2017-06-11, 20:49
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Bayern för Gnabry. Förvånande. Var helt säker på att det skulle bli Hoffenheim/Leipzig.
Lite tråkigt, även fast jag ogillar Leipzig så vore det roligare att se honom där och till och med få speltid. Men han är kanske tänkt som en ersättare till Robben/Ribery?

//Siegestor

Tror inte att man gör sig av med vare sig Robben eller Ribery. De är klasser bättre än övriga på flanken i laget, men de blir inte yngre och är, som de alltid varit, väldigt skadedrabbade. Behövs en till lirare som kan gå in och prestera under de många matcher där dessa två är skadade. Douglas Costa är inte lika vass, kanske tror sig Bayern att Gnabry kan komma att bli det.
Citera
2017-06-11, 21:04
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Tror inte att man gör sig av med vare sig Robben eller Ribery. De är klasser bättre än övriga på flanken i laget, men de blir inte yngre och är, som de alltid varit, väldigt skadedrabbade. Behövs en till lirare som kan gå in och prestera under de många matcher där dessa två är skadade. Douglas Costa är inte lika vass, kanske tror sig Bayern att Gnabry kan komma att bli det.
Ja..Gnabry har nog stor potential. Han blommade ut ordentligt i Bremen. Douglas Costa håller inte för dom allra största klubbarna. Han har inte tagit chansen. Sen kanske han passade bättre under Pep. Men inte alls under Carlo. Men har är ju liksom ljusår från Robben och Ribery att kunna äga sin kant ännu..och det var ju inte riktigt tanken.
Citera
2017-06-11, 21:29
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ja..Gnabry har nog stor potential. Han blommade ut ordentligt i Bremen. Douglas Costa håller inte för dom allra största klubbarna. Han har inte tagit chansen. Sen kanske han passade bättre under Pep. Men inte alls under Carlo. Men har är ju liksom ljusår från Robben och Ribery att kunna äga sin kant ännu..och det var ju inte riktigt tanken.
Lite vågat att gå till Bayern efter en bra halv säsong, våren va skador och i slutet va han tom bänkad. Va de till Bayern han tänkt sig borde det varit smartare att stanna en säsong till i Bremen (Hoffenheim hade inte varit så lätt att lämna efter en säsong).
Citera
2017-06-11, 21:32
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Lite vågat att gå till Bayern efter en bra halv säsong, våren va skador och i slutet va han tom bänkad. Va de till Bayern han tänkt sig borde det varit smartare att stanna en säsong till i Bremen (Hoffenheim hade inte varit så lätt att lämna efter en säsong).
Håller väl med. Förmodligen hade han nog mått bra av ytterligare en hel säsong i Bremen när han fått det att fungera. Nu blir det mer osäkert. Men han får väl testa då.
Citera
2017-06-11, 22:41
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Håller väl med. Förmodligen hade han nog mått bra av ytterligare en hel säsong i Bremen när han fått det att fungera. Nu blir det mer osäkert. Men han får väl testa då.
Bara hoppas han lyckas och det inte blir som med di Santo.

Om nu bara Bremen kunde fixa en bra värvning...
Citera
2017-06-11, 23:05
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Tedesco betyder just tysk. På tal om roliga namn så tycker jag att det hade varit fräckt om Kalmar hade värvat ungraren Zsolt Kalmar! Han tillhör ju RB Leipzig men lär väl knappast platsa där ändå framöver då klubben avancerat till en helt ny nivå. Kalmar har tidigare varit utlånad till FSV Frankfurt & är numera i Bröndby, så Allsvenskan känns ju som rätt nivå.

Är väl nästan lika fräckt att ganska många spelare gått från just Kalma(a)r til Alkmaar eller?

Skulle inte säga nej till Zsolt i Kalmar av många skäl för den delen. Alla som bara ens sett Forsberg live skulle platsa där i dagens läge......

Var i München förra veckan. Mycket 1860 på löpsedlarna må jag säga.
Citera
2017-06-12, 00:42
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Är väl nästan lika fräckt att ganska många spelare gått från just Kalma(a)r til Alkmaar eller?

Skulle inte säga nej till Zsolt i Kalmar av många skäl för den delen. Alla som bara ens sett Forsberg live skulle platsa där i dagens läge......

Oj...det där var fyndigt faktiskt.

Mindre fyndigt är väl Bayer Leverkusen då. Leverkusen ligger ju i Nordrhein-Westfalen men ändå vill man lätt göra en koppling till Bayern. Grundaren av den kemtekniska koncernen hette Friedrich Bayer & klubben är bildad av arbetare på fabriken. Jag tycker det är lite oskönt när det lätt blir förvirring.
Citera
2017-06-12, 00:49
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Mindre fyndigt är väl Bayer Leverkusen då. Leverkusen ligger ju i Nordrhein-Westfalen men ändå vill man lätt göra en koppling till Bayern. Grundaren av den kemtekniska koncernen hette Friedrich Bayer & klubben är bildad av arbetare på fabriken. Jag tycker det är lite oskönt när det lätt blir förvirring.
Möjligt. Men det är fullt logiskt om han nu hette så. Sen tror jag inte det är någon större grej i Tyskland heller men kanske mer i många andra länder då om man inte har koll på var Leverkusen ligger. Det är en förstad till Köln mer eller mindre till och med. Det är så den ses.
Citera
2017-06-12, 08:02
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Det med Tedesco visste jag inte. Annars är väl gamle Spursaren Mike England ett rätt kul namn på en fotbollsspelare från Wales. Sen har vi förstås Marco Russ i Frankfurt, min tyska är dock inte tillräckligt bra för att avgöra om man kan säga så om en ryss på vardaglig tyska. Russland heter det i varje fall.

Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Och så ska vi inte glömma den gamle dansken Nikolai Stokholm
Hertha borde ha värvat Stefan Bärlin när han var aktiv (skyttekung i superettan 2004).
Citera
2017-06-12, 08:05
Medlem
Germanofils avatar
Citat:

Jo många engelsmän har nog blivit lurade av den. Personligen tycker jag det är lite konstigt att Mönchengladbach och Dortmund bär det latinska namnet för Preussen (Borussia) då det preussiska riket väl aldrig sträckte sig så långt västerut?
Citera
2017-06-12, 22:12
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Nu kommer uppgifter att Bayern tänker låna ut Gnabry direkt, då blir det ju ännu märkligare? Bättre köpt honom och låtit han va kvar i Bremen.
Citera
2017-06-12, 22:41
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Jo många engelsmän har nog blivit lurade av den. Personligen tycker jag det är lite konstigt att Mönchengladbach och Dortmund bär det latinska namnet för Preussen (Borussia) då det preussiska riket väl aldrig sträckte sig så långt västerut?

Ja, det var märkligt. Jag visste inte att Borussia betydde Preussen. Visserligen så kontrollerade Preussen även de territorier där Dortmund & Mönchengladbach ligger men det är ju verkligen inte Preussens kärnområde alls.

Finns ju dock ett lag i tredjeligan som heter Preussen Münster & som även har flaggan som sitt märke (eller en variant av den). Münster ligger också i Nordrhein-Westfalen. För mig så gör hjärnan ofta en kullerbytta då jag läser namnet. Jag vet var Münster ligger men vill ändå placera laget i det man tänker sig som Preussen.

Vet inte riktigt hur logiken var när dessa lag namngavs. Kanske sympatiserade grundarna med det gamla preussiska styret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in