2017-06-16, 12:51
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast det är exakt vad de gör, senaten kom överens om att baka in de ryska sanktionerna i de iranska för att hindra Trump, vart är det att inte samarbeta mellan parterna för att arbeta emot att Trump eventuellt skulle lätta på de ryska sanktionerna utan senatens godkännande?

Vad har det att göra med mitt inlägg? Du påstod att alla trodde att GOP älskar Trump. Det är en halmgubbe.

GOP och DEMs hatar Trumps utrikespolitik, speciellt den ryssvänliga delen.
2017-06-16, 12:51
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nej, det var jag inte. Vi "Trumpisar" följer inte blint vår ledare. Vi kan tänka själva till skillnad från dem på andra sidan.
Åh fan?
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
Trump sitter säkert på sin tron och är älskad som aldrig förr. ÄLSKAD! Kan inte ni rabiata Trumphatande kommunister som härjar i tråden dag och natt bara ta en liten timeout? När ni återkommer kanske ni kan erkänna för er själva att Trump är ett politiskt geni och den mest handlingskraftiga president USA någonsin haft.
https://projects.fivethirtyeight.com/trump-approval-ratings/

Som republikansk representant är det också naturligtvis Donalds plikt att se till att ta bort och begränsa medborgerliga rättigheter!
https://www.propublica.org/article/trump-administration-rolls-back-civil-rights-efforts-federal-government
Citat:
Trump Administration Quietly Rolls Back Civil Rights Efforts Across Federal Government
For decades, the Department of Justice has used court-enforced agreements to protect civil rights, successfully desegregating school systems, reforming police departments, ensuring access for the disabled and defending the religious.

Now, under Attorney General Jeff Sessions, the DOJ appears to be turning away from this storied tool, called consent decrees. Top officials in the DOJ civil rights division have issued verbal instructions through the ranks to seek settlements without consent decrees — which would result in no continuing court oversight.
Det är lite märkligt att GOP konsekvent försämrar tillvaron för vanliga människor de säger sig representera...
https://en.wikipedia.org/wiki/Voter_suppression_in_the_United_States
Citat:
Voter suppression in the United States
Som enkelt kan ses är detta en ensidigt republikansk agenda.
2017-06-16, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Men hade Obama inte vart inblandat i nått, och lagt ned allt.
Så hade man kallat han för mes i stället, så det går aldrig göra nått rätt egentligen.
Men och andra sidan älskar R krig, så dom klagar ju bara på detta när dom inte får vara med och leka.

Dems älska också krig. Speciellt Hillary. Hon var för Irak-invasionen och fick sota för det i kampen mot Obama om att bli Dems presidentkandidat. Obama kritiserade Hillary hårt för hennes krigsvurmande. Sedan gjorde han henne till utrikesminister och vi fick Libyen och ännu större röra i MENA. Nu har de tre regeringar där senast jag kollade.

Obama började bomba i Syrien ett år innan Putin startade där. Undrar vilka Obama bombade. Kan inte ha varit ISIS. Resultatet var i alla fall att Assad sa att han inte kunde försvara alla delar av Syrien och skulle koncentrera syriska armén på en del ställen. Och att han skulle kalla in fler i armén. Så Obama bombade nog Assad. Resultatet för Europas del var massinvandring då många tolkade det som att kriget var förlorat och unga killar dessutom ville undvika att bli inkallade. Tack Obama för det. Nu har vi massor med hjärnkirurger här.

Sedan kom Putin till Assads undsättning. Och nu har vi Trump som öppet bombar Assads trupper var och varannan dag. USA Army som hade boots on the ground i Syrien redan under Obamas tid, fast det rapporterades inte i Sverige, är nu så kaxig att de varnar Assad för att inte komma i närheten av amerikanska trupper i Syrien. Ja, i Syrien. Känns det inte lite konstigt att oinbjudna amerikanska armén tar sig ton i ett annat land? Och att ingen reagerar.
2017-06-16, 13:14
Medlem
FlashyBears avatar
Merkel är emot sanktionerna.
https://www.ft.com/content/27e28a44-51b0-11e7-a1f2-db19572361bb
Berlin hits back at US move to tighten sanctions on Russia
Citat:
In a joint statement on Thursday, Berlin and Vienna said the amendment heralded a “new and very negative quality in European-American relations”.
Citat:
“Europe’s energy supply is a matter for Europe, not the United States of America,” said the statement, issued by Sigmar Gabriel, German foreign minister, and Austrian chancellor Christian Kern.
Citat:
But the joint statement was unusually strongly worded. “We cannot accept . . . the threat of illegal extraterritorial sanctions against European companies that participate in the development of European energy supply,” it said.

