2017-06-11, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Vad är dina egna krav på att något skall vara bevisat?

Hahaha, bra försök att ta dig ur det hörn som du blivit inmålad i. Återigen visar du att du inte har den minsta aning om vad bevis är för något. Men ja, du googlade ju i alla fall ordet och skickade en länk, så det var ju ett litet framsteg i alla fall!

För mig (och som tur var de flesta andra) räcker det med vittnen, dokumentation, insamlat material, sakkunniga, 8000 anställda på NASA samt total avsaknad av motbevis för att slå fast att månlandningen faktiskt ägt rum.
Citera
2017-06-11, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Hahaha, bra försök att ta dig ur det hörn som du blivit inmålad i. Återigen visar du att du inte har den minsta aning om vad bevis är för något. Men ja, du googlade ju i alla fall ordet och skickade en länk, så det var ju ett litet framsteg i alla fall!

För mig (och som tur var de flesta andra) räcker det med vittnen, dokumentation, insamlat material, sakkunniga, 8000 anställda på NASA samt total avsaknad av motbevis för att slå fast att månlandningen faktiskt ägt rum.

men snälla du, "ta mig ur ..." Jag vet inte hur mycket enklare jag kan förklara, att jag tog våran domstol var tydligen inte enkelt nog
Citera
2017-06-11, 19:02
Medlem
Citat:
Kan du visa där någon av dessa 8000 sakkunniga går igenom bevisningen?
Citera
2017-06-11, 19:02
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Att någon vetenskapsman från NASA beskriver resorna från ett vetenskapligt perspektiv. Vad man uppmätt, hur de löst olika problem mm

Du kan ju börja med att gå igenom Apollo Technical Data Library:

http://webapp1.dlib.indiana.edu/virtual_disk_library/index.cgi/4299975/FID2256/pdf/techdata.htm

Nu råkar jag veta att du inte kommer att läsa mer än högst 2 sidor av dessa rapporter eftersom du förväntar dig att få allt serverat framför dig på ett så "kondenserat" sätt att du får svar på alla dina frågor på max 2 st A4-ark!
Citera
2017-06-11, 19:04
Medlem
Citat:
men snälla du, "ta mig ur ..." Jag vet inte hur mycket enklare jag kan förklara, att jag tog våran domstol var tydligen inte enkelt nog

Jo enkelt var det. Men tyvärr (för din del) lika enkelt att vända mot dig vilket både jag och andra nu gjort utan att du kunde bemöta det. Eller ja, om du nu kan det så går det bra att svara på HELA mina meddelanden och inte enstaka rader.
Citera
2017-06-11, 19:07
Medlem
Citat:
Kan du visa där någon av dessa 8000 sakkunniga går igenom bevisningen?

Visa hur? Ska jag ta kontakt med någon som arbetade på NASA det året och filma när denna går igenom sitt arbete? Det är inte så vetenskap fungerar. De som arbetade på NASA har inte samlat ihop något som går under benämningen "bevisning" eftersom det inte är ett kriminalfall de sysslar med. Det du efterfrågar är om jag kan visa upp deras arbete. Du vet, eftersom det var just ett arbete de höll på med. Och ja, arbetet finns väl dokumenterat och mer fysiska exempel finns bland annat i det museum som jag tipsat dig om att besöka. Dock kan jag inte personligen visa dig dessa föremål då jag inte har dem här hemma.
Citera
2017-06-11, 19:20
Medlem
Citat:
Visa hur?

Vet ej, det var du som tog upp att det finns 8000 på NASA som kan användas som bevis så jag antar att du vet
Citera
2017-06-11, 19:21
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Kan du hitta någon vetenskapsman därifrån där de går igenom bevisningen?
Godkänner du NASAs vetenskapsmän?
Jag tänker inte plöja igenom länk efter länk där du svarar att just den vetenskapsmannen är betald desinformatör eller liknande.

Jag provar en, så får vi se vart målstolparna flyttas...

On Eagle’s Wings: The Parkes Observatory’s Support of the Apollo 11 Mission:

http://www.parkes.atnf.csiro.au/news_events/apollo11/pasa/on_eagles_wings.pdf

Vetenskapsmannen är John M. Sarkissian, Bachelor of Applied Science (in Physics):
http://www.parkes.atnf.csiro.au/people/sar049/
Citera
2017-06-11, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Du kan ju börja med att gå igenom Apollo Technical Data Library:

http://webapp1.dlib.indiana.edu/virtual_disk_library/index.cgi/4299975/FID2256/pdf/techdata.htm

Nu råkar jag veta att du inte kommer att läsa mer än högst 2 sidor av dessa rapporter eftersom du förväntar dig att få allt serverat framför dig på ett så "kondenserat" sätt att du får svar på alla dina frågor på max 2 st A4-ark!

Skall du få någon att läsa måste du alltid ge en kortfattat beskrivning och det vet du om, kunna peka ut om det är någon speciell sida du vill annan skall läsa. Att referera till en massa text och överlämna jobbet åt den som skall läsa att leta reda på något är samma sak som att du säger "jag vet inte"
Citera
2017-06-11, 19:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Skall du få någon att läsa måste du alltid ge en kortfattat beskrivning och det vet du om, kunna peka ut om det är någon speciell sida du vill annan skall läsa. Att referera till en massa text och överlämna jobbet åt den som skall läsa att leta reda på något är samma sak som att du säger "jag vet inte"

Du ber om att någon på NASA ska gå igenom hela månlandningens "bevis" och du vill ha det kortfattat förklarat på mindre än 2 A4-sidor?
Ni, min herre, är en idiot!
Citera
2017-06-11, 19:26
Medlem
Citat:
Vet ej, det var du som tog upp att det finns 8000 på NASA som kan användas som bevis så jag antar att du vet

Jag skrev att det arbetade 8000 personer på NASA. Om du menar att samtliga av dessa 8000 inte kan räknas som sakkunniga (som du efterfrågar) har du ett digert arbete att bevisa detta. Men ja, det här med dig och bevisning har vi ju redan konstaterat inte fungerar så bra.
Citera
2017-06-11, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du ber om att någon på NASA ska gå igenom hela månlandningens "bevis" och du vill ha det kortfattat förklarat på mindre än 2 A4-sidor?
Ni, min herre, är en idiot!
Nej, jag begär att de skall ha någon som kan svara på en del kritik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in