2016-08-16, 11:33
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Det där om att USA skulle finansiera potentiella rebeller går nog bort .
NK har väl inte så värst mycket oljetillgångar att skryta med.

Det är helt sant men det skulle leda till en jävligt stabil region om Nordkorea skulle upphöra att vara den nation det är idag.
Citera
2016-10-15, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Och därmed även startat krig med Ryssland och Kina som båda är allierade med Nordkorea.

Den alliansen är väl inte mycket värd skulle jag tro, Om nu hypotetiskt att IS skulle bygga flygande tefat och intergalaktiska hangarfartygsUFOs och invadera NordKorea så skulle nog både Kina och Ryssland strunta i det tills att IS sopat bort kommunistdiktaturen och sedan skulle Kina eller Ryssland invadera, slakta IS, och stycka upp NK.

Skulle USA eller SydKorea invadera NK så skulle nog varken Kina eller Ryssland bry sig så mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Detta tänkte jag inte på. Nej, då kommer Trump inte göra något.

Troligen inte, NK är visserligen en nagel i ögat på stormakter men inget som på allvar kan hota något land.

Men om en 10-15 år så kanske NK har en hel del kärnvapen, men alls inte tillräckligt för att kunna föra ett längre krig, Skulle Kina eller Ryssland eller USA kriga med NK så skulle kriget vara slut inom en 3-4 månader på sin höjd, beroende på hur mycket civila förluster man kan tolerera. Skulle ett större kärnvapenkrig utbryta vore det över på någon timme på sin höjd, plus den tid det tar för de strålskadade att dö undan (ungefär 3-4 veckor). Bäst vore att föra ett sådant krig vintertid, sommartid skulle det antagligen bli en enorm utveckling av likflugor, ifrån alla döda kroppar.

Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Det där om att USA skulle finansiera potentiella rebeller går nog bort .
NK har väl inte så värst mycket oljetillgångar att skryta med.

Det är riktigt att vad vi vet så har NK ingen olja alls, däremot finns det mycket värdefulla mineraler där, Varav en del nu exporteras sedan ganska många år tillbaks. Dessutom har de mycket tänkbar vattenkraft. Det finns ju planer på att bygga vattenkraftdammar i norra NK för att sälja elström till bla SydKorea, och dessa planer kan ju komma att åstadkomma politiskt töväder emellan Nord och Syd. Får man ju hoppas.

Fast det krävs ju att NK hyr in utländsk expertis utifrån förstås.
Citera
2016-10-15, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmZoom
Är han student på University of Retards eller? Herregud.

Ja han har kanske studerat genusvetenskap/feminism i USA då då ?
Eller Södertörn kanske ?

Kanske vi får se en amerikansk student eller svensk feminist som åker till SaudiArabien eller Iran och bränner Koranen, det blir ju lite spännande skulle jag tro ?
Senast redigerad av DrSvenne 2016-10-15 kl. 20:53.
Citera
2017-04-08, 22:29
Medlem
Någon som vet hur det går för killen? Enligt Dailymail var han kvar i julas. Han är nu den amerikan som har suttit längst tid fängslad i Nordkorea, enligt Wikipedia. De flesta verkar gå loss inom typ ett ett halvår eller drygt så, men han har varit där i ett år nu, så han kanske blir kvar där.

Är det lika hårt för honom som för infödingarna?
Citera
2017-04-11, 00:15
Medlem
Nochillss avatar
Jag gissar på att en del av amerikanernas taktik att skicka ut krigsfartyg nära Nordkorea är till för att pressa regimen att tänka över Warmbiers öde.
Citera
2017-06-13, 16:24
Medlem
SecundusSilents avatar
Verkar som att Dennis Rodman har en vän för livet i Otto Warmbier.

"North Korea released jailed American student Otto Warmbier, Secretary of State Rex Tillerson told CBS News.//The student’s release comes the same day former NBA star Dennis Rodman visited Pyongyang for the first time in Donald Trump’s presidency. Rodman has palled around with North Korean leader Kim Jong Un in has last few visits. As for his current visit, Rodman said he is, “just trying to open a door” on a mission that he thinks his former “Celebrity Apprentice” boss would support."
http://miami.cbslocal.com/2017/06/13...rodman-visits/
Citera
2017-06-13, 18:58
Medlem
Miss Blues avatar
Släppt, men i koma
Citera
2017-06-13, 22:08
Medlem
NoThEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss Blue
Släppt, men i koma

Tydligen skall han hamnat i koman efter att ha drabbats av botulism varpå de ger honom ett sömnpiller som han aldrig vaknar av. Botulism är inte att leka, speciellt inte om man sitter som fånge i ett land som Nordkorea.

Jag undrar om det verkligen är det som ligger bakom eller om Nordkorea kan ha uppdiktat det som en ursäkt för att de torterat honom tills han inte rörde sig mer?

Hoppas att han vaknar och glatt besked att han får komma hem! Presskonferensen som de tvingade honom att hålla var bland det kusligare jag tittat på.

Ändring:
Lite intressant är det också att det väljer att skicka hem honom nu. Visst var basketspelaren där, men USA:s och Nordkoreas relationer är inte precis lysande just nu.
Senast redigerad av NoThEs 2017-06-13 kl. 22:11.
Citera
2017-06-13, 23:00
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoThEs
Tydligen skall han hamnat i koman efter att ha drabbats av botulism varpå de ger honom ett sömnpiller som han aldrig vaknar av. Botulism är inte att leka, speciellt inte om man sitter som fånge i ett land som Nordkorea.

Jag undrar om det verkligen är det som ligger bakom eller om Nordkorea kan ha uppdiktat det som en ursäkt för att de torterat honom tills han inte rörde sig mer?

Hoppas att han vaknar och glatt besked att han får komma hem! Presskonferensen som de tvingade honom att hålla var bland det kusligare jag tittat på.

Ändring:
Lite intressant är det också att det väljer att skicka hem honom nu. Visst var basketspelaren där, men USA:s och Nordkoreas relationer är inte precis lysande just nu.

Den här grabben kostar bara vårdpengar i NK så i förhållande till allvaret i brottet han begick förstår jag de skickar hem grönsaken nu.
Låt Usa ta hand om sjukhuskostnaden. Det har de råd med. Bara att trycka upp nya gratispengar (business as usual)
Citera
2017-06-14, 01:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoThEs

Ändring:

För 15 månader sedan hamnade han i koma och föräldrarna fick vet detta först förra veckan. Som förklaring hade en nordkoreansk expert nog den mest troliga med att Nordkorea inte ville att han skulle dö på deras mark och därmed nu lät amerikanerna hämta hem honom när tillståndet kanske blivit kritiskt...

Hoppas ju att man har fel och att han tillfrisknar och vaknar upp och därmed fick en ganska kort tid som han nu minns av nordkoreanskt fängelse. Men 15 månader i koma det kommer ju även om han nu överlever ha satt sina spår.
Citera
2017-06-14, 01:15
Medlem
de.Montforts avatar
Om man väljer att åka till NK varför riskerar man sin egna frihet genom att begå ett brott, hur litet brottet än är eller ens sätta sin fot där som amerikansk medborgare.

NK har antagligen inte den medicinska utrustningen för att hålla någon vid liv i koma i femton månader känns som att han åkt in i koma nyligen genom tortyr eller liknande.
Citera
2017-06-14, 04:09
Medlem
rex144s avatar
Rodman blir Trumps hemliga agent , de är lika smarta,

vem kunde tro att en sån neger och knarkare blir den fria världens sista hopp vad gäller att försöka mjuka upp Kim och förhandla en deal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in