Jag börjar bli väldigt oroad nu. Jag kan tänka mig att Trump kan skriva under lagen... bara för att jävlas med Frau Merkel och för att försöka "knäcka" EU för att 'bring jobs back' till USA och tona ner Ryssland-anklagelserna

Amerika First President
2017-06-16, 14:11
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Dems älska också krig. Speciellt Hillary. Hon var för Irak-invasionen och fick sota för det i kampen mot Obama om att bli Dems presidentkandidat. Obama kritiserade Hillary hårt för hennes krigsvurmande. Sedan gjorde han henne till utrikesminister och vi fick Libyen och ännu större röra i MENA. Nu har de tre regeringar där senast jag kollade.

Obama började bomba i Syrien ett år innan Putin startade där. Undrar vilka Obama bombade. Kan inte ha varit ISIS. Resultatet var i alla fall att Assad sa att han inte kunde försvara alla delar av Syrien och skulle koncentrera syriska armén på en del ställen. Och att han skulle kalla in fler i armén. Så Obama bombade nog Assad. Resultatet för Europas del var massinvandring då många tolkade det som att kriget var förlorat och unga killar dessutom ville undvika att bli inkallade. Tack Obama för det. Nu har vi massor med hjärnkirurger här.

Sedan kom Putin till Assads undsättning. Och nu har vi Trump som öppet bombar Assads trupper var och varannan dag. USA Army som hade boots on the ground i Syrien redan under Obamas tid, fast det rapporterades inte i Sverige, är nu så kaxig att de varnar Assad för att inte komma i närheten av amerikanska trupper i Syrien. Ja, i Syrien. Känns det inte lite konstigt att oinbjudna amerikanska armén tar sig ton i ett annat land? Och att ingen reagerar.
Nu är ju det så att Hillary hade en position som gjorde hon var iblandad i detta, hon bestämde ju inte nu ska vi ha krig.
Och sen har ingen annan nått att säga till om.
Det är 100% självklart att hon hade en betydande roll här, men inte i att ta beslut.

När Obama bombade, så bombade de inte pga is.
Och försöka inbilla sig annat än att det var fruktansvärda förhållanden i Syrien(vissa områden) även före USA kom och hälsade på, är väldigt tokigt.

Trump har möjligheten att plocka hem de militärer som finns i Syrien, men det ser vi inte.
Så finns ingen poäng på detta området alls.
Sen hur ofta är USA inbjudna att bomba och sätta kängor på marken?

Och om inte den massutvandringen skulle skedde då(om tex Obama inte gjort nån bombning), så skulle den ske senare när andras bomber börjar falla, som Putins och Trumps.
Så låt oss inte inbilla oss saker här, som att om Obama inte hade bombat så hade denna utvandring inte skett alls.
2017-06-16, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nu är ju det så att Hillary hade en position som gjorde hon var iblandad i detta, hon bestämde ju inte nu ska vi ha krig.
Och sen har ingen annan nått att säga till om.
Det är 100% självklart att hon hade en betydande roll här, men inte i att ta beslut.

När Obama bombade, så bombade de inte pga is.
Och försöka inbilla sig annat än att det var fruktansvärda förhållanden i Syrien(vissa områden) även före USA kom och hälsade på, är väldigt tokigt.

Trump har möjligheten att plocka hem de militärer som finns i Syrien, men det ser vi inte.
Så finns ingen poäng på detta området alls.

Och om inte den massutvandringen skulle skedde då(om tex Obama inte gjort nån bombning), så skulle den ske senare när andras bomber börjar falla, som Putins och Trumps.
Så låt oss inte inbilla oss saker här, som att om Obama inte hade bombat så hade denna utvandring inte skett alls.

Om Hillary blivit president istället för den motvillige fredspristagaren Obama så är jag hundra att det hade blivit både bomber och boots on the ground lite här och var. Det hade inte räckt med Libyen.

Och på Assads områden i Syrien dit de flesta har flytt är det helt ok områden. Vi får bara inte se det.

Om Obama hade låtit bli att stödja Nusra och andra Al Qaida-terrorister i Syrien hade nog inte Putin behövt gripa in och Trump hade kunnat koncentrera sig på ISIS. Om ens det.

Nu har vi massinvandring från Afghanistan, Pakistan, Indien, Afrika, Mellanöstern, Marocco etc tack vare att Hillary såg till att döda Gadaffi och öppna portarna till Europa. Erdogan använde flyktingströmmarna till Grekland som utpressning men även som ett sätt för en massa turkar att tjäna pengar. Konstigt vad snabbt strömmen blev en stril från Turkiet då Merkel var där och hjälpte Erdogan att få ännu mer makt. Och dessutom öppnade Merkel stora famnen och sa willkommen utan att ens konsultera andra EU-länder. Och idag har man fräckheten att hota de EU-länder som inte gillade Merkels erbjudande till massinvandring med rättsliga åtgärder.

