2017-06-12, 11:55
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmerengue
Beställ nån sort från internet och se. Dock tror jag inte cannabis kommer hjälpa dig om du har ångest. Tycker drogen fungerar bäst när man är välmående i övrigt, men det är ju också en personlig upplevelse.
Håller med. Cannabis kan förvärva ångest i många fall. Finns strains som är bra för ångest men det finns inte en sånt utbud i Sverige. Man får mer ta vad som finns.

Cannabis är som alla andra mediciner. Du får testa dig fram för vad som funkar för dig. Vaporizer är väl att rekommendera om du ska använda det för medicinska skäl.
Citat:
Ursprungligen postat av Tuberos
Någon som har vet hur man kan få tag på det med minsta möjliga risk att polisen tar en. Kan inte åka utomlands då jag har barn.

Hoppas på svar!
Skulle väl vara att beställa från flugsvamp till någon annan som är villig att vara målvakt åt dig för en liten peng eller kanske en rökbit.
Senast redigerad av smellyproof 2017-06-12 kl. 11:58.
Citera
2017-06-12, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troendemann
Jag tycker du ska kolla på darknet, flugsvamp är bra. Finns många olika strains som hjälper för olika saker, någon för sömn, någon för matlust osv...
Leta upp en strain som ska vara extra bra mot huvudvärk, jag tycker inte cannabis biter så bra mot ångest, i vissa fall kan det snarare förvärra det.

Jag är nog på ungefär samma kunskapsnivå inom detta som ts och jag har ingen koll på flugsvamp. Vad är det?
Citera
2017-06-12, 13:27
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Jag är nog på ungefär samma kunskapsnivå inom detta som ts och jag har ingen koll på flugsvamp. Vad är det?
Det är en hemsida på darknet som du når via programmet TOR. Läs på om bitcoin, pgp-kryptering och installera TOR. Tar dig en eftermiddag sen har du lärt dig att få tag på cannabis på ett väldigt smidigt och enkelt sätt.
Citera
2017-06-12, 13:30
Medlem
Antagonist88s avatar
Migrän och ångest säg du, då skulle jag föreslå den tunga Indican Blueberry som har ska vara väldigt bra mot båda dessa besvär. Går kanske att finna på Darknet eller annars gör du dig själv en tjänst och börjar odla din egen medicin.
Citera
2017-06-12, 13:41
Medlem
Finns ett enda bra råd i denna tråd:

Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Uselt råd. I medicinska syften är det viktigare att se på halterna av respektive verksamma substanser än vilken art strainen är från. TS är inte intresserad av rus och bör därför hålla sig från sorter med hög halt THC.

CBD-olja är det första jag skulle pröva om jag ville åt de medicinska fördelarna. Det kommer inte ge något rus och finns att hitta på nätet. Det finns till och med en större tråd om det här på forumet. De pratar om CBD-olja i Malou efter 10 här.

Har man själv ingen aning om saker och ting eller är tillräckligt smart för att räkna ut hur TS bör gå tillväga så tycker jag att man håller sig borta från att ge råd.

TS.. Lyssna på personen jag citerat eller mig så kommer allt gå perfekt.

Jag har själv erfarenhet av både "rökbar" cannabis dvs weed eller hasch och cbd-olja.. Mot din ångest är cbd-olja det som kommer hjälpa men mot smärta är det rökbar cannabis som gör tricket! Det är THC som hjälper mest mot smärta och det säger genom egen erfarenhet då jag har IBS och skolios.

Cbd-olja är lagligt och jag rekommenderar dig att köpa från denna sida:

Www.hemplybalance.se

Rökbar cannabis är olagligt i sverige så där rekommenderar jag dig att beställa från nätet och få det skickat vis post.. Helt säkert! MYCKET säkrare än att köpa något på gatan.

Rekommenderar dig att läsa på lite om "TOR WEB BROWSER" & "FLUGSVAMP" men även "BITCOIN".. Så fort du läst på kommer allt kännas mindre struligt!

Du ber säljaren om en indica strain alt. Indica dominerad strain då du ska använda cannabisen i medicinskt syfte mot smärta.

Nästa steg är att köpa dig en pax vaporizer från www.smoketower.com .. Strunta i pipa och allt där imellan, det är en vaporizer du vill ha om det ska rökas.

Gillar du att baka? Köp dig en grinder, grinda weedet.. smält smör.. häll i.. lått stå på låg värme i ca 4-6 tim (rör om iallafall 1 gång per halvtimme).. använd en sil för att filtrera bort växtdelarna när smöret är färdigt.. ställ in i kylen! Nu har du cannabis smör som du kan använda på och till allt.

I sverige är det tyvärr svårt att få tag på cannabis som har odlats för medicinskt bruk men blandar du cbd-olja med rökbar cannabis så har du de 2 huvud byggstenarna för ångest, depression och smärta.. Du röker även det endast via en vaporizer som filtrerar bort allt skit alt. Gör smör av cannabisen som även det filtrerar bort allt skit.

Lycka till!

Mvh
Citera
2017-06-12, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NationalTreasure
Finns ett enda bra råd i denna tråd:

Har man själv ingen aning om saker och ting eller är tillräckligt smart för att räkna ut hur TS bör gå tillväga så tycker jag att man håller sig borta från att ge råd.

TS.. Lyssna på personen jag citerat eller mig så kommer allt gå perfekt.

Jag har själv erfarenhet av både "rökbar" cannabis dvs weed eller hasch och cbd-olja.. Mot din ångest är cbd-olja det som kommer hjälpa men mot smärta är det rökbar cannabis som gör tricket! Det är THC som hjälper mest mot smärta och det säger genom egen erfarenhet då jag har IBS och skolios.

