Citat:
Ursprungligen postat av
Tuberos
Hej!
Som rubriken lyder så har jag börjat fundera en del kring cannabis efter att hängt med något så när i debatten där nya medicinska rön om örtens hälsofrämjande egenskaper diskuterats.
Jag har svår migrän och har en del ångest. Detta har fått mig att vilja pröva medicinsk cannabis men vet inte vad det är för skillnad på den och annan cannabis. Har ingen erfarenhet av illegala droger överhuvudtaget och lever ett vanligt liv med familj och arbete.
Är absolut inte ute efter att få något konstigt rus eller hallucinationer utan bara bli smärtfri, lugn och glad.
Finns det någon med stor erfarenhet av ämnet som kan hjälpa mig med information så skulle jag vara väldigt tacksam!
Undrar också om det finns någon som har vet hur man kan få tag på det med minsta möjliga risk att polisen tar en. Kan inte åka utomlands då jag har barn.
Hoppas på svar!
Du börjar behovs ta CBD-olja, finns och köpa i Sverige, dyrt men om du inte tar det varje dag så bör man kunna hålla ned kostnaderna.
Eftersom du säger ångest, så ska du ha en högre rotation av CBD i förhållande till THC.
Man kan säga CBD ska minst stå för 10% mot THC, så bör ångest minska.
Använder du bil, så kan äta vara lite dumt.
Då det tar betydligt längre för THC gå ur kroppen om man äter.
Röker man så pratar man om 8-10h innan det itne längre finns spårbara mängder med THC i blodet.
Sen kan man skylla på dittan och dattan av andra hampapridukter som kan innehålla THC.
Och då finns det de som klarat sig ifrån och få en drograttfylla.
Bor du nära Danmark, så kan du skylla på att du varit där och hälsat på och rökt(ej köpt då detta är olagligt, ja, i alla fall säger du att du inte köpt).
Så slipper man ringa enklare.