2017-06-12, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag förstår att kräkmedlet JM inte ville ha det här uppspelat för rätten, det är en djävla skillnad att få det uppläst via åklagare mot att få höra AG, det här skickar JM till hinsan med en fin livstidsdom att ligga och suga på.

Helvete vad hon äcklar mig, det är nog det vidrigaste stycke förklädd människa som visats upp hitintills.

Ska bli spännandeatt LGWPs uttalande efter den här fm.

Vet att LGWP är väldigt barnkär. Iof behöver man ju inte vara det för att fatta vilken bragd AG gör.
Citera
2017-06-12, 10:52
Medlem
God morgon

Lika fruktansvärt varje gång jag läser hans vittnesmål. Jag får lust att slå henne. Göra henne illa. Det är så hemskt hur hon använder honom.

I alla fall, jag glömde säga att det finns en till uppenbar lögn i Johannas vittnesmål om mord kvällen.
Hon säger att hon nattade ena tvillingen redan innan hon gick (21:05). Antar att hin sa så pga om hon skulle få en följdfråga på varaför hon inte tog med sig barnen och handlade efter maten. Att den ena var så trött då.

Alexanders vittnesmål tydligör att båda barnen var vakna när han kom hem kl 20:00.

Spelar kanske inte så stor roll i sammanhanget. Men det är iallafall ännu en uppenbar lögn.
Citera
2017-06-12, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är tekniken! Det är inte så att han vittnar live och att folk avbryter honom hela tiden. Han är ju inte ens där. Och jag kan nog tänka mig att detta vittnesmål kommer väga väldigt tungt.

Ja, vi (åkl) kan skylla på tekniken. Men min poäng är att detta är ett vittnesmål som till stor del kan bli avgörande för att få mördar-mamman Johanna Möller in på livstid och då får det inte strula med nåt så enkelt som en uppspelning av videoförhöret. Får inte!
När jag skriver att man pissar på grabben menar jag förstås att man genom bristfällig teknikhantering schabblar med det som den här killen under lång tid har gått och funderat på. Han vet med säkerhet om att hans mamma JM försökt att stoppa uppspelningen. Hon lyckades inte juridiskt att stoppa den, men som den Magica De Hex som hon är, så fick hon tekniken till att strula. (Nej, jag tror inte på övernaturlighet). Taskigt för JM att hon inte ens fick njuta av skadeglädjen över hackande uppspelning när hon nu hade valt att sätta sig i källaren med ljudet avstängt. Rätt åt henne!
Citera
2017-06-12, 10:57
Medlem
Det äcklar mig att läsa skitsnackandet om Anki. Hon kanske är en ragata på sitt sätt (vem är inte det?) ;-)

Men hon sitter där dag efter dag. Har varit frånvarande någon dag men nog 17 finns hon vid de anhörigas sida när de ska vittna. I dag var väl även systern med. Det glädjer mig, på något konstigt sätt att de, trots allt finns för varandra.

Jag tror att det bästa som kan hända dem alla är att JM låses in på livstid. Då kan de börja bygga upp sina nya liv.

Anki och UF har väl påtalat att de vill finnas för D & JB också, men att de inte vill? Hoppas D & JB kommer till insikt.
Citera
2017-06-12, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Ska bli spännandeatt LGWPs uttalande efter den här fm.

Vet att LGWP är väldigt barnkär. Iof behöver man ju inte vara det för att fatta vilken bragd AG gör.

-och jag vet att GW inte har mycket till övers för dåliga mammor.
Han har sin egen i färskt och svart minne...
Citera
2017-06-12, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
-och jag vet att GW inte har mycket till övers för dåliga mammor.
Han har sin egen i färskt och svart minne...

Glömde den detaljen! Du har helt rätt!
Citera
2017-06-12, 10:59
Medlem
lasternassummas avatar
Vad hände på kvällen 3/8 2016?
20:05 ca lämnar JM och MR Grankvistgatan.
20:10-20:15 ca Paret byter bil vid Pangelius lokaler, från stora svarta Volvon till den oreangea touranen.
20:57 ca Paret anländer till Granliden. Körtid 42 minuter på kvällen utan trafik, enligt polisens test.
.
. ca 1 timme och 31 minuter har paret på sig vid Granliden. Mord och mordförsök tar troligen mindre än fem minuter. Huvuddelelen av tiden användes troligen till att vänta på att det ska bli mörkt i huset och tyst i sovrummet.
.
22:28 ca Paret lämnar Granliden.
23:10 ca JM lämnar MR vid Pangelius lokaler.
23:15 ca JM åter Grankvistgatan.

