Citat:
Ursprungligen postat av
HanMedHornen
Det är ju den är ju där om teorin att räntan aldrig ska upp. 0,25% Forever.
Menar du att det finns en informell formell peg ?
Kan du inte snygga till meningsuppbyggnad och semantik lite? Du kan inte ge andra skulden för att så dåligt konstruerade meningar missuppfattas.
Citat:
Ursprungligen postat av
HanMedHornen
Det är endast din makroekonomi jag sågar - du vet inte hur det fungerar.
Menar du att jag är så kass? Men jag prickade 2017 ganska bra eller hur?
(FB) Gissa 2017
Och det har gått bra tidigare år också.
Jag är inte alls någon evig optimist. Jag hade en negativ syn 2006, en positiv 2009, en miminegativ 2011 och sedan 2013 är jag optimist, så min konjunkturanalys har trots allt fungerat i praktiken och givit mina aktieplaceringar det stöd som är avsikten.
Att du säger att min makroanalys inte fungerar, det är liksom inget jag egentligen bryr mig om :-) Jag vet inte riktigt heller varför du drar en så drastisk slutsats.
Citat:
Ursprungligen postat av
HanMedHornen
Företagsekonomin verkar vara ett starkare ämne - du skrev ett jävla fint utlägg i den andra tråden vi stötte på varandra i.
Jag har lyckats hitta och placera i rätt många företag vars vinster skjutit i höjden och därmed fått aktien att kursdubbla/trippla/mer senaste åren, så något måste jag ju ha gjort rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
HanMedHornen
Nu börjar det dock hända grejer på andra sidan Atlanten!
Allt hänger på konjunkturen. Jag kommer inte störtgråta om konjunkturen blir så stark att den kan bära en högre ränta. Jag tycker folk har helt fel fokus, nästan fulla glas blir tomma med folks attityd.