2017-06-11, 19:37
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av professorpuss

Andreas är lite avundsjuk på de som har ett eget hus tror jag, annars måste du väl inse att alla dessa moment buffrar upp ordentligt, kan man inte slappna av hemma blir det inte bra
Nja, inte särskilt.

/skrivet från ett hus
Citera
2017-06-11, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Andreas-
Nja, inte särskilt.

/skrivet från ett hus
Säker på att det inte är ett tält, Barnrumpa
Citera
2017-06-11, 19:42
Medlem
Flufffens avatar
Terrorisera henne om nätterna. Krossa rutor, förstör hennes bil, lägg bajs i hennes brevlåda, sprid surströmming på hennes tomt. Jävlas tillbaka helt enkelt.
Citera
2017-06-11, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blingon
Fel taktik.

Du blir hennes bästa granne någonsin. Du hjälper henne med bilen, lånar henne pengar, kommer med fri sprit till dotterns fester, vattnar hennes blommor när hon är bortrest, fixar hennes läckande kranar, hjälper henne att klippa gräset etc i all oändlighet.

Den dagen du blir inbjuden på en kopp kaffe, letar du efter toaletten och råkar gå ner i källaren där du planterar ett kilo heroin i innertaket.

Ett anonymt samtal till Polisen och vips: Problem solved.
Skulle funka om man inte har oturen att springa in i ett nedslag,,, förklara sig ur den handen,,
det började med att vi fick en ny granne,,,osv
skulle kunna bli kanske 10 avsnitt i en kul fredagskomedi
Citera
2017-06-11, 19:49
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Säker på att det inte är ett tält, Barnrumpa
Ja.
Helt säker.

Topic;
TS och alla såna som blir "kränkta" av vad grannen "tänker/gör/tycker".

Ni ska inte starta en riksorganisation eller förbund a la "K.R.I.S", "B.R.I.S", "P.R.O" (?)
Jag menar, så här kan det inte fortgå, gamla äpplen inkastade på gräsmattan.

Vad ska grannarna säga, liksom?

Nej, men seriöst.
Vad blir nästa steg? Förfärligt. Som;
  • Hitta utspottat bubbelgum på gräsmattan.
  • Kattskit i rabatterna?
  • Direktreklam i brevlådan trots "INGEN REKLAM TACK!"-skylt?
  • Doften av hund urin vid bilen/garageporten?
  • Ett tomt karamellpapper a la "Twix" som finnes i häcken, fladdrandes i en lätt morgonbris?
  • En kastad ölflaska mot asfalten upp mat garageinfarten, tusen bitar?
  • Doften av koleldad grill _efter klockan 20_ som tränger in i kåken och förstör sinnessfären?

Det här är allvar. Katastrofalt.
Senast redigerad av -Andreas- 2017-06-11 kl. 20:09.
Citera
2017-06-11, 20:17
Medlem
Karmans avatar
Får du verkligen tvätta bilen på gatan i din kommun? Inte speciellt miljövänligt i all fall... Där kanske du bör tänka efter, TS.

Men det andra verkar ju vara ett ruttet agerande av din granne. Kan inte alla övriga grannar gå ihop och ta ett gemensamt snack med den "nya" grannen?
Citera
2017-06-11, 20:18
Medlem
Angerods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Det var precis det jag föreslog då jag diskuterade med dem som bodde innan, att jag skulle bekosta en snickare som skulle titta på det och eventuellt åtgärda. De var inte emot men sedan flyttade de ut och de nya verkar inte ha använt sina skåp så mycket så vi hörde inget i början. Nu har det dundrat till rejält de senaste dagarna, det är som åskljud det låter inne hos oss och jag ser inte att det är något vi behöver finna oss i, oavsett tid på dygnet. Vet du eller någon annan här vad det är för slags snickare eller hantverkare man ska anlita (jag misstänker att det är skjutdörrar som rullar på en skena)? Tar de an sig sådana här "småjobb" överhuvudtaget? Jag kan fortfarande stå för kostnaden men egentligen tycker jag att det är något som den sidan som producerar oljud borde bekosta. Detta är en bostadsrättsförening så det är inte någon fråga om att vända sig till hyresvärden.

Okej. Det beror såklart på vilken typ av skåp det är. De flesta varianter är tämligen enkla att montera men vissa är dyrare än andra. Är tveksam till om en "riktig" snickare skulle ta på sig jobbet men det finns säkert nån. Kolla runt i närområdet eller på typ offerta. Men är rätt övertygad om att många kan monteras av vem som helst som inte är född i farstun.

Håller med dig om att det eg är de som ska betala, dock kan det ju vara både snabbare och smidigare om man erbjuder en del av summan. De själva borde rimligtvis också märka av ljudet och således vara intresserade av att få bort det.
Citera
2017-06-11, 20:20
Medlem
A-639s avatar
Känner igen fenomenet bland de flesta sörlänningan, då främst storstadsbor, som flyttar till mellersta och övre Norrland. Nu vet jag ju inte om det ligger så till i det här fallet.

