2017-06-12, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Nej det är inte fel på varken marknaden och drogen, det är fel på dig! Du som uppenbarligen är för svagsint för att inte ens klara av o hantera ett enbart psykiskt beroende. Som en tjockis som vill förbjuda pizza just för att hon inte kunde sluta äta och blev fet..

Sluta upp med o se ditt egna sorgliga missbruk som något slags riktmärke för alla cannabisrökare, för det är det inte.
Äh, vad fan, lugna dig! Behöver inte handla om att vara svagsint - jag har stött på många som flyr vardagen med cannabis. Ett psykiskt beroende är både komplext och individuellt och kan ofta vara svårare att tampas med än ett fysiskt - det finns ju gott om folk som missbrukar alkohol, bensodiazepiner och smärtstillande som trappar ned och tänder av men sedan återfaller gång på gång långt efter att den fysiska abstinensen har klingat av.

Du har rätt i att man inte ska se det beteendet som praxis, men det är viktigt att nämna att det faktiskt finns personer vars liv spårar ur av just röka - trots att det känns jävligt avlägset även i min värld.
Citera
2017-06-12, 22:20
Medlem
Ryggradsluss avatar
Min situation var rätt "fuckad" redan innan tyckte jag och fick inget att funka, ja allt beror förstås på mig själv och hur jag såg på saker jag var, och är väldigt inkomplett ännu.
Orkade och brydde mig inte, kunde inte.
(Vet man blir aldrig perfekt)

Kunde inte se nån vettig framtid därför bedövade och förblindade jag mig mycket.
Förstod inte vad som var viktigt och vad jag egentligen ville göra eller tyckte om.

Stigmat och häxjakten av dessa knarkare gjorde inte saken bättre.
Cb och skammen det medgav gjorde mig isolerad och inåtvänd + vänner med backup försökte med många medel att rädda mig.

Jag var ingen trevlig typ många gånger och missbrukade helt klart mitt liv.
Se till att ha alla essentiella bitar på plats och inte självmedicinera mot depression eller "olycka" med CB eller nån annan drog för den delen. (personlig åsikt)

Krävs åtminstone lite karaktär för att krydda till livet med lite CB i min mening.
Använd förnuftigt och inte oansvarigt.
Se till att ha primära saker att brinna för som du gör utanför ditt hus och tumma inte på reglerna, missköt inte dina uppgifter som håller själen i skick.
Rekommenderar ingen att prova/använda Cannabis.

Det blir nog bra.
Citera
2017-06-12, 22:35
Medlem
När du fattar det här beslutet bör du även dela med dig av dina egna tankar till din respektive, ett syskon eller nära vän som du känner dig trygg att prata med för om det skulle ge dig hjälp så har du funnit en medicin som får din vardag att fungera vilket innebär även att det kan påverka dig och hela din omgivning positivt och du kommer få frågor osv och hur du ska bemöta dom för att bära på denna hemlighet ensam kan vända det positiva till någonting negativt. En viktig tanke.
Beroende på vart i Sverige du befinner dig ta med dig den som du samtalat med på dagtur eller övernattning till Danmark och besök Christiania, där finner du säljare med vetskap om vad de säljer för produkter och kan hjälpa dig med vad du ska prova. Jag själv använder Cannabis för en whiplashskada istället för det vanliga morfinpaketet vården erbjudit mig, jag brukar i alla fall lägga mitt gräs i en ostduk jag lägger i en kastrull och täcker med honung och låter det stå på svag värme i några timmar, ibland är jag där och petat med en slev, när det svalnat tar jag en tesked och efter 30-40 minuter släpper spänningarna och jag har en fungerande vardag avslappnad utan att känna mig berusad.

Edit: gräset från knytet går jättebra att röra ihop med havregryn, kokosfett, salt och kakao som du också kan äta men var lite försiktig för beroende på hur gräset har löst sig i honungen är det olika starkt och kan bli obehagligt om du äter för många. Men du kan aldrig överdosera på något sätt att det är fara om livet utan det kan bara bli en obehag upplevelse.
Senast redigerad av lykantropen 2017-06-12 kl. 22:42.
Citera
2017-06-13, 12:42
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Varierande kvalite på svaren! Som någon annan skrivit så testa CBD-olja.

