2017-06-12, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Nej, det skulle inte förvåna mig heller.
Dock är det en ny "gubbe" på gång till troligen Vd och en sådan kan verkligen sätta fart på "skeppet".
Det som är verkligen tråkigt är att enligt flera jag hört så har inte HM något direkt att sälja bara som du säger, slit och släng trasor.
Skall de byta vd? Var kan jag läsa om detta?
Citera
2017-06-12, 10:17
Medlem
Citat:
Det som är verkligen tråkigt är att enligt flera jag hört så har inte HM något direkt att sälja bara som du säger, slit och släng trasor.
Jag brukar roa mig med att räkna hm- kassar när jag är ute på stan, gör det du med eller gå in i en butik så skall du få se att det alltid är packat medan de andra butikerna är tomma
Citera
2017-06-12, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Jag brukar roa mig med att räkna hm- kassar när jag är ute på stan, gör det du med eller gå in i en butik så skall du få se att det alltid är packat medan de andra butikerna är tomma

Är du blid eller har du gått in i en Lindx-butik eller annan konkurrerande butik. Om det nu varit fullpackat i den butik du varit i så kanske du ska kolla vad de har i sina H&M-påsar.

Upp fn 0,60:-
Citera
2017-06-12, 12:00
Medlem
Citat:
Är du blid eller har du gått in i en Lindx-butik eller annan konkurrerande butik. Om det nu varit fullpackat i den butik du varit i så kanske du ska kolla vad de har i sina H&M-påsar.

Upp fn 0,60:-
Nej är inte blind, men köp du lindexaktier om du tror på dem

Om en aktie går upp eller ner under en dag bryr jag mig föga om
Citera
2017-06-12, 17:00
Medlem
Citat:
Nej är inte blind, men köp du lindexaktier om du tror på dem

Om en aktie går upp eller ner under en dag bryr jag mig föga om

Du har nog svårt att läsa samt förståelsen av textens innehåll.
Har aldrig pratat om Lindx-aktie.
Det var påsar vi talade om.
Citera
2017-06-12, 20:41
Medlem
Moffegrevs avatar
Citat:
Nej de har många goda år framför sig, detta tjat om e-handel, vem fan bryr sig, finns en anledning till att de har alla sina butiker i city och på flygplatser och liknande, folk som befinner sig där bryr sig inte om e-handel just då.
Öppna e-handel kan ju vilken fjortis som helst göra men prova att få de bästa lokalerna på de bästa platserna, detta skulle kosta enorma belopp om det vore nån som ville konkurrera med hm om detta.

Fast om trenden går mot att fler skippar butiker på stan helt och väljer att handla majoriteten av sina kläder på nätet blir ju HM förlorare. Tycker mig se den tendensen med väldigt många produkter, ex böcker, kläder, elektronik etc.
Citera
2017-06-12, 21:17
Medlem
sheldor4599s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
Fast om trenden går mot att fler skippar butiker på stan helt och väljer att handla majoriteten av sina kläder på nätet blir ju HM förlorare. Tycker mig se den tendensen med väldigt många produkter, ex böcker, kläder, elektronik etc.
Håller med dig. Jag må vara gammaldags i det avseendet, men jag har väldigt svårt för att köpa kläder utan att prova dem. Samtidigt är jag i princip ensam bland mina kompisar om detta. Alla köper hem ett gäng plagg för att prova och skickar sen tillbaka. Det är väl mer troligt att jag ändrar mig än mina polare och om den trenden gäller för större delen av befolkningen så ser det otroligt mörkt ut för H&M. Böcker köper jag bara i butik om jag vill ha något att göra när jag går ut på lunch och råkar hitta något kul. Elektronik bara om det är något jag behöver samma dag.
Citera
2017-06-13, 07:54
Medlem
glimmandes avatar
Den 15 juni så kommer försäljningsutvecklingen för maj och i slutet av juni kommer sexmånadersrapporten.

Köpte mina hm för evigheter sedan (inköp 91kr) och är faktiskt lite ställd över vad jag ska göra. Varit rätt så nöjd med att plocka utdelning och vänta. Samtidigt så finns ju problemen som lyfts de senaste åren där. Så här i efterhand så skulle jag ha sålt dem för flera år sedan.
Citera
2017-06-13, 08:58
Medlem
Citat:
H&M's omsättning har ökat år för år de senaste 10 åren, så uppenbarligen säljer de bra. Vinstmarginalen har dock minskat hela tiden under samma period, så de har uppenbarligen problem. Spelar inte så stor roll om du säljer mycket om du sedan har en massa onödiga kostnader som äter upp delar av vinsten.
Citera
2017-06-13, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
Nää nån sådan trend finns inte, folk vill shoppa i butiker som ligger i city och hm har sina butiker i city.
Citera
2017-06-13, 12:14
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Nää nån sådan trend finns inte, folk vill shoppa i butiker som ligger i city och hm har sina butiker i city.
Dom tar upp just den trenden som ett problem just nu på Ekonyheterna. Dvs att trenden går från att handla i butik till att handla på nätet vilket gör att butiker får lägga ner. Det känns konstigt att du inte sett den trend som pågått i ca tio års tid och som blir tydligare och tydligare för varje år.

H&M var lite sena med att upptäcka detta och det är en av anledningarna till att dom står där dom står idag. Jag tycker att H&M började rasa iom att Stefan Persson slutade. Att en familjemedlem tar över behöver inte alltid vara bra.
Citera
2017-06-13, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbmagen
Dom tar upp just den trenden som ett problem just nu på Ekonyheterna. Dvs att trenden går från att handla i butik till att handla på nätet vilket gör att butiker får lägga ner. Det känns konstigt att du inte sett den trend som pågått i ca tio års tid och som blir tydligare och tydligare för varje år.

H&M var lite sena med att upptäcka detta och det är en av anledningarna till att dom står där dom står idag. Jag tycker att H&M började rasa iom att Stefan Persson slutade. Att en familjemedlem tar över behöver inte alltid vara bra.
Som jag skrev så har hm sina butiker på bästa platser inne i city och på flygplatser, folk som befinner sig där handlar och därför hm går så bra.

Att sedan böcker, elektronik och annat köps via nätet säger sig självt, men kläder nääää
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in