållet. Ge Annie Lööf och Anna Barta Kindberg fria händer att göra vad dem vill så kommer Sverige bli ett lågskatteland och miljon kommer vara totalt ointressant.

Citat:
För övrigt är det väldigt tröttsamt att höra detta konstanta trams om att det är MSM som får honom att framstå som en idiot. Det är inte MSM som skriver hans tweets, och det är inte MSM som gör hans uttalanden.

Det är MSM som vinklar. Alla vet att MSM vinklar, även muslimer vet det.
Den dagen då MSM pratar gott om Trump, så kommer många att följa efter.
2017-06-17, 14:43
Medlem
Citat:
Nej. Han vill fortfarande bygga muren och han vill fortfarande göra ett muslimbann.
Och? Eller menar du att det är de enda löften eller påståenden han kommit med?

Citat:
Ja. Man måste gilla Trump om man nu stödjer USA's regeringspolitik. Den Svenska vänstern motsvarar GOP fullt och hållet. Ge Annie Lööf och Anna Barta Kindberg fria händer att göra vad dem vill så kommer Sverige bli ett lågskatteland och miljon kommer vara totalt ointressant.
Nej.

Citat:
Det är MSM som vinklar. Alla vet att MSM vinklar, även muslimer vet det.
Den dagen då MSM pratar gott om Trump, så kommer många att följa efter.
Vinklar MSM hans tweets? Om trump rent hypotetiskt skulle bete sig som en vettig människa så skulle folk gilla honom.

Hur som helst tycker jag att jag har svarat på din fråga och jag är egentligen inte intresserad av någon debatt med dig. Förutsättningarna för en meningsfull diskussion är heller inte jättestora. Det glädjer mig dock att vi är överens om att han verkar vara instabil.
Senast redigerad av tymme 2017-06-17 kl. 15:00.
2017-06-17, 15:06
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Inkompetent är Trump inte. Det är en fördom som du baserar på media's uppfattning. Instabil är nog sanning med tanke på att han ändrar sig väldigt fort.

Jag uppfattar Trump som väldigt underhållande. Orsaken är för jag bryr mig inte om dessa miljonärer och miljardärer som gråter över Trump.

Vad får dig att tro att du skulle en sannare åsikt om Trump än den andra här har? Eller för den delen medias bild? Vilka resurser till att följa Trump har du. Och nej, menar inte att skaffa Twitter och följa hans tirader där.
2017-06-17, 15:16
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Och? Eller menar du att det är de enda löften eller påståenden han kommit med?
Nej. Han har kommit med avregleringar också.

Citat:
Nej.
Jo. Låt Reinfeldt styra i 20 år så ska du se på låga skatter, avregleringar med mera.

Citat:
Vinklar MSM hans tweets?
Aftonbladet, CNN, Expressen, DN, Vox, New York Times, MSBN osv.

Citat:
Om trump rent hypotetiskt skulle bete sig som en vettig människa så skulle folk gilla honom.
Alltså är det bara Trumps beteende som gör så folk ogillar honom. Som jag sade.

Citat:
Hur som helst tycker jag att jag har svarat på din fråga och jag är egentligen inte intresserad av någon debatt med dig. Förutsättningarna för en meningsfull diskussion är heller inte jättestora. Det glädjer mig dock att vi är överens om att han verkar vara instabil.
Svara då inte på mina inlägg.

Obama var också instabil, fast på ett annat sätt.
2017-06-17, 15:18
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vad får dig att tro att du skulle en sannare åsikt om Trump än den andra här har? Eller för den delen medias bild? Vilka resurser till att följa Trump har du. Och nej, menar inte att skaffa Twitter och följa hans tirader där.

Ursäkta! Jag uppfattade inte din Svenska helt korrekt. Kan du ta om detta?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in