Cbd-olja är lagligt och jag rekommenderar dig att köpa från denna sida:

Www.hemplybalance.se

Rökbar cannabis är olagligt i sverige så där rekommenderar jag dig att beställa från nätet och få det skickat vis post.. Helt säkert! MYCKET säkrare än att köpa något på gatan.

Rekommenderar dig att läsa på lite om "TOR WEB BROWSER" & "FLUGSVAMP" men även "BITCOIN".. Så fort du läst på kommer allt kännas mindre struligt!

Du ber säljaren om en indica strain alt. Indica dominerad strain då du ska använda cannabisen i medicinskt syfte mot smärta.

Nästa steg är att köpa dig en pax vaporizer från www.smoketower.com .. Strunta i pipa och allt där imellan, det är en vaporizer du vill ha om det ska rökas.

Gillar du att baka? Köp dig en grinder, grinda weedet.. smält smör.. häll i.. lått stå på låg värme i ca 4-6 tim (rör om iallafall 1 gång per halvtimme).. använd en sil för att filtrera bort växtdelarna när smöret är färdigt.. ställ in i kylen! Nu har du cannabis smör som du kan använda på och till allt.

I sverige är det tyvärr svårt att få tag på cannabis som har odlats för medicinskt bruk men blandar du cbd-olja med rökbar cannabis så har du de 2 huvud byggstenarna för ångest, depression och smärta.. Du röker även det endast via en vaporizer som filtrerar bort allt skit alt. Gör smör av cannabisen som även det filtrerar bort allt skit.

Lycka till!

Mvh

Någon anledning att du rekommenderar att köpa oljan från Hamplybalance? Det är ingen kritik, jag har bara själv haft svårt att veta vilka jag ska köpa ifrån.
Citera
2017-06-12, 15:27
Medlem
Tack så jättemycket för alla svår! Att börja odla själv känns som lite överkurs då jag aldrig ens provat cannabis.😊 Det enda jag vet om darkweb är sådant som jag läst i tidningen om pedofilringar och liknande vidrigheter så det verkar väldigt komplicerat för mig. Åka till förorten känns inte heller bra eftersom jag är blond och ser yngre ut än vad jag är, känns helt enkelt väldigt otryggt! Verkar inte bli någon cannabis för mig!🙁
Citera
2017-06-12, 16:07
Medlem
Droidlifes avatar
En nybörjare som är en orolig själ och nervig för obehag vid cannabisrökning bör köra med ett glas rött eller ett par öl vid sidan om, och kanske någon benso liggandes så att man känner sig trygg. I övrigt är det fördelaktigt att koncentrera sig på indicadominerade sorter. Cannabis delas in i två huvudsorter där Indica är den sort som verkar mer dövande och lugnande för sinnet, och påverkar kroppen i högre grad, medan Sativa ger ett mer poppigt och psykedeliskt typ av rus. Ofta är sorterna en mix mellan dessa två huvudkategorier.

Många sorter av cannabis är idag väldigt starka vad gäller THC (det ämne som ger ett rus), men har en låg andel CBD, vilket är en komponent som är anti-psykotisk och har en balanserande effekt på ruset. De sorter som har förhållandevis hög andel CBD tenderar att lämpa sig bäst för människor som i huvudsak söker smärtlindring.
Senast redigerad av Droidlife 2017-06-12 kl. 16:17.
Citera
2017-06-12, 16:25
Medlem
qztars avatar
Citat:
Tack så jättemycket för alla svår! Att börja odla själv känns som lite överkurs då jag aldrig ens provat cannabis.😊 Det enda jag vet om darkweb är sådant som jag läst i tidningen om pedofilringar och liknande vidrigheter så det verkar väldigt komplicerat för mig. Åka till förorten känns inte heller bra eftersom jag är blond och ser yngre ut än vad jag är, känns helt enkelt väldigt otryggt! Verkar inte bli någon cannabis för mig!🙁

Fråga lite diskret grannens tonåring om de vet någon som har något i närheten. Det finns betydligt fler än man tror som har tillgång till cannabis i Sverige.

Lycka till.
Citera
2017-06-12, 16:51
Medlem
Droidlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NationalTreasure

Solida tips.
Citera
2017-06-12, 17:20
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Det är sommarlovstider nu och det innebär att aktiviteten är högre i cannabisforumet än vanligt då medelåldern här, tyvärr, inte är särskilt hög. Du bör inte lyssna på vad haschtomtarna i tråden säger om att åka ut till närmaste förort och fråga första bästa invandraren. Det innebär en onödig risk. Det är, tvärt emot vad många gärna tror, heller inte ofarligt att beställa på nätet och innebär även det en risk för dig som du förmodligen inte vill ta med tanke på ditt jobb och din familj. Dessutom ska man komma ihåg att de som säljer gräs i alla dess former i Sverige ofta inte har någon aning om vad det är de säljer. De flesta av deras kunder vill bara bli höga och bryr sig inte nämnvärt om vilka proportioner av de aktiva substanserna de har.

Som jag skrev tidigare skulle jag rekommendera CBD-olja i första hand. Det befinner sig i en gråzon och är inte narkotikaklassat. I övrigt kan det vara värt att kontakta Risto Sutinen eller någon annan påläst läkare i sammanhanget.
Citera
2017-06-12, 18:00
Medlem
arnekos avatar
Satsa på indica, de lär göra så du mår bättre. kör de mot värk o de funkar kanon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in