2017-06-12, 18:07
Medlem
YusufAmirs avatar
Du kan få det lagligt i Sverige. Men då behöver du åka till ett schengenland där medicinskt cannabis i sin ursprungliga form är lagligt.
T. ex Nederländerna. Där kan du gå till en läkare för att få det utskrivet på recept. Och därmed komma till Sverige med det.

Nackdelen är att du får bara ta in för 30 dagar. Dvs du måste åka tillbaka en gång i månaden, vilket kanske inte håller i längden.

Sverige är ett land med huvudet i sanden.. :/

Konstigt att ingen har nämnt detta..

https://lakemedelsverket.se/malgrupp/Allmanhet/Att-anvanda-lakemedel/Narkotikaklassade-lakemedel/Cannabis/

https://www.google.se/search?q=schengen+land&oq=schengen+land&aqs=chrome ..69i57j0l5.11078j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8#q=medicinisk+cannabis+sverige+l%C3%A4kemedelsver ket
Senast redigerad av YusufAmir 2017-06-12 kl. 18:10.
Citera
2017-06-12, 18:17
Medlem
MelPoomenes avatar
Avstå!

Om du redan har en sårbarhet för ångest så kan du lika väl sluta med en drogutlöst psykos och paranoia.

Dessutom vet du inte vilka vidriga kemikalier som örten är besprutad med och vad du får i dig. Och vad de gör med naturen omkring där det odlas. För att inte tala om att du kommer att sponsra en illegal rörelse som förser BARN och ungdomar med substanser som absolut inte ska användas innan hjärnan är helt färdig i tjugofemårs-åldern.

För migrän finns det bra medicinskt kontrollerade läkemedel!
Citera
2017-06-12, 18:25
Medlem
YusufAmirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MelPoomene
Avstå!

Om du redan har en sårbarhet för ångest så kan du lika väl sluta med en drogutlöst psykos och paranoia.

Dessutom vet du inte vilka vidriga kemikalier som örten är besprutad med och vad du får i dig. Och vad de gör med naturen omkring där det odlas. För att inte tala om att du kommer att sponsra en illegal rörelse som förser BARN och ungdomar med substanser som absolut inte ska användas innan hjärnan är helt färdig i tjugofemårs-åldern.

För migrän finns det bra medicinskt kontrollerade läkemedel!

Fungerar inte för allihopa, lider du utav kroniskmigrän?

Kolla in denna, https://www.youtube.com/watch?v=VNNr-3mCzcg
Citera
2017-06-12, 18:36
Medlem
MelPoomenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YusufAmir
Fungerar inte för allihopa, lider du utav kroniskmigrän?

Kolla in denna, https://www.youtube.com/watch?v=VNNr-3mCzcg

Nej, Yosef, jag lider av kronisk ångest och blev i tonåren paranoid av den här drogen.

Är det din inkomst det handlar om?
Citera
2017-06-12, 18:42
Medlem
YusufAmirs avatar
Citat:
Nej, Yosef, jag lider av kronisk ångest och blev i tonåren paranoid av den här drogen.

Nej, det handlar om cannabis mot migrän och ADHD. En Svensk kille som har gjort videon.

I tonåren ska man inte bruka starka substanser, hjärnan är i obalans som det är under tonåren.

Hur mycket rökte du i tonåren?
2-3 spliffs / kväll?

Brukar du det medicinskt mot migrän så räcker det med 1 spliff var tredje dag för vissa.
Citera
2017-06-12, 19:12
Medlem
Droidlifes avatar
Citat:

Det är riktigt att cannabis knappast är någon Xanax-liknande "ångestdämpare", men för smärtproblematik kan det hjälpa, och alla reagerar olika. Jag var själv dunderalkis för ett decennium sedan och har haft stor hjälp av cannabis för att lugna ner drickandet och få styrsel på det, men jag skulle aldrig kunna bota själslig oro med canna även om vissa tydligen reagerar på det viset.

Det hela är individuellt.
Citera
2017-06-12, 19:18
Medlem
MelPoomenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YusufAmir
Nej, det handlar om cannabis mot migrän och ADHD. En Svensk kille som har gjort videon.

I tonåren ska man inte bruka starka substanser, hjärnan är i obalans som det är under tonåren.

Hur mycket rökte du i tonåren?
2-3 spliffs / kväll?

Brukar du det medicinskt mot migrän så räcker det med 1 spliff var tredje dag för vissa.

Jag rökte så många holkar det behövdes varje kväll för att slippa känna någonting in flera år. Vilket i slutändan fuckade upp mitt psyke så att inte ens mina egna inbyggda försvar hälpte i vardagen.

