2017-06-12, 20:58
Medlem
Får man inte gå ut med bild på en efterlyst mgm?
Citera
2017-06-12, 21:49
Medlem
Jo det får man vid rudsmordet så la man ju upp screenshot från personens fb sida där även alla vänner stog med (Jag inkl.) För nu är han ändå häktad i sin frånvaro så lägg upp så folk slutar spekulera kring den före detta som är helt oskyldig och mår skit över det här.
Citera
2017-06-12, 22:14
Medlem
Det måste ju vara lättare att hitta honom om bilder på honom sprids. Men gör man något olagligt om man sprider bilden? Kan utredningen på något vis försvåras då?
Citera
2017-06-12, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Nån som har sparat bilder på ER?
Hittar inte en enda i tråden eller på hans fb.
Tack
Edit. Hittade hans insta. Nvermind.

Finns inte? Har någon en bild och lägga upp på fanskapet?
Citera
2017-06-13, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betzyy
Det måste ju vara lättare att hitta honom om bilder på honom sprids. Men gör man något olagligt om man sprider bilden? Kan utredningen på något vis försvåras då?
Visst, langa upp dom. Tror inte att du gör något olagligt då han är efterlyst.
Jävla psykopat den där Riddarpisstråle.
Citera
2017-06-13, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaaleesy
Finns inte? Har någon en bild och lägga upp på fanskapet?
https://www.instagram.com/*rikridderstr/

*=e
Citera
2017-06-13, 06:12
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betzyy
Jag fattar inte varför det dröjt så jävla länge innan dom ens tänkt tanken att efterlysa honom internationellt. Han kan ha lyckats ta sig långt på såhär många dagar. Det är en 19 årig jävla snorunge... kan väl inte va så svårt å leta upp. Han kan ju knappast ha mycket kontanter på sig. Och mobil och bankkort kan han ju inte använda. Nån måste ju ha hjälpt den här dåren.
Det var Simon Arnamo också, och ingen vet vart den jäveln håller hus heller.

Om han är smart så har han pengar på en banktjänst som polisen inte har tillgång till. Jag har det t ex så det går inte se var jag handlar och för hur mycket. Så har den här snubben samma sak så kan han ha köpt flygbiljetter och hela rubbet utan att det syns på hans svenska bankutdrag.
Citera
2017-06-13, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Det var Simon Arnamo också, och ingen vet vart den jäveln håller hus heller.

Om han är smart så har han pengar på en banktjänst som polisen inte har tillgång till. Jag har det t ex så det går inte se var jag handlar och för hur mycket. Så har den här snubben samma sak så kan han ha köpt flygbiljetter och hela rubbet utan att det syns på hans svenska bankutdrag.

Känns ju som att dom sett att han köpt biljetter eller nåt eller hur vet dom annars att han är i Danmark? Sedan är ju frågan om man ens nödvändigtvis tar flyget till Danmark. Men borde det inte oavsett bli ganska dyrt att hålla sig gömd såhär länge? Jag vet ju inte men han känns inte som en person som har jättemkt pengar att röra sig med direkt?
Senast redigerad av blackplastic 2017-06-13 kl. 08:22.
Citera
2017-06-13, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackplastic
Känns ju som att dom sett att han köpt biljetter eller nåt eller hur vet dom annars att han är i Danmark? Sedan är ju frågan om man ens nödvändigtvis tar flyget till Danmark. Men borde det inte oavsett bli ganska dyrt att hålla sig gömd såhär länge? Jag vet ju inte men han känns inte som en person som har jättemkt pengar att röra sig med direkt?

För att han ska ha sagt det till en kvinna som tidigare jobbat med honom på Klarälvsgården.
Citera
2017-06-13, 09:40
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackplastic
Nej, men kanske från Danmark.

Han lär nog inse att det inte lär hålla i längden att sitta och trycka i ett hörn någonstans. Om han inte redan (också) är död.
Citera
2017-06-13, 13:30
Medlem
Kommisariegadgets avatar
Är det någon som vet hur hans vänkrets i Karlstad ser ut? Är det inte en möjlighet att någon kan hålla honom gömd, antingen i Karlstad eller Östersund?
Citera
2017-06-13, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisariegadget
Är det någon som vet hur hans vänkrets i Karlstad ser ut? Är det inte en möjlighet att någon kan hålla honom gömd, antingen i Karlstad eller Östersund?

I Polisens rikslarm står att han har vänner i Stockholm och Malmö (eller om det var Gbg, osäker) som han kan tänkas finnas hos. Köpenhamn nämns även. De tycks inte tro att han finns kvar i Karlstad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in