Du kan ju ta en weekend till Köpenhamn (christiania) eller Amsterdam för att testa cannabis och se om det är något för dig.

Steget efter det är ju att (om det hjälper dig) att skaffa stadig tillgång här i Sverige. De alternativ jag rekommenderar, och som låter och verkar krångligare än vad det är, är att:

1) Beställa på darknetsidan flugsvamp (finns en sida du kan söka upp, flugwiki, som förklarar precis hur du går tillväga)

2) Odla själv. Lika lätt som att odla ogräs i princip.
Citera
2017-06-13, 18:58
Medlem
Skall du fixa migrän och depression så hade jag nog snarare sneglat mot psilocybin-svamp än Cannabis.

Här finns bra med info
http://forum.magiskamolekyler.org/index.php
Citera
2017-06-13, 22:36
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuberos
Hej!
Som rubriken lyder så har jag börjat fundera en del kring cannabis efter att hängt med något så när i debatten där nya medicinska rön om örtens hälsofrämjande egenskaper diskuterats.

Jag har svår migrän och har en del ångest. Detta har fått mig att vilja pröva medicinsk cannabis men vet inte vad det är för skillnad på den och annan cannabis. Har ingen erfarenhet av illegala droger överhuvudtaget och lever ett vanligt liv med familj och arbete.
Är absolut inte ute efter att få något konstigt rus eller hallucinationer utan bara bli smärtfri, lugn och glad.
Finns det någon med stor erfarenhet av ämnet som kan hjälpa mig med information så skulle jag vara väldigt tacksam!
Undrar också om det finns någon som har vet hur man kan få tag på det med minsta möjliga risk att polisen tar en. Kan inte åka utomlands då jag har barn.

Hoppas på svar!
Du börjar behovs ta CBD-olja, finns och köpa i Sverige, dyrt men om du inte tar det varje dag så bör man kunna hålla ned kostnaderna.
Eftersom du säger ångest, så ska du ha en högre rotation av CBD i förhållande till THC.
Man kan säga CBD ska minst stå för 10% mot THC, så bör ångest minska.

Använder du bil, så kan äta vara lite dumt.
Då det tar betydligt längre för THC gå ur kroppen om man äter.
Röker man så pratar man om 8-10h innan det itne längre finns spårbara mängder med THC i blodet.
Sen kan man skylla på dittan och dattan av andra hampapridukter som kan innehålla THC.
Och då finns det de som klarat sig ifrån och få en drograttfylla.

Bor du nära Danmark, så kan du skylla på att du varit där och hälsat på och rökt(ej köpt då detta är olagligt, ja, i alla fall säger du att du inte köpt).
Så slipper man ringa enklare.
Citera
2017-06-14, 15:55
Medlem
Kapuffs avatar
https://cbdolja.com/
Citera
2017-06-14, 17:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Du börjar behovs ta CBD-olja, finns och köpa i Sverige, dyrt men om du inte tar det varje dag så bör man kunna hålla ned kostnaderna.
Eftersom du säger ångest, så ska du ha en högre rotation av CBD i förhållande till THC.
Man kan säga CBD ska minst stå för 10% mot THC, så bör ångest minska.

Använder du bil, så kan äta vara lite dumt.
Då det tar betydligt längre för THC gå ur kroppen om man äter.
Röker man så pratar man om 8-10h
innan det itne längre finns spårbara mängder med THC i blodet.
Sen kan man skylla på dittan och dattan av andra hampapridukter som kan innehålla THC.
Och då finns det de som klarat sig ifrån och få en drograttfylla.

Bor du nära Danmark, så kan du skylla på att du varit där och hälsat på och rökt(ej köpt då detta är olagligt, ja, i alla fall säger du att du inte köpt).
Så slipper man ringa enklare.

