2017-06-12, 15:36
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hamnar hon i fängelse, istället för hos psykiatrin, så kommer hon verkligen inte få det lätt. Kvinnor avskyr när barn hamnar i kläm och utnyttjas.

Det finns nog en avdelning för hennes likasinnade.

Annars har jag på förslag att man (hjälpligt) sanerar reaktorkanmaren på Barsebäck och placerar denne där, som en särskild utlokaliserad avdelning.

Kanske kan gå att få några Watt ur henne också, vem vet.
Citera
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
om han har sin del i nån av morden, då är han definitivt på mammas sida
Att mamman pekat ut honom som en möjlig gärningsman i mordet på Granliden borde väl ha försämrat hans syn på mamman.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
falska tårar
Gråterskornas show.
Citera
2017-06-12, 15:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pytti
oj vad det ska gråtas idag
Ja vad fan tror du, dessa två senaste barn vill inget ha med detta att göra. Det ger inget heller dessa vittnesmål, givna av 4 ungar o vad dom tycker om sin mamma. Jävla fint att DBs advokat visar sin irritation igen mot fahlander och hans utnyttjande mordutredningarna emellan. Wennas kommentar "du är inte misstänkt i denna delen" endast din mamma påstår så" Stolpskott och detta säger hon till en gråtande pojke. Vilket lågmärke av kärringen.
Senast redigerad av 6nysningar 2017-06-12 kl. 15:42.
Citera
2017-06-12, 15:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag trodde jag var tydlig när jag skrev att jag INTE efterlyste fler legitimationskrävande yrkestitlar.

Jag trodde att det var just att Kapten Klänning var polis som gjorde hans brott liksom ännu mer avskyvärt, åtminstone i allmänhetens ögon. På likartat vis är alltså Johanna Möllers socionomexamen nåt som i allmänhetens ögon kommer att göra henne ännu mer föraktlig när domen och hennes utbildning blivit till allmängods.

Det fetade: Det gjordes från IVO:s sida givetvis ingen inspektion av Johanna Möllers olovliga verksamhet eftersom den delen ej var känd för dem. När det uppdagades stängdes den med omedelbar verkan. I den delen kan vi inte lasta IVO. Det är först när de får kännedom om ett familjehem (motsv) som de har möjlighet att vidta en inspektion. Genom Johannas minst sagt säregna sex- och familjehemsverksamhet kan man hoppas att IVO i framtiden intensifierar sina inspektioner och att folk slår larm när det ser ut som en verksamhet inte bedrivs med seriositet.
Ok. Ja, jag hoppas på större insyn i verksamheter. Anmälan kan väl även ske anonymt. Det åligger även gemene man att vara på alerten, att inte vara lojal mot rent vansinne och moraliskt förfall.
Citera
2017-06-12, 15:41
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
God morgon

Lika fruktansvärt varje gång jag läser hans vittnesmål. Jag får lust att slå henne. Göra henne illa. Det är så hemskt hur hon använder honom.

I alla fall, jag glömde säga att det finns en till uppenbar lögn i Johannas vittnesmål om mord kvällen.
Hon säger att hon nattade ena tvillingen redan innan hon gick (21:05). Antar att hin sa så pga om hon skulle få en följdfråga på varaför hon inte tog med sig barnen och handlade efter maten. Att den ena var så trött då.

Alexanders vittnesmål tydligör att båda barnen var vakna när han kom hem kl 20:00.

Spelar kanske inte så stor roll i sammanhanget. Men det är iallafall ännu en uppenbar lögn.

Och fortsatt vakna? Vissa barn somnar på 30 sekunder.

Jag gillar f.ö. din innovation på området pronomen, bättre än "hen" och nu med uppenbart användningsområde.
Citera
2017-06-12, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
falska tårar

Självklart (!!!) inga falska tårar, och självklart att man i DBs situation gråter!! Ärligt talat!
Citera
2017-06-12, 15:44
Medlem
Jag har gissat att DB ska medge sin medverkan eller vad han känner till om AP, men den delen av rättegången är väl över nu, helt och hållet?
Citera
2017-06-12, 15:47
Medlem
Det är så tydligt hur J & DB är pressade under morsans galna försorg.

AG har sin pappa, mormor, storasyskon och moster.

AB har sin mormor, moster och lillebror.

De två andra är så vilsna i sin "väginivuxenvärlden" så det är skrämmande. De har bara sin mamma (tror dom). Och de vet precis vad som hänt med Aki och morfar. Däremot är mammans makt över dem för stor för att de ska kunna erkänna eller vilja rätta till allt.

Psykopater suger ur varenda energignutta ur de som kommer nära.

Fy fan! JM borde "täcka upp" för sina barn, som hon skryter med att hon alltid gör.
Citera
2017-06-12, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Nej
JM fick beskedet från IF några veckor INNAN pappamordet
Att få ett besked innebär inte att man accepterar beskedet hon och pappan stred och had möte med if som i media vägrar svara på om om fallet var avslutat och vad kvinnans inställning var. Inga kommentarer svarade if på det.
Citera
2017-06-12, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Att få ett besked innebär inte att man accepterar beskedet hon och pappan stred och had möte med if som i media vägrar svara på om om fallet var avslutat och vad kvinnans inställning var. Inga kommentarer svarade if på det.

Läs dokumentationen som finns.
Citera
2017-06-12, 15:52
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Detta med försäkringspengar är en sanning producerad av åk. Tvisten var inte över JM och hennes pappa höll på redde i detta fortfarande, när AM och GM utsattes för det som drabbade dem var IF på och såg sin chans att få detta ur vägen. Hade saken att inga pengar skulle ges hade IF inte lagt sig i denna mordutredning.

Låt oss säga så här: JM ville ha bort Aki kanske för att hon inte gillade hans namn eller män över huvudtaget eller bara för att testa hur det är att döda någon. Vad vet jag. Däremot vet hon ju anledningen till varför hon dödade honom. JB hjälpte till för att de var så tajta. Kanske hon också gick igång och blev kåt över pengar eller makten över en annans liv. Eller så fixade honinte att säga nej till en mamma som hade makten över henne. Det var den symbiosen jag ville få fram. Men det vill du ju uppenbarligen inte prata om. Verkar för känsligt eller för svårt känns det som.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-06-12 kl. 15:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in