2017-03-27, 00:05
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Orangutangen vet verkligen hur man skapar förtroendefulla relationer till sina vänner.
http://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/donald-trump-angela-merkel-nato-bill-defence-ignore-usa-germany-spending-a7650636.html

karln är uppenbarligen gravt störd
Han är obetalbar :-)

----

Pga uppenbar splittring i gop och i förh till president finns nu farhågor för 'government shutdown' om en månad.

https://www.axios.com/trump-rewrites-his-playbook-2330735585.html
2017-03-27, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Precis som Mexiko, va?

Vi får se vad handelsbalansen blir nästa år när NAFTA omförhandlats om kommande månader.

Finns många sett att betala på ett annat är att skatta pengar illegala skickar hem.

Som Trump sagt han behöver bara pengar föra att starta bygga, betalningen kommer sen.
2017-03-27, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Exakt. EU/NATO har inget att oroa sig för

Avtalen gäller givetvis. Det Trump gör är att han använder leverage för att förhandla om villkoren. Det Trump menar är att man inte kan vara säker på att avtalen kommer att gälla i framtiden om de andra parterna inte betalar mer.

Vissa har dock fortfarande inte förstått hur Trump förhandlar.
2017-03-27, 01:44
Medlem
FlashyBears avatar
Fy fan, jag hoppas nu på en trumpisk (arg) period...

https://www.nytimes.com/2017/03/26/us/politics/trump-health-care-conservatives-congress.html?ref=politics

Citat:
President Trump, posting on Twitter on Sunday, saw multiple culprits, including the renegade group of small-government conservatives in the House Freedom Caucus and outside groups like the Club for Growth. Those groups, which do not always work placidly together, had aligned against the president and the House speaker, Paul D. Ryan, the ultimate symbol of their dismay with the entrenched ways of the capital. At the same time, some saw the president as pointing a finger at Mr. Ryan, too, when Mr. Trump urged his Twitter followers on Friday to tune in to a Fox News host, Jeanine Pirro, who went on to call for Mr. Ryan’s resignation.
Han börjar (så smaningom) attackera "konservativa" och "etablissemanget" som jag ville...

Citat:
Republicans also have to contend with an outsider president who never had much of an affinity or loyalty for their party, and who, as a novice politician, has not built the relationships in Washington that are usually needed to get big deals done.

“There’s this disjunction,” Mr. Lowry added. “He doesn’t have a congressional party. He doesn’t even really have a wing of a congressional party.”
Exactly! And he doesn't care about GOP:s future

Citat:
What makes progress on any issue so complicated is the fundamental clash between the belief systems of Mr. Trump, whose instincts are more populist than conservative, and Republican leaders in Congress, who are more oriented toward a small-government, free-market policy vision.

“Trump, whatever else he is, was able to see that what was being offered to Republicans was not really what they wanted,” said David Frum, the conservative writer and a former speechwriter for President George W. Bush. “They wanted more health care for themselves, less immigration and no more Bushes. And what they were offered was no more health care, more immigration and a third Bush.”
Japp. Och Bannon hajar ju det.

https://www.nytimes.com/2017/03/25/us/politics/trump-health-care-defeat-gop-civil-war.html?ref=politics

Citat:
Mr. Bannon and the president’s more soft-spoken legislative affairs director, Marc Short, pushed Mr. Trump hard to insist on a public vote, as a way to identify, shame and pressure “no” voters who were killing their best chance to unravel the health care law.

One Republican congressional aide who was involved in the last-minute negotiations said Mr. Bannon and Mr. Short were seeking to compile an enemies list. Mr. Ryan repeatedly counseled the president to avoid seeking vengeance — at least until he has passed spending bills and a debt-ceiling increase needed to keep the government running. In the end, the president decided to back down.
An enemies list (sic!!!!) vad i helvete..! 🙈🙊🙉

Best Trump = angry Trump. Och nu är det GOP:s tur. Jag hoppas att Trump går mot GOP som han gick mot media, domstolarna, Demokraterna (under valet) och (lite oförtjänt) mot Obama. Fan, det skulle bli så fint

Inte nog med. Demokraterna är ledarlösa och verkar vilja (eller iaf hota med) "fillbuster" Trump's kandidat till HD. Lol, som att väljarna skulle gilla det..

Och som vi lärde oss från primaries - när alla slås mot alla vinner Trump, The Chaos Candidate
2017-03-27, 02:02
Medlem
FlashyBears avatar
Herregud! Kollade just nu på Justice With Judge Jeanine 3/25/2017 - Fox News HD March 25 som Trump verkar tipsa?
Herregud, är hon typ svart latino kvinnlig Trump?