Vi såg detta tidigare då Bush invaderade Irak och fick Persson att ta emot flyktingar därifrån. Borg beskriver det bra här.

https://www.youtube.com/watch?v=zU0_6yPVCPQ&feature=youtu.be
2017-06-16, 14:53
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Vad har det att göra med mitt inlägg? Du påstod att alla trodde att GOP älskar Trump. Det är en halmgubbe.

Nej jag syftade på de idioter i denna tråd som tror att Republikanerna inte skulle gå emot Trump, jag ber om ursäkt för att jag var för otydlig för dig.
2017-06-16, 15:07
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Är det bara jag som är glad över att Usas population får vad dom förtjänar? Dom förtjänar detta förtryck ifrån deras stat. Sättet som dom har röstat på och hjälpt till att förtrycka andra länder. Ingen sympati alls.

Vilket förtryck? Och varför tiger MSM om det förskräckliga förtrycket som det amerikanska folket utsätts för?!
2017-06-16, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Vilket förtryck? Och varför tiger MSM om det förskräckliga förtrycket som det amerikanska folket utsätts för?!
att de förlorar healthcare.
2017-06-16, 15:18
Medlem
HelloChrists avatar
Donald J. Trump ✔ @realDonaldTrump
Why is that Hillary Clintons family and Dems dealings with Russia are not looked at, but my non-dealings are?

Crooked H destroyed phones w/ hammer, 'bleached' emails, & had husband meet w/AG days before she was cleared- & they talk about obstruction?

After 7 months of investigations & committee hearings about my "collusion with the Russians," nobody has been able to show any proof. Sad!

The Fake News Media hates when I use what has turned out to be my very powerful Social Media - over 100 million people! I can go around them

Despite the phony Witch Hunt going on in America, the economic & jobs numbers are great. Regulations way down, jobs and enthusiasm way up!

I am being investigated for firing the FBI Director by the man who told me to fire the FBI Director! Witch Hunt

Vad är det ungdomen säger? Nuff said!
Based President whoop whoop!
2017-06-16, 15:25
Medlem
HelloChrists avatar
The Don gör handtecken för Hwyte Power på omslaget till Newsweek!

http://media.breitbart.com/media/2017/06/image.png
2017-06-16, 15:26
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Om Hillary blivit president istället för den motvillige fredspristagaren Obama så är jag hundra att det hade blivit både bomber och boots on the ground lite här och var. Det hade inte räckt med Libyen.

Och på Assads områden i Syrien dit de flesta har flytt är det helt ok områden. Vi får bara inte se det.

Om Obama hade låtit bli att stödja Nusra och andra Al Qaida-terrorister i Syrien hade nog inte Putin behövt gripa in och Trump hade kunnat koncentrera sig på ISIS. Om ens det.

Nu har vi massinvandring från Afghanistan, Pakistan, Indien, Afrika, Mellanöstern, Marocco etc tack vare att Hillary såg till att döda Gadaffi och öppna portarna till Europa. Erdogan använde flyktingströmmarna till Grekland som utpressning men även som ett sätt för en massa turkar att tjäna pengar. Konstigt vad snabbt strömmen blev en stril från Turkiet då Merkel var där och hjälpte Erdogan att få ännu mer makt. Och dessutom öppnade Merkel stora famnen och sa willkommen utan att ens konsultera andra EU-länder. Och idag har man fräckheten att hota de EU-länder som inte gillade Merkels erbjudande till massinvandring med rättsliga åtgärder.

Vi såg detta tidigare då Bush invaderade Irak och fick Persson att ta emot flyktingar därifrån. Borg beskriver det bra här.

https://www.youtube.com/watch?v=zU0_6yPVCPQ&feature=youtu.be
Jag säger inget om att det bildas flyktingar, det jag säger är att de hade kommit oavsett.

Lägger noll vikt på det egenskaper du vill ge Hillary som president, det är inget annat än dåliga spekulationer.

Jag är personligen för att man tar handen ifrån mellanöstern, då vi kommer aldrig lösa problemen de har.
Det kan dom bara själva göra.

Jag har ingen aning varför man väljer vissa fredspristagare, finns noll logik bakom en del av valen.
Kanske inte så illa med Obama.
Funderar på om detta pris används för "tvinga" fram fred ibland.
Det har varit en del galna utnämningar, kanske dax och ta hem det till Sverige.
Det går ju knappast göra ett sämre jobb(vissa år då).
Det är tom så illa nu att jag lägger noll vikt vid fredspris, just för trovärdigheten är låg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in