Varför vill inte JM höra AG?
JM skapar ju hela tiden sina egna sanningar. Att lyssna på MR när han pekade ut JM som initiativtagare till mordutflykten borde ha varit jobbigt. Kanske avfärdade JM honom som svartskalle och afghan och därmed opålitlig? Är det inte lika lätt att avfärda AG? Är det därför strutshuvudet åker ner i sanden och JM gömmer sig i källarrummet utan medhörning?

Senast redigerad av lasternassumma 2017-06-12 kl. 11:24.
Citera
2017-06-12, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
JM vågar inte ens lyssna på förhöret med AG i medhörningsrummet, hon är rädd för sanningen.
Hur ska den högutbildade JM tråckla sig ur detta, nya lögner som vanligt?

1. Ifall hon hade "djävulens advokat" vid sin sida så skulle det nog låta så här:

a. Vittnesmålet är arrangerat av faderskapet i förberedelse för vårdnadstvist alternativt hämnd för fastighetsaffärer (se FUP) alternativt som maskerad för att faderskapet pysslat med skattetransaktioner av otillbörlig sort i samråd med de avlidna.
b. Faderskapet är felaktigt angivet varför korrekt målsmans tillstånd för tillställningen saknas.

Det finns alltså många effektiva varianter i de sammanhangen. Barnkonventionen (källa expressen) torde nog vara den sämsta anledningen, då kunde advokaten lika gärna komma dragande med tio guds bud, matteusbreven eller spela upp någon musik snutt typ "thou shalt not kill" eller något liknande.
a. Eftersom FN:s barnkonvention i Sverige bara ett papper med avsaknad av bindningsfunktion så kan domstolarna helt bortse ifrån den - den enda risken i sammanhanget är publik kritik, typ att pressen eller JO skriver något elakt om domstolen, dess besättning eller åklagaren. Det är inte som så att AG i fullvuxet tillstånd kan knalla iväg till tinget och kräva skadestånd eller liknande.
Citera
2017-06-12, 11:02
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Absolut kommer hon hänvisa till att hon var svårt chockad. För att inte tala om hänvisning till forskning.
Jovars, samt påstående att det är ett ”skolboksexempel” på en person i chock att det första hen gör efter att fått reda på att en förälder har mördats är att be sina barn att ljuga ihop ett falsk alibi…

Några dagar senare så brukar chockade personer mer utförligt berätta för barnen vad de ska säga till polisen eftersom annars så splittras familjen.

JM har dock övergett sin version om att hon var hemma hela kvällen, förmodligen eftersom sonens vittnesmål är så starkt. Däremot tycks tidsuppgiften när hon kommer hem skilja sig mot sonens, hon hävdar väl att hon kom hem vid 22-tiden, en timme innan sonens uppgift. Sonen hade ju också ringt JM vid elva-tiden, vilket styrker hans påstående. Varför anpassade inte JM sin historia till att helt stämma överens med sonens angivelser, kan man undra, när hon ändå håller på och ändrar sin historia?
Citera
2017-06-12, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
JM har dock övergett sin version om att hon var hemma hela kvällen, förmodligen eftersom sonens vittnesmål är så starkt. Däremot tycks tidsuppgiften när hon kommer hem skilja sig mot sonens, hon hävdar väl att hon kom hem vid 22-tiden, en timme innan sonens uppgift. Sonen hade ju också ringt JM vid elva-tiden, vilket styrker hans påstående. Varför anpassade inte JM sin historia till att helt stämma överens med sonens angivelser, kan man undra, när hon ändå håller på och ändrar sin historia?

Hon är inte smart nog att sy ihop en historia. Nu har hon ju tio historier som hon skall försöka vederlägga. Men.... hon var ju chockad
Citera
2017-06-12, 11:10
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Det äcklar mig att läsa skitsnackandet om Anki. Hon kanske är en ragata på sitt sätt (vem är inte det?) ;-)

Men hon sitter där dag efter dag. Har varit frånvarande någon dag men nog 17 finns hon vid de anhörigas sida när de ska vittna. I dag var väl även systern med. Det glädjer mig, på något konstigt sätt att de, trots allt finns för varandra.

Jag tror att det bästa som kan hända dem alla är att JM låses in på livstid. Då kan de börja bygga upp sina nya liv.

Anki och UF har väl påtalat att de vill finnas för D & JB också, men att de inte vill? Hoppas D & JB kommer till insikt.
De har lite tid på sig att göra om och göra rätt, men jag tror att de är ganska körda och hoppas på att de ska få massa pengar av Johanna. De säljer resten av sina liv för en spottstyver.
Citera
2017-06-12, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
De har lite tid på sig att göra om och göra rätt, men jag tror att de är ganska körda och hoppas på att de ska få massa pengar av Johanna. De säljer resten av sina liv för en spottstyver.

JB säljer inte bara sitt liv. Jag vill påminna om att hon intecknar en Millions liv. För en spottstyver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in