Det där stämmer ju inte i huvudtaget. Torskat på blod även fast det gått 3 dagar man brukar säga 48h innan det är ute ur blodet. Går väl fortare på henne som inte rökt varannan dag i ganska lång tid nu men yes, räkna med 24h åtminstonde.
Citera
2017-06-14, 17:58
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Det där stämmer ju inte i huvudtaget. Torskat på blod även fast det gått 3 dagar man brukar säga 48h innan det är ute ur blodet. Går väl fortare på henne som inte rökt varannan dag i ganska lång tid nu men yes, räkna med 24h åtminstonde.
Det finns inga spårbara mängder THC i blodet efter 8-10h och röka då.
Äta vet man ju inte när sista THC tas upp, därför kan det ta väldans lång tid för THC gå ur en.

Låter som du åkte dit på metaboliter och inte fattade detta, då många åkte dit på metaboliter och drograttfylla och på blodprov.
Detta visade sig vara fel av dom, så det blev rätt tokigt där.
Men nej, man säger 8-10h tills det inte längre finns spårbara mängder THC i blodet.
Citera
2017-06-15, 14:49
Medlem
GuldBuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Droidlife
En nybörjare som är en orolig själ och nervig för obehag vid cannabisrökning bör köra med ett glas rött eller ett par öl vid sidan om, och kanske någon benso liggandes så att man känner sig trygg. I övrigt är det fördelaktigt att koncentrera sig på indicadominerade sorter. Cannabis delas in i två huvudsorter där Indica är den sort som verkar mer dövande och lugnande för sinnet, och påverkar kroppen i högre grad, medan Sativa ger ett mer poppigt och psykedeliskt typ av rus. Ofta är sorterna en mix mellan dessa två huvudkategorier.

Många sorter av cannabis är idag väldigt starka vad gäller THC (det ämne som ger ett rus), men har en låg andel CBD, vilket är en komponent som är anti-psykotisk och har en balanserande effekt på ruset. De sorter som har förhållandevis hög andel CBD tenderar att lämpa sig bäst för människor som i huvudsak söker smärtlindring.

Är du efterbliven eller? Tycker du man eventuellt ska blanda tre olika droger när man är nybörjare? Sen är väl inte TS ute efter att bli så väck som möjligt som du verkar vara. Benso?? Lägg ägg för fan. Livsfarligt skit med en hel drös bieffekter.

Vem fan får panik på röka så man måste ta benso? Ibland undrar jag varför jag ens tar mig tid att skriva här.
Senast redigerad av GuldBuddah 2017-06-15 kl. 14:52.
Citera
2017-06-15, 14:55
Medlem
GuldBuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebmaca
Skall du fixa migrän och depression så hade jag nog snarare sneglat mot psilocybin-svamp än Cannabis.

Här finns bra med info
http://forum.magiskamolekyler.org/index.php

Jag håller med dig, om det inte vore för att hon aldrig rökt förut. Cannabis gör dig nöjd med din nuvarande situation, psykadeliska ändrar din nuvarande situation till något hellt annat - På gott eller ont.

TS: Du har ca. 5 års ren glädje med cannabis innan det blir som kaffe - Det är trevligt, men det är inte nödvändigt.

Det smartaste tipset har du några inlägg ovanför. Åk till Amsterdam för att slippa noja. Folk får problem med cannabis på grund av lagen, inte av drogen i sig.
Citera
2017-06-15, 15:38
Medlem
Rök helst inte då rök många gånger framkallar/accelererar migränen.
Likaså undvik rödvin som någon underbegåvad föreslog då det också
många gånger framkallar migrän.

Jag har själv migrän till och från och det som fungerar allra bäst
är svamp eller lsd. Men det kan man ju inte ta när som helst
för att sedan arbeta på. Det är svårt det här om du inte vill
tung migränmedicin (eller om den inte hjälper).

Undvika rök och alkohol fungerar bäst för mig.
Men när migränen väl slår till så väljer jag ändå
att bomba med migränmedicin vilket jag tycker är bättre
än att spy av smärta vilket ofta händer då jag inte har medicin
att behandla smärtan med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här