2017-06-11, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Du borde nog ha läst igenom din länk istället för att googla ordet "bevis" och lagt in en wikipedialänk här. För det första svarar den inte på vår fråga (och blir helt irrelevant kopplat till månlandningen) och dessutom går den emot ungefär allt du tidigare sagt är bevis. Så vi gör det enkelt. Förklara med egna ord din definition av bevis.

Tillägg: Ett litet tips för framtiden. Skala ned dina små försök att "sätta dit" folk när du skriver. Du har försökt med mig flertalet gånger tidigare, och det har slutat på samma sätt varje gång. Att det slagit tillbaka på dig oändligt mycket hårdare.

Vad är det för fel med att använda de beviskrav en domstol har? Jag tycker de är utmärkta här med
Citera
2017-06-11, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Vad är det för fel med att använda de beviskrav en domstol har? Jag tycker de är utmärkta här med

Du tror att månlandningen är ett brottsfall? Nej, så dum är väl inte ens du? Som sagt, du skulle läst igenom länken först istället för att försöka komma med ett "listigt" svar. Om du läser den nu märker du själv att din länk till övervägande del är helt irrelevant.

Svara istället vad du anser att bevis är. Eller, vet du inte?
Citera
2017-06-11, 18:41
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Vilken, kan du citera där vetenskapen godkänt?
Definiera "vetenskapen godkänt".
Är till exempel NASAs vetenskapsmän godkända?
Citera
2017-06-11, 18:43
Medlem
Citat:
Du tror att månlandningen är ett brottsfall?
eehh, nej vi pratade beviskrav. det var deras beviskrav jag valde för det är en definition som du förstår
Citera
2017-06-11, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Definiera "vetenskapen godkänt".
Är till exempel NASAs vetenskapsmän godkända?

Kan du hitta någon vetenskapsman därifrån där de går igenom bevisningen?
Citera
2017-06-11, 18:48
Medlem
Citat:
eehh, nej vi pratade beviskrav. det var deras beviskrav jag valde för det är en definition som du förstår

Ja, och det är ju det som är problemet. Att jag förstår den och inte du (dels eftersom du inte läst texten och dels eftersom du verkar ha svårt att förstå vad bevis är). Det finns inget "rimligt tvivel" angående månlandningen. Men det förstår du inte eftersom du inte förstår vad "rimligt tvivel" betyder. Dina kommentarer som "fotavtrycken ser fake ut" och "bilderna är fejkade" uppfyller inte rimligt tvivel. Det uppfyller på sin höjd spekulationer.

Månlandningen är dessutom i största grad styrkt (vilket också är ett krav för bevis som du hade kunnat se i din egen länk) i form av vittnet, dokumentation, material man tagit med sig hem igen, föremål allmänheten kan granska etc. Dock saknas all form av motbevisning.
Citera
2017-06-11, 18:49
Medlem
Citat:
Ja, och det är ju det som är problemet. Att jag förstår den och inte du (dels eftersom du inte läst texten och dels eftersom du verkar ha svårt att förstå vad bevis är). Det finns inget "rimligt tvivel" angående månlandningen. Men det förstår du inte eftersom du inte förstår vad "rimligt tvivel" betyder. Dina kommentarer som "fotavtrycken ser fake ut" och "bilderna är fejkade" uppfyller inte rimligt tvivel. Det uppfyller på sin höjd spekulationer.

Månlandningen är dessutom i största grad styrkt (vilket också är ett krav för bevis som du hade kunnat se i din egen länk) i form av vittnet, dokumentation, material man tagit med sig hem igen, föremål allmänheten kan granska etc. Dock saknas all form av motbevisning.

Vad har jag enligt dig rätt att kräva för krav på bevisning?
Citera
2017-06-11, 18:49
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Kan du hitta någon vetenskapsman därifrån där de går igenom bevisningen?

Kan du omformulera vad du egentligen menar med ovanstående inlägg?
Citera
2017-06-11, 18:51
Medlem
Citat:
Vad har jag enligt dig rätt att kräva för krav på bevisning?

Ja du.. Samma som alla andra skulle jag väl tro? Alltså den bevisning som ingen som arbetar med rymdforskning ifrågasätter.
Citera
2017-06-11, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Kan du omformulera vad du egentligen menar med ovanstående inlägg?

Att någon vetenskapsman från NASA beskriver resorna från ett vetenskapligt perspektiv. Vad man uppmätt, hur de löst olika problem mm
Citera
2017-06-11, 18:53
Medlem
Citat:
Ja du.. Samma som alla andra skulle jag väl tro? Alltså den bevisning som ingen som arbetar med rymdforskning ifrågasätter.

Vad är dina egna krav på att något skall vara bevisat?
Citera
2017-06-11, 18:53
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Vad är det för fel med att använda de beviskrav en domstol har?
Det går inte att jämföra vetenskapliga bevis med bevis inom juridik.
Inom juridiken är man oskyldig till motsatsen är bevisad.

Om det saknas bevis för att du snattar godis, då är det INTE ett vetenskapligt bevis för att du inte snattar godis. Det kan ju vara så att du snattar, men det finns inga bevis.

Antag (hypotetiskt) att du snattat, men det finns inget bevis som domstolen har tillgång till.
Ur juridisk synvinkel så går det inte att fälla dig för snatteri, eftersom bevis saknas, trots att det är ett vetenskapligt faktum att du har snattat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in