2017-06-13, 20:09
Medlem
bagarn29s avatar
Även om han har en proffsig inställning så lär det väl ändå påverka hans spel om inte affären går i lås?
Citera
2017-06-14, 00:03
Medlem
Readyfreddies avatar
Fyndläge!
Krpic är inte nöjd med att sitta på bänken och vill lånas ut till intresserat lag. Malmö? Norrköping? Eskilsminne?
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/aiks-floppanfallare-jag-vill-ga-pa-lan/
Citera
2017-06-14, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
http://www.fotbolltransfers.com/site/news/79469

Ganska bra situation för Mff. Han blir nog klar snart.

Visserligen en massa agent-retorik men klart att MFF har en bra situation att förhandla från. Tyvärr känns Sarfo själv som lite av en spelbricka när någon som blev anlitad igår(?) börjar tala å hans vägnar i absoluta termer. Själv har han alltid ödmjukt svarat på frågor. Han är antagligen den sista som vill att det ska bli smutsigt.

Det är otvivelaktigt så att Sirius vill sälja och få inte lite pengar, den intentionen hade man redan före säsongen, men någon gräns har man nog också där man säger att vi spelar ut kontraktet. Medborgarskapet, och allsvenskt spel, får han även i Uppsala. Det är fler i ledet som är måna om försäljning och som bör tygla sig lite. Låt processen gå sin gång.
Citera
2017-06-14, 06:59
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Nanne tar över Kalmar som väntat. Blir intressant att se om han kan rädda den usla sits man sitter i, personligen tror jag inte det den här säsongen iaf.

Det kan väl iofs knappast gå sämre, men känns det lite väl desperat att ta tillbaka Nanne? Bara för det funkat förr betyder ju inte det att det fungerar nu.
Jag tror dock att Kalmar kommer hänga kvar ändå, den kvalitén finns där trots allt. Sedan hur mycket som blir Nannes förtjänst är en annan femma.

Citat:
Ursprungligen postat av Tomat1tva
Pär Hansson klar för HIF enligt HD.

Hur bra har han egentligen varit sedan han lämnade? Är han lika bra som innan är det givetvis en stark värvning och en bra målis behöver ju HIF men hans klass sedan flytten har jag väldigt dålig koll på får jag erkänna...

Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Fyndläge!
Krpic är inte nöjd med att sitta på bänken och vill lånas ut till intresserat lag. Malmö? Norrköping? Eskilsminne?
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/aiks-floppanfallare-jag-vill-ga-pa-lan/

Har inte redan Eskilsminne en stark forwardsbesättning?

Beträffande Sarfo blir det intressant att följa fortsättningen minst sagt.
Citera
2017-06-14, 08:17
Medlem
Andickys avatar
Citat:
Fyndläge!

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Hansson
Hur bra har han egentligen varit sedan han lämnade? Är han lika bra som innan är det givetvis en stark värvning och en bra målis behöver ju HIF men hans klass sedan flytten har jag väldigt dålig koll på får jag erkänna...

Krpic
Nu kanske jag är ute och cyklar, men lilla klubben Eskilsminne från Helsingborg, ta över en anfallare som kommer från AIK? Vart skulle den ekonomiska uppbackningen komma från?
afc eskilstuna är väl snarare mer troligt medtanke på geografiskt läge och ekonomiska förutsättningar.
Eller har jag missat något?

Hansson
Han har suttit på bänken, varit tredjemålvakt som bäst, fått begränsat med speltid.
Men tror bara att hans utlandssejour kan ha stärkt honom och gett honom lite bredare kompetens och erfarenhet. Han behövde en annan regi än Helsingborgs. Han borde egentligen ha lämnat klubben 1-1½ säsong tidigare än vad han gjorde innan hans allsvenska dipp kom.

Oavsett vad så kommer han att bidra med en dominant aura och personlighet som behövs i truppen.
Som vi varit inne på tidigare är väl det enda avskräckande hans löneanspråk på en redan ansträngd budget.
Senast redigerad av Andicky 2017-06-14 kl. 08:22.
Citera
2017-06-14, 08:25
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Krpic
Eller har jag missat något?
Det du missade bar nog hans ironi över vilken sorts klubb som skulle vara sugna på att ta in Krpic med tanke på hans fenomenalt usla insatser för Gnaget.
Citera
2017-06-14, 08:52
Medlem
Gallachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andicky
Krpic
Nu kanske jag är ute och cyklar, men lilla klubben Eskilsminne från Helsingborg, ta över en anfallare som kommer från AIK? Vart skulle den ekonomiska uppbackningen komma från?
Eskilsminne är mer troligt än att han skulle gå till MFF men det reagerade du inte på om du nu inte förstod ironin, bondpojk
Citera
2017-06-14, 14:15
Medlem
Lars1989s avatar
AIK har skrivit kontrakt med en ny assisterande tränare, Bartosz Grzelak. Kommer ifrån IK Frej Täby. AIK meddelar samtidigt att tidigare assisterande tränare Nebojsa Novakovic flyttar ner till U19-16 och skall verka där istället.

Det kanske var på tiden eftersom Nesh och Rikard är inne på sitt 7:e år ihop.
Citera
2017-06-14, 15:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lars1989
AIK har skrivit kontrakt med en ny assisterande tränare, Bartosz Grzelak. Kommer ifrån IK Frej Täby. AIK meddelar samtidigt att tidigare assisterande tränare Nebojsa Novakovic flyttar ner till U19-16 och skall verka där istället.

Det kanske var på tiden eftersom Nesh och Rikard är inne på sitt 7:e år ihop.

Hur har förtroendet varit för Novakovic denna säsong? Kan det vara så att han ryker på grund av att hans värvningar misslyckats fatalt?
Citera
2017-06-14, 16:03
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Hur har förtroendet varit för Novakovic denna säsong? Kan det vara så att han ryker på grund av att hans värvningar misslyckats fatalt?

Enligt Norling har de utvecklats åt olika håll. Tror som du det stavas K r p i c.

Vad säger ni gnagare?
Citera
2017-06-14, 17:20
Medlem
Korders avatar
Citat:
Fyndläge!

Malmö/Peking kan säkert ta honom. Bollkallar och vattenbärare behövs alltid.
Citera
2017-06-14, 21:32
Medlem
Lars1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Enligt Norling har de utvecklats åt olika håll. Tror som du det stavas K r p i c.

Vad säger ni gnagare?
Knappast att det bara hänger på det. Som jag skrev ovan. 7 år har Nesh och Norling jobbat ihop. Jag vet inte hur det är på din arbetsplats men hos mig utvecklas alla långt ifrån åt samma håll. Nesh är tillsvidareanställd utav AIK. Om han inte längre vore önskad som tränare i AIK hade han blivit uppsagt. I AIK-Bibeln som Sportbladet gav ut nyligen finns en lång intervju med Nesh där han utryckningen säger att han i framtiden vill arbeta med U-lagen. Jag tror att detta blir bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in