2017-06-14, 22:13
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissPrim
That sounds terrible. I've thought about it too, but if there's not a Papa on the stage, is that Ghost?
Just to be absolute clear regarding the "interview". Its not an interview. It is an one-two our long spot on the radio where different celebreties tell their story or whatever they want to talk about. They choose what music that should be played and so on.
Its only airing during summer-time in Sweden on radio P1 (public service), and of course as a pod. A tradition since the sixties maybe (?), and its kind of a big deal.
Just to clearify for you what Tobias is about to do.
Citera
2017-06-15, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Har ni sett detta
Intressant läsning och lite mera kött på benen om Ghost

Mannen bakom Ghosts huvudkaraktär: ”Jag är alltså den förste Papa Emeritus – inte Tobias Forge”

https://barametal.wordpress.com/2017...-tobias-forge/

Oj oj oj! Riktigt intressant! Huvudvittne i framtida rättegång?
Citera
2017-06-15, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pete_Blakk
Intressant. Han känns lite bitter då han ville haft mer cred för en halvdan idé. Personligen så har själva påvegrejen aldrig fallit mig i smaken. Aldrig reflekterat över namn Papa Eremitus heller.

Has this been spoke of before?
There's an English saying.
"There coming out of the woodwork" I think it might apply here.
Citera
2017-06-15, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KKC
Oj oj oj! Riktigt intressant! Huvudvittne i framtida rättegång?

Frågan är i sådana fall till vems fördel? Han verkar ju vara polare med alla utom TF, men bekräftar att det är TF som startade Ghost själv. Tror inte han kommer att bli kallad vid en eventuellt rättegång ändå då hans input (förutom att det nämns i TFs svar) inte är vidkommande för att bevisa att Ghost skulle vara ett enkelt bolag. Dvs. om inte TF skulle vilja använda honom som ett vittne som bekräftar att han startade Ghost själv.
Citera
2017-06-15, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peripheryy
Jag tror som sagt att Tobbe är medveten om att han har behandlat sina gastar illa och har därför inte uttalat sig om deras stämningsansökan. Hade han försökt att behandla dessa gubbar med den respekt som dom var värda under deras tid i Ghost, så hade han lättare kunnat försvara sig och antagligen gjort det långt tidigare. Nu har han alltså en advokat som sköter det åt honom eftersom han är fullt medveten om sitt rävspel och vill nog inte riskera för mycket.

Peter Hällje verkar ju vara en sån som inte vill röra om saker i onödan iallafall.

Se där ja - länken från Rebali179 twistar ju hela grejen ytterligare ett par varv.Många ideer och mycket input från höger och vänster har Ghost fått. Det behövdes tydligen en kraft för att samla ihop bitarna och det var Forge själv , utan hans musik och sång så hade ju grejen givetvis aldrig varit nåt annat än en ide i en filosofistuderandes huvud , i detta fallet herr Hälljes ,med allra största sannolikhet.

Dock bevisar det ju en sanning som är speciellt giltig inom konstformen pop/rock - det blir alltid , alltid bäst med input från minst en annan person, helst flera - det finns hur många exempel som helst på den enkla sanningen - som dock kräver sin man/kvinna.Människor har oftast svårt att samarbeta bra och produktivt nån längre tid, friktionsfritt, frivilligt och utan tvång.
Senast redigerad av Golliwogs 2017-06-15 kl. 09:11.
Citera
2017-06-15, 09:11
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Har ni sett detta
Intressant läsning och lite mera kött på benen om Ghost

Mannen bakom Ghosts huvudkaraktär: ”Jag är alltså den förste Papa Emeritus – inte Tobias Forge”

https://barametal.wordpress.com/2017...-tobias-forge/
Två olika saker tycker jag...

1. Ja, allt han säger om Papa Emeritus kan mycket väl vara sant men så vad? Han har inga papper och det gjordes inget avtal OCH han kommer inte ut med det förrän nu.

