2017-06-13, 17:51
Medlem
Tragiskt de som hänt Bo .
Efter läst 60 sidor är de konstigt hur mycket irriterande snack om diagnoser o katter.
Även gnäll över att folk får PM , men.just PM är de mest konstruktiva o de som gett oss namnet och händelse till hur dom mot på varandra.
Vila i frid
Citera
2017-06-14, 19:53
Medlem
Inget nytt? Ingen som hört nåt?
Citera
2017-06-14, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackplastic
Inget nytt? Ingen som hört nåt?
Senaste som stod om fallet är detta : http://nwt.se/karlstad/2017/06/13/19-aringen-tros-ha-lamnat-landet

De misstänker att mgm har lämnat landet.
"– Det är i alla fall en stor möjlighet. Blir han efterlyst i de internationella systemen så kommer han i alla fall inte smyga under radarn ifall han av någon anledning skulle kontrolleras av polis i ett annat land. Då syns det i systemet och den möjligheten vill vi inte tappa."

Så nej just nu verkar det som att det inte finns så mycket att spekulera samt att många förmodligen inväntar att polisen faktiskt ska ta fast den misstänkte gärningsmannen..men det verkar ju vara svårt för dom. Jag hoppas dock att de snarast får tag i mgm.
Citera
2017-06-15, 03:01
Medlem
foreigners avatar
Hade velat höra vad Leif GW säger om fallet. Är fan förbannad på hur tyst det är i media! Fan folk behöver få upp ögonen om det här ju om det ska kunna leda någonvart så familj och vänner kan få ett avslut. Det har hanterats ytterst dåligt om ni frågar mig

Vila i frid Anna. Hon verkade vara en mycket omtyckt och kärleksfull tjej <3
Citera
2017-06-15, 10:34
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foreigner
Hade velat höra vad Leif GW säger om fallet. Är fan förbannad på hur tyst det är i media! Fan folk behöver få upp ögonen om det här ju om det ska kunna leda någonvart så familj och vänner kan få ett avslut. Det har hanterats ytterst dåligt om ni frågar mig

Vila i frid Anna. Hon verkade vara en mycket omtyckt och kärleksfull tjej <3
Jag håller med dig! Dessutom så skulle han upp på löpen så att alla känner igen honom!

Jag kände inte Anna personligen men har bara hört gott. (Utlver hobbypsykologer i denna tråd då)

Tänker på detta dagligen och hoppas att de ska ta mördaren så att familj och vänner kan få sörja utan att tänka på honom mitt i allt!

En sjuk och troligtvis desperat mördare går fri där ute....

Varma tankar till Annas nära och kära ❤
❤ R.I.P Anna ❤
Citera
2017-06-16, 00:07
Medlem
Hej
Mgm hade enligt vårdare skadat djur. Brukar vara ett vanligt beteende vid sådana här mord ju. Motala ligger bara två timmar från Karlstad. Funderar på det där med katterna också.

http://mobil.mvt.se/nyheter/motala/katthuvud-hittades-pa-grav-i-motala-om4680704.aspx

http://www.newsner.com/barn-hittade-halshuggen-hund-i-vattnet-polisen-fick-lugna-dem-efter-chocken/om/djur-2
Citera
2017-06-16, 01:01
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karleksdyrka
Hej
Mgm hade enligt vårdare skadat djur. Brukar vara ett vanligt beteende vid sådana här mord ju. Motala ligger bara två timmar från Karlstad. Funderar på det där med katterna också.

http://mobil.mvt.se/nyheter/motala/katthuvud-hittades-pa-grav-i-motala-om4680704.aspx

http://www.newsner.com/barn-hittade-halshuggen-hund-i-vattnet-polisen-fick-lugna-dem-efter-chocken/om/djur-2

Så han skulle ha åkt till Motala i mitten av maj för att döda en katt, återvänt igen i slutet av maj för att döda ännu en, åkt till Karlstad, dödat Anna och sedan flytt till Motala och dödat en hund? Det låter inte jättesannolikt.
Citera
2017-06-16, 09:28
Medlem
Ur ett kommentarsfält på Facebook:

"Ett liv som inte fick leva, lider med Föräldern oc morföräldrar.så hemskt att se sin dotter så sönderslagen.jag vet att du finns någon stans därute...."

"Sönderslagen"...
Slog den jäveln ihjäl henne? Misshandlad till döds?
Då måste det första slaget ha träffat riktigt illa för A skulle aldrig lägga sig ner och bara ge upp.
Plus att grannar inte hört någonting.
Han hade varit dömd för misshandel tidigare va?
Alltså den här personen ska ju absolut inte gå lös därute...
Citera
2017-06-16, 10:30
Medlem
Tronkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfina
Ur ett kommentarsfält på Facebook:

"Ett liv som inte fick leva, lider med Föräldern oc morföräldrar.så hemskt att se sin dotter så sönderslagen.jag vet att du finns någon stans därute...."

"Sönderslagen"...
Slog den jäveln ihjäl henne? Misshandlad till döds?
Då måste det första slaget ha träffat riktigt illa för A skulle aldrig lägga sig ner och bara ge upp.
Plus att grannar inte hört någonting.
Han hade varit dömd för misshandel tidigare va?
Alltså den här personen ska ju absolut inte gå lös därute...

tror det kan röra sig om att hon blev ihjälslagen. Med tanke på att polisen DIREKT misstänkte mord och att de skulle ha fatt i GM ASAP. de var väldigt snabba på att gå ut med mordmisstankar.
Saxat ur artikel som publicerades den 3:e, alltså drygt 2 veckor sedan.

"En kvinna i 25-årsåldern har hittats död i en lägenhet i Karlstad.
Polisen efterlyser nu tips från allmänheten – för att kunna lösa vad man i ett tidigt skede beskriver som ett spaningsmord.
– Vi har ingen tvekan om att det här ska utredas som mord, säger Stefan Wickberg på polisen i Värmland."
Citera
2017-06-16, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vindsus86
Så han skulle ha åkt till Motala i mitten av maj för att döda en katt, återvänt igen i slutet av maj för att döda ännu en, åkt till Karlstad, dödat Anna och sedan flytt till Motala och dödat en hund? Det låter inte jättesannolikt.

Att åka två timmar för att få vara mer plats anonym vid övning på katter låter inte osannolikt. Vidare vet vi inte när hunden halshöggs. Det kan t om vara en triggande händelse.
Citera
2017-06-16, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vindsus86

Att åka två timmar för att få vara mer plats anonym vid övning på katter låter inte helt osannolikt. Vidare vet vi inte när hunden halshöggs, kan vara en triggande händelse till mordet
Citera
2017-06-17, 00:20
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karleksdyrka
Att åka två timmar för att få vara mer plats anonym vid övning på katter låter inte helt osannolikt. Vidare vet vi inte när hunden halshöggs, kan vara en triggande händelse till mordet

Mitt intryck av MGM är att han är någon med dålig impulskontroll som lätt blir arg och våldsam. Inte någon som reser två timmar för att döda katter. Den/de som dödat de djuren bor förmodligen i närområdet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in