2017-06-15, 17:56
Medlem
Vansnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FluffyBeast
Jag har en mapp med låtar som påstås vara ”Passiflora” men jag minns inte varifrån jag fått den och jag vet inte ens om det är äkta vara. Första låten, ”The breeze”, verkar ju t ex vara samma som live-klippet från Youtube. I övrigt är det rätt mycket instrumentalt och lite Subvision-känsla på en del låtar.

https://app.box.com/s/f0bufavjf0uw3grsnrodb1wxlb69fym2

Häftigt material! Har inte hört förut. Filmmusik, bitvis?
Solitaire är närmast symfoniskt.

När är det inspelat?
Citera
2017-06-15, 18:13
Medlem
MissPrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FluffyBeast
Jag har en mapp med låtar som påstås vara ”Passiflora” men jag minns inte varifrån jag fått den och jag vet inte ens om det är äkta vara. Första låten, ”The breeze”, verkar ju t ex vara samma som live-klippet från Youtube. I övrigt är det rätt mycket instrumentalt och lite Subvision-känsla på en del låtar.

https://app.box.com/s/f0bufavjf0uw3grsnrodb1wxlb69fym2

I do not have more than you have. I do not think that's the real Passiflora, except for "The Breeze". I think the real album was not filtered on internet, except for that song because it was recorded on video. But it is only my personal opinion. Passiflora should have been published in the spring/summer 2008. I do not know why it was not published. And the album would follow the style of Subvision, as in The Breeze.
In the Corren there was a 5-question interview with TF about Passiflora but the link does not work.
http://corren.se/nyheter/fem-fragor-...e-4153600.aspx
Senast redigerad av MissPrim 2017-06-15 kl. 18:23. Anledning: I add the link
Citera
2017-06-15, 18:16
Medlem
MissPrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansnax
Häftigt material! Har inte hört förut. Filmmusik, bitvis?
Solitaire är närmast symfoniskt.

När är det inspelat?

The recordings of Passiflora started in the early summer of 2007.
Citera
2017-06-15, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Två olika saker tycker jag...

1. Ja, allt han säger om Papa Emeritus kan mycket väl vara sant men så vad? Han har inga papper och det gjordes inget avtal OCH han kommer inte ut med det förrän nu.

2. Han tar stark ställning för käranden vilket är en annan fråga på sätt och vis. Visst, det är nog lite sprunget ur avundsjuka, berättigad ilska kanske eller något sorts rättvisetänk mot TF men har ju inte med sakfrågan i punkt 1 att göra.

Intressant också att han så starkt sätter in Martin i det hela, d v s, återigen, egentligen den viktigaste gasten verkar det som och han har alltså inte stämt TF.

När kommer "domen" eller när startar rättegången förresten? Någon som har koll på datum?

Han tar stark ställning till käranden....samtidigt som han upprepar att TF är Ghost. Gång på gång.
Citera
2017-06-15, 21:51
Medlem
ghostcaribias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth

När kommer "domen" eller när startar rättegången förresten? Någon som har koll på datum?

När advokaterna har tjafsat klart sinsemellan, därefter en muntlig förberedelse mellan parterna. Rätten kommer försöka få dom att förlika, går inte det så blir det rättegång. Det här kan ta månader upp till flera år innan allt är klart tyvärr
Citera
2017-06-15, 22:00
Medlem
PapaEmeritus99s avatar
Vad händer om dom andra vinner stämningen?
Citera
2017-06-15, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokofjong
Han tar stark ställning till käranden....samtidigt som han upprepar att TF är Ghost. Gång på gång.

Han ger ju även intrycket att MP hade en betydande roll redan i ett tidigt skede, även om han som sagt inte direkt hymlar med att TF ÄR Ghost. Ändå intressant att TF inte verkar ha gjort riktigt allt själv iaf.
Citera
2017-06-15, 23:06
Medlem
ghostcaribias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PapaEmeritus99
Vad händer om dom andra vinner stämningen?

För att göra det enkelt, den som förlorar får stå för rättegångskostnaderna och samtliga arvoden till försvararna. Vinner ghoulsen får han betala dom där 200 000 samt rättegångskostnaderna, förlorar ghoulsen så blir det tvärtom, kan hända att TF kräver ersättning för förlorad inomst
Citera
2017-06-15, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KKC
Han ger ju även intrycket att MP hade en betydande roll redan i ett tidigt skede, även om han som sagt inte direkt hymlar med att TF ÄR Ghost. Ändå intressant att TF inte verkar ha gjort riktigt allt själv iaf.

Svär inte i kyrkan!
Citera
2017-06-15, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KKC

"Amatörer lånar, genier stjäl" som uttrycket lyder. Det är väl knappast så att Ghost är något extremt originellt utan är imagemässigt bara en blandning av sådant som redan gjorts tidigare tillsammans med lite mer lättillgänglig välskriven musik. Att måla sig i ansiktet med teaterfärg kanske var nytt och häftigt när Arthur Brown gjorde det på 60-talet, men knappast idag 50 år senare. Uppenbarligen har dock TFs hopkok av influenser fungerat.
Citera
2017-06-15, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monkeyspunk
Has this been spoke of before?
There's an English saying.
"There coming out of the woodwork" I think it might apply here.

Persner speaks about it in an interview on Youtube. Just search for "Ghost Brett Ecklund" and you'll see a really great interview!
Citera
2017-06-15, 23:49
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pete_Blakk
"Amatörer lånar, genier stjäl" som uttrycket lyder. Det är väl knappast så att Ghost är något extremt originellt utan är imagemässigt bara en blandning av sådant som redan gjorts tidigare tillsammans med lite mer lättillgänglig välskriven musik. Att måla sig i ansiktet med teaterfärg kanske var nytt och häftigt när Arthur Brown gjorde det på 60-talet, men knappast idag 50 år senare. Uppenbarligen har dock TFs hopkok av influenser fungerat.

Det låter även som att det Pelle hade var ett namn och idén om en påve, vilket inte är mycket alls, om det ens går att stjäla något så vagt. Fast, ingen har stulit, Pelle gick med på det. Jag skulle också låta lite bitter om jag kommit på namnet till någon figur i något som visade sig bli riktigt populärt. Samtidigt, vad är en skiss om man varken har musiken eller förmågan att göra något med det?
Vet någon vem som designade påvens ansikte? För inte har väl Tobbe suttit med skisser och sedan latex? Jag har alltid undrat om det finns någon förebild för nyllet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in