Även hon fortsätter med "businessman Trump didn't know what bill was about". Då var det säkert planterat av Trump. Är det så smart som "damage control"? Njaaa.

Annars är hennes stil exakt vad jag vill från Trump. Gå nuclear mot GOP

Och jag trodde att RT och SVT var partiska..
Senast redigerad av FlashyBear 2017-03-27 kl. 02:06.
2017-03-27, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Herregud! Kollade just nu på Justice With Judge Jeanine 3/25/2017 - Fox News HD March 25 som Trump verkar tipsa?
Herregud, är hon typ svart latino kvinnlig Trump?

Även hon fortsätter med "businessman Trump didn't know what bill was about". Då var det säkert planterat av Trump. Är det så smart som "damage control"? Njaaa.

Annars är hennes stil exakt vad jag vill från Trump. Gå nuclear mot GOP

Och jag trodde att RT och SVT var partiska..
Judge Janine såväl som Hannity är partiska ja. Det fina är att dom inte utger sig för nåt annat så då ser jag inte det som något problem.

Trump har ju förberett ändå sen han blev vald för att lämna Ocare på plats och låta den implodera av sig självt.

För Trump var det hela en win-win situation.

Men jag är ytterst besviken Trump inte körde omröstningen, satt hela kongressen på pränt hur dom röstat. Men Trump kanske var orolig att en del som i förväg sa att dom skulle rösta nej skulle ändra sig under den pressen?
2017-03-27, 05:34
Medlem
Citat:
Trumps nya drag: En insatsstyrka

Den gångna veckan var ingen hit för president Trump med flera bakslag, där bland annat hans hälsoreform fick se sig slagen.
Men med hjälp av svärsonen Jared Kushner har han nu planer på att vända allt, skriver Washington Post.
Knepet? En ny organisation inom Vita huset med målet att ta bort en del byråkrati.

Citat:
Organisationen ska heta "The White House Office of American Innovation", eller Vita husets avdelning för amerikansk innovation. Högsta hönset inom avdelningen ska vara Jared Kushner, 36, Trumps svärson och rådgivare.

http://www.expressen.se/nyheter/trumps-nya-drag-en-insatsstyrka/
2017-03-27, 12:32
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Judge Janine såväl som Hannity är partiska ja. Det fina är att dom inte utger sig för nåt annat så då ser jag inte det som något problem.

Trump har ju förberett ändå sen han blev vald för att lämna Ocare på plats och låta den implodera av sig självt.

Men jag är ytterst besviken Trump inte körde omröstningen, satt hela kongressen på pränt hur dom röstat. Men Trump kanske var orolig att en del som i förväg sa att dom skulle rösta nej skulle ändra sig under den pressen?
HAHAHAHA, nä, han skulle ta bort den samma dag han tillträdde påstod han en eller två ggr
Det ser vi att detta inte skedde, så nu hittar man på en lögn istället.
2017-03-27, 15:55
Medlem
Wall street verkar inte begripa att allt går enligt plan och nu faller börsen. Skärpning!
2017-03-27, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara

Förklara hur Trump vann på detta när han i alla år hyllat sig själv som en mästerlig förhandlare men kunde inte ens ena sitt parti för att genomföra ett av sina viktigaste vallöften? Dessutom gör det det betydligt svårare för honom att få igenom sin budget, vilket är nästa sak på dagordningen. Men jo, visst 3D-chess and all that
2017-03-27, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Wall street verkar inte begripa att allt går enligt plan och nu faller börsen. Skärpning!

Wall Street begriper nog mer än någon i aphuset. Visst, allt går enligt plan, inga löften infriade överhuvudtaget mer än ett par mindre som inte betyder ett skit. Obamacare kvar, ingen mur, ISIS skulle besegras inom 30 dagar istället tar man död på 200 civila häromdagen etc etc. Om detta var planen så håller jag med, allt går verkligen enligt plan
2017-03-27, 16:55
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Faller?

+10-15% sedan valet

Citat:
Ursprungligen postat av Shelby
Förklara hur Trump vann på detta när han i alla år hyllat sig själv som en mästerlig förhandlare men kunde inte ens ena sitt parti för att genomföra ett av sina viktigaste vallöften? Dessutom gör det det betydligt svårare för honom att få igenom sin budget, vilket är nästa sak på dagordningen. Men jo, visst 3D-chess and all that
Det var det minst dåliga alternativet. Är det så svårt att förstå? Trump lovade Universal Care istället för ObamaCare vilket inte var möjligt.
Senast redigerad av FlashyBear 2017-03-27 kl. 17:03.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in