Edit; Syftar till att hon anmäler grannar utan riktig anledning.
Senast redigerad av A-639 2017-06-11 kl. 20:22.
Citera
2017-06-11, 20:27
Medlem
Citat:
Jag gillar dig,
till TS jag är inte kriminell men när folk går för långt har även jag tryckt på lite Xra, bara så ego-psykosen mjuknar lite,,
Ett ex
Håller du inte käften nu gräver jag ner dig. funkar skitbra,, hehe va fan,, vissa lyssnar inte innan man skriker förolämpningar på dem, det bara é så.

haha tack...såna människor som TS beskriver har jag inte mycket till övers.. skulle inte ens pissa på såna ens om dem stog i lågor
Citera
2017-06-11, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka
Har bott i samma villa sen 70talet. Grannar har kommit och gått men nu har vi fått en riktig jävla sopa till granne.

Det hela började när jag gick över till grannen när hon flyttat hit. Skulle säga välkommen till området och introducera mig. Fick varken ett hej tillbaka utan hon gick bara iväg utan att svara eller ta i hand.

Därefter har hon satt i spel att:

Anmäla oss grannar till parkeringsbolag om vi som så står 1 minut med bilen på gatan och inte på våra parkeringsplatser. Kom hem senast, skulle spola av bilen med högtryckstvätten, 5 minuter senare kom parkeringsbolaget och sa att grannen ringt och klagat. Ska tilläggas att hon inte drabbas av att min bil står på gatan.

Vintertid gör hon samma sak med barnfamiljers bilar där de släpper av eller hämtar barnen som är och åker pulka i närheten. En vinter sprang hon ut och skrek på folk.

Klipper gräs, häck, you name it efter klockan 20 på sena kvällar och helger.

Kastar ruttna äppelkart över till andra grannar när hon "rensar"

Dottern har fått flytta in hennes utestuga, vilket har medfört sena förfester och tidiga mornar med hög musik.

Det spelar ingen roll att man försöker prata med henne, hon lyssnar inte, och jag har nu gett upp. Vill hon ha krig, så ska hon få krig.

Ge mig tips på sätt jag kan jävlas tillbaka med henne.

Det jag kommit på är repa bilen, nubb under däcken och hundbajs på tomten.

När jag läser sånt här undrar jag alltid vad som är hönan och ägget. Det börjar med en beskrivning av en person som verkar väldigt lättstörd och irriterande. Felparkerad några minuter... So what.

Men sen börjar du beskriva dina egna tillkortakommanden. Vilket sorts problem är det med häckklippning efter kl åtta? Hade du skrivit efter tolv på natten så visst. Hur ofta och när festar hennes dotter? Yngre människor gör sånt.

Min gissning är att hennes bitchande om parkering är en hämnd för ert bitchande om hennes något udda vanor, dock ganska harmlösa som det låter.
Citera
2017-06-11, 20:37
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Andreas-
  • Hitta utspottat bubbelgum på gräsmattan.
  • Kattskit i rabatterna?
  • Direktreklam i brevlådan trots "INGEN REKLAM TACK!"-skylt?
  • Doften av hund urin vid bilen/garageporten?
  • Ett tomt karamellpapper a la "Twix" som finnes i häcken, fladdrandes i en lätt morgonbris?
  • En kastad ölflaska mot asfalten upp mat garageinfarten, tusen bitar?
  • Doften av koleldad grill _efter klockan 20_ som tränger in i kåken och förstör sinnessfären?

Det här är allvar. Katastrofalt.
Vad i helvete har ett Twixpapper i häcken att göra? Slänger du sån skit runtomkring dig kan du flytta någon annan stans. Hade du varit min granne och jag sett dig göra det hade du skyndsamt plockat upp det igen och ursäktat dig å det grövsta under tiden. Det kan jag lova.
Citera
2017-06-11, 20:48
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Vad i helvete har ett Twixpapper i häcken att göra? Slänger du sån skit runtomkring dig kan du flytta någon annan stans.
Exakt!?!
Ska inte fladdra Twix papper i häcken eller mitt kina träd eller ens på de lupiner som växer i min trädgård!

Hittade ett sådant Twixpapper så sent som förrförra sommaren.
Ja... jag kände vemod... över att behöva sträcka ut armen, ta pappret och gå o slänga det i sopkärlet.

[Btw. Jag skräpar inte ned. Jag var ju offer]

Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Hade du varit min granne och jag sett dig göra det hade du skyndsamt plockat upp det igen och ursäktat dig å det grövsta under tiden. Det kan jag lova.

Ok.
Ja, det är ordning och reda med dig också. Bra.

Sist, inte minst, kommer väl ljudet av stön o sex från andra sidan gatan.
Får kväljningar och skakar av oro inför den dagen.

Dessa grannar asså, fan, de har tillochmed barn som skriker nu för tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in