Citat:
Nycklar till företaget
Man kanske ska lägga till att det inte finns något som tyder på att MR hade nycklarna till Pangelius lokaler, annat än då han fick dom av JM ca 23:10 på mordkvällen för att lägga tillbaka nycklarna till Touranen på plats.
Djup grav
Som om den inte redan vore djup nog, så kan man väl säga att JMs grav blir djupare för varje dag som går.
Bevisvärde
Jag vet inte vad som har tyngst bevisvärde mot JM när det gäller mord och mordförsök på Göran och Anki, men några bevis, indicier och vittnesmål som jag tycker väger tungt är:
– Hela motivbilden.
– Den eskalerande konflikten med föräldrarna.
– Uttalanden om att vilja mörda föräldrarna.
– MRs vittnesmål.
– AGs vittnesmål.
– JMs alla små lappar.
– JMs uttalanden i inspelningar från avlyssning.
– JMs alla lögner om vad hon gjort mordkvällen.
Även om inte allt fanns där så borde det räcka med marginal för en fällande dom.
Mardröm
Jag hade ändå en mardröm i natt. MR dog under oklara omständigheter i fängelset och en medfånge (som mutats av JM) "steg fram" och sa att MR berättat för medfången att han ljugit när han sagt att JM instruerat honom att mörda och kört honom till Granliden. JM fick resning och hovrätten friade henne och hon fick ett rekordskadestånd som överträffade vad både Joy Rahman och Kaj Linna hade fått. En ny lag, lex Möller, infördes. Enligt den skulle JM i hela sin livstid få 10% av allt som utbetaldes av stat och kommuner för omhändertagande av ensamkommande. Med drygt 52000 asylsökande ensamkommande de senaste fem åren blev det 10% av ca tio miljarder om året.
(10% av 52047 * 80000 (per månad) * 12 (månader) / 5 (år) = ca 1 miljard per år).
Om de ca 225 000 pensionärer i Sverige som lever under EUs fattigdomsgräns (ca 11000:-/månad) hade fått dela på dom pengarna så hade dom kunnat få 4 400 mer om året, var och en.
Det var bara en dröm...
–
Man kanske ska lägga till att det inte finns något som tyder på att MR hade nycklarna till Pangelius lokaler, annat än då han fick dom av JM ca 23:10 på mordkvällen för att lägga tillbaka nycklarna till Touranen på plats.
Djup grav
Som om den inte redan vore djup nog, så kan man väl säga att JMs grav blir djupare för varje dag som går.
Bevisvärde
Jag vet inte vad som har tyngst bevisvärde mot JM när det gäller mord och mordförsök på Göran och Anki, men några bevis, indicier och vittnesmål som jag tycker väger tungt är:
– Hela motivbilden.
– Den eskalerande konflikten med föräldrarna.
– Uttalanden om att vilja mörda föräldrarna.
– MRs vittnesmål.
– AGs vittnesmål.
– JMs alla små lappar.
– JMs uttalanden i inspelningar från avlyssning.
– JMs alla lögner om vad hon gjort mordkvällen.
Även om inte allt fanns där så borde det räcka med marginal för en fällande dom.
Mardröm
Jag hade ändå en mardröm i natt. MR dog under oklara omständigheter i fängelset och en medfånge (som mutats av JM) "steg fram" och sa att MR berättat för medfången att han ljugit när han sagt att JM instruerat honom att mörda och kört honom till Granliden. JM fick resning och hovrätten friade henne och hon fick ett rekordskadestånd som överträffade vad både Joy Rahman och Kaj Linna hade fått. En ny lag, lex Möller, infördes. Enligt den skulle JM i hela sin livstid få 10% av allt som utbetaldes av stat och kommuner för omhändertagande av ensamkommande. Med drygt 52000 asylsökande ensamkommande de senaste fem åren blev det 10% av ca tio miljarder om året.
(10% av 52047 * 80000 (per månad) * 12 (månader) / 5 (år) = ca 1 miljard per år).
Om de ca 225 000 pensionärer i Sverige som lever under EUs fattigdomsgräns (ca 11000:-/månad) hade fått dela på dom pengarna så hade dom kunnat få 4 400 mer om året, var och en.
Det var bara en dröm...
–
Jag hade en "dröm" för ett tag sedan att AM och JM gått ihop om att tubba MR att mörda GM och sen ta hand om alla pengarna tillsammans. Men det är inte så mycket som talar för det scenariot längre. Som det ser ut för mig är attacken 3/8 ett sista desperat försök för JM att undkomma rättvisan samt lagligen bli rättmätig arvtagare. Det eller totalt sammanbrott och fängelse för mordet på Aki. Det hade krävt MR:s död (och AM:s) och kanske lite utlandsvistelse men åtminstone med JM:s logik en inte helt ogörlig sits. Lite utlovade dusörer från det kommande arvet var kanske tänkt att hamna i rätt polisficka, om nu JM som det verkar hade någon med visst inflytande.
Jag undrar om inte JM gått och sett arvet som rättmätigen sitt (till häften i alla fall) och att detta hållit henne uppe i kampen mot och med de sex egna barnen.
Hon är helt J-a tokig förstås.