2. Han tar stark ställning för käranden vilket är en annan fråga på sätt och vis. Visst, det är nog lite sprunget ur avundsjuka, berättigad ilska kanske eller något sorts rättvisetänk mot TF men har ju inte med sakfrågan i punkt 1 att göra.

Intressant också att han så starkt sätter in Martin i det hela, d v s, återigen, egentligen den viktigaste gasten verkar det som och han har alltså inte stämt TF.

När kommer "domen" eller när startar rättegången förresten? Någon som har koll på datum?
Citera
2017-06-15, 09:16
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peripheryy
Jag tror som sagt att Tobbe är medveten om att han har behandlat sina gastar illa och har därför inte uttalat sig om deras stämningsansökan. Hade han försökt att behandla dessa gubbar med den respekt som dom var värda under deras tid i Ghost, så hade han lättare kunnat försvara sig och antagligen gjort det långt tidigare. Nu har han alltså en advokat som sköter det åt honom eftersom han är fullt medveten om sitt rävspel och vill nog inte riskera för mycket.

Peter Hällje verkar ju vara en sån som inte vill röra om saker i onödan iallafall.
Det är din subjektiva åsikt och jag delar den inte och hur menar du där med advokat? Brukar man, som artist med en massa bolag, sköta juridiken själv?
Citera
2017-06-15, 09:31
Medlem
Les Binkss avatar
Med anledning av spekulationer - svar från chatten med redaktionen bakom Sommar:

Fredrik: Hej! Hur i hela friden fick ni Tobias Forge att ställa upp? Ett verkligen överraskande och spännande val. Kommer programmet sändas på engelska eller svenska?

Bibi Rödöö, programchef: Vi frågade och han sa ja ;-) Programmet kommer att sändas på svenska!

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6716887
Citera
2017-06-15, 10:13
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Les Binks
Med anledning av spekulationer - svar från chatten med redaktionen bakom Sommar:

Fredrik: Hej! Hur i hela friden fick ni Tobias Forge att ställa upp? Ett verkligen överraskande och spännande val. Kommer programmet sändas på engelska eller svenska?

Bibi Rödöö, programchef: Vi frågade och han sa ja ;-) Programmet kommer att sändas på svenska!

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6716887
Hoppas det blir Repugnant och en massa annat kul.
Citera
2017-06-15, 12:13
Medlem
Vi kanske får höra lite Passiflora material... 🙂
Citera
2017-06-15, 16:18
Medlem
FluffyBeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noakwallen
Vi kanske får höra lite Passiflora material... 🙂

Jag har en mapp med låtar som påstås vara ”Passiflora” men jag minns inte varifrån jag fått den och jag vet inte ens om det är äkta vara. Första låten, ”The breeze”, verkar ju t ex vara samma som live-klippet från Youtube. I övrigt är det rätt mycket instrumentalt och lite Subvision-känsla på en del låtar.

https://app.box.com/s/f0bufavjf0uw3grsnrodb1wxlb69fym2
Citera
2017-06-15, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FluffyBeast
Jag har en mapp med låtar som påstås vara ”Passiflora” men jag minns inte varifrån jag fått den och jag vet inte ens om det är äkta vara. Första låten, ”The breeze”, verkar ju t ex vara samma som live-klippet från Youtube. I övrigt är det rätt mycket instrumentalt och lite Subvision-känsla på en del låtar.

https://app.box.com/s/f0bufavjf0uw3grsnrodb1wxlb69fym2

Det låter inte särskilt mycket som Tobbes andra saker. Eftersom att The breeze är tagen från youtube och In enigma schiffer är demot som senare blev Lady morgue är det väl ganska osäkert om det andra är hans grejjer. Men vad vet jag. Annars är det väldigt grova demos.
Hade gärna viljat höra ifall någon låt någonsin blev färdiginspelad. The breeze är fruktansvärt bra men finns bara i en förskräcklig youtube version..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in