Citat:
Ursprungligen postat av
Pete_Blakk
"Amatörer lånar, genier stjäl" som uttrycket lyder. Det är väl knappast så att Ghost är något extremt originellt utan är imagemässigt bara en blandning av sådant som redan gjorts tidigare tillsammans med lite mer lättillgänglig välskriven musik. Att måla sig i ansiktet med teaterfärg kanske var nytt och häftigt när Arthur Brown gjorde det på 60-talet, men knappast idag 50 år senare. Uppenbarligen har dock TFs hopkok av influenser fungerat.
Det låter även som att det Pelle hade var ett namn och idén om en påve, vilket inte är mycket alls, om det ens går att stjäla något så vagt. Fast, ingen har stulit, Pelle gick med på det. Jag skulle också låta lite bitter om jag kommit på namnet till någon figur i något som visade sig bli riktigt populärt. Samtidigt, vad är en skiss om man varken har musiken eller förmågan att göra något med det?
Vet någon vem som designade påvens ansikte? För inte har väl Tobbe suttit med skisser och sedan latex? Jag har alltid undrat om det finns någon förebild för nyllet.