Det här är en marknad som förstör människor!
Citera
2017-06-12, 19:30
Medlem
oVERGROWs avatar
Citat:
P

Cannabis är verkligen inget för personer i tonåren som inte har färdigutvecklad hjärna (25 år cirkus), tråkigt att höra att du råkade illa ut.

OT: Hitta en cannabis med högre CBD halt än THC halt alternativt börja med CBD olja.
Rekommenderar ett besök till Amsterdam för att undersöka om det är något för dig, finns riktigt duktiga budtenders på eftt flertal coffee shops.

Edit: såg precis att du hävdar att du inte kan resa pga barn. Holländare älskar barn och är ett mycket barnvänligt land så bör inte vara ett hinder i framtiden om det nu rör sig om spädbarn.

https://www.madurodam.nl/en
Senast redigerad av oVERGROW 2017-06-12 kl. 19:39.
Citera
2017-06-12, 19:47
Medlem
Droidlifes avatar
Citat:
Jag rökte så många holkar det behövdes varje kväll för att slippa känna någonting in flera år. Vilket i slutändan fuckade upp mitt psyke så att inte ens mina egna inbyggda försvar hälpte i vardagen.

Jösses, med den historiken så är du knappast något riktmärke för vad ett vuxet, rekreationellt bruk, eller ett för att lindra smärta innebär för en person, det borde du väl förstå. Jag vill inte förringa ditt lidande men som jag sade så reagerar folk olika på droger och mediciner. Jag har själv haft problem med själsligt lidande pgr av alkohol som röjer igenom kroppen som en ångvält.

Ungdomar skall inte pyssla med berusningsmedel över huvud taget, och definitivt inte sitta och dra i sig flera holkar per kväll i åratal.
Citera
2017-06-12, 20:09
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuberos
Det enda jag vet om darkweb är sådant som jag läst i tidningen om pedofilringar och liknande vidrigheter så det verkar väldigt komplicerat för mig.

Du kan ju börja med att sluta lita på all total skit som "står i tidningen".

Sen kan du ändra din negativa inställning och ta del av de tips i denna tråd gällande darknet. Det är snuskigt enkelt att fixa även för en vanlig dödlig
Citera
2017-06-12, 20:13
Medlem
rebekks avatar
Citat:

Nej det är inte fel på varken marknaden och drogen, det är fel på dig! Du som uppenbarligen är för svagsint för att inte ens klara av o hantera ett enbart psykiskt beroende. Som en tjockis som vill förbjuda pizza just för att hon inte kunde sluta äta och blev fet..

Sluta upp med o se ditt egna sorgliga missbruk som något slags riktmärke för alla cannabisrökare, för det är det inte.
Citera
2017-06-12, 20:43
Medlem
Tjena,

Det farligaste med cannabis i Sverige är de eventuella konsekvenserna av dess juridiska status. En böter för ringa narkotikabrott är visserligen "bara" pengar och hänger inte med dig resten av livet men eftersom du har barn så ska du vara väldigt försiktig då fel handläggare på Soc kan göra ditt liv till ett helvete om något skulle gå snett.

Jag känner dock många som är 40+, har barn, heltidsarbeten, genomtänkt privatekonomi etc som röker gräs. Prata med folk du litar på i din bekantskapskrets.. det är väldigt mycket mer vanligt förekommande än vad du tror. Förmodligen kan någon hjälpa dig.

Värt att notera är att cannabis trots sina medicinska egenskaper ger ett semi-psykedeliskt rus som skiljer sig långt från till exempel alkohol eller ångestdämpande mediciner som i måttliga mängder är svårt att må dåligt av. Ruset man får av cannabis är av en helt annan karaktär - för många (mig inräknat) får det bara tankarna att rusa iväg, stressen rinna av och musiken att låta bättre men jag har rökt med många "förstagångare" som har förväntat sig något helt annat och fått en obehaglig upplevelse.

Läs på och rök till att börja med två bloss för att se hur just du reagerar på ruset - kicka gärna i sällskap med någon erfaren om du har möjlighet.

Själv tycker jag att en spliff passar de flesta tillfällen förutom vid migrän då jag aldrig skulle kunna röka något utan att spy av värken. Min migrän brukar dock dyka upp under stressiga perioder på kontoret då jaq ligger och spänner nacken i sömnen så att jag vaknar upp med denna djävulssmärta - f ö den enda smärtan som jag har spytt av i hela mitt liv. Det som funkar bäst för mig är på bästa hippie-manér att lägga sig på en sån där "spikmatta" som ligger i garderoben hos de flesta svenska medelklassfamiljer. Funkar bättre för mig än de svindyra migräntabletterna som säljs på apoteket